• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW X5 3.0d -M57N 218KM

PROPER

Użytkownik
Samochód
BMW E36 Coupe 328 Sport Edition , X5 E53 3.0d Maritime
Cześć wszystkim,
Jestem świeżo po zakupie X jak w temacie. Auto ma przejechane 232 000km. Do 160 tys. km auto serwisowane w ASO i wymiany oleju były co 25-30 tys km. Później jedna wymiana poza aso. Oleje wlewane do auta to 0w30 i 5w30 z normami LL-01. Samochód bez DPF.
Zaraz po zakupie wymieniłem olej na Valvoline SynPower 5w40 w celu przepłukania układu. Zrobiłem 1000 km i olej jest już czarny jak smoła. Zastanawiam się nad wlaniem do auta AR2300, ale mam obawy widząc stan oleju w aucie. Skłaniam się bardziej ku wymianie oleju na nowy jak zrobię około 3-4 tys km.
W jaki sposób radzicie oczyścić silnik? Jaki olej polecacie docelowo biorąc pod uwagę brak filtra cząstek stałych.

Dodam że turbinę już słychać ale bez tragedii. Na VALVO się nawet uciszyła co ciekawe. Już po wymianie na valvoline i przejechaniu kilku kilometrów silnik wyciszył się znacząco.
Auto będzie używane w sposób mieszany- zarówno miasto jak i długie trasy.
Moje typy na docelowy olej to:
- Ravenol SSL 0w40
- Liqui moly synthoil high tech 5w40

Z góry dziękuję za rady.
 
Cześć!
Jako docelowy olej to LM synthoil zastąpił bym meguinem 5w40, oleje prawie identyczne a w portfelu coś zostanie albo można częściej wymieniać. Na początek jednak moim zdaniem trzeba po czyścić silnik dobrymi olejami HC z dodatkiem archoil 2300. A dopiero potem przeszedł ma docelowy olej na bazie Pao
 
Czy radzicie dolać do obecnego oleju ar2300 czy może lepiej wylać go z płukanką za 2-3 tys km i wtedy wlać jakiś olej o dobrych właściwościach czyszczących + ar2300.
Obecny olej zapewne jeszcze jako swiezy całkiem dobrze powinien czyścić.

Co do Meguina to ok. Jaki dodatek do tego?
 
Aktualizacja w temacie. Znalazłem w garażu 250ml ar9100 :) . Dodane i jeżdżę na tym do końca sierpnia i wymiana oleju.
 
Przejechałem już 3 tysiące na Valvoline Synpower 5w40. Było sporo tras z wysokimi predkosciami i zjadło mi jakieś 700ml oleju. Za 2 tygodnie ( 1500km +- ) wymieniam olej na Meguina. Nie mam oleju na dolewkę a szykuje mi się trasa, mam jeszcze olej z a4b8 Synpower c3 5w30. Można to zalać na dojeżdżenie do wymiany czy jest jakieś ryzyko zerwania filmu olejowego itp. ?
 
Przecież 5w30 jest zalecany, jak sam piszesz, więc jak ma cos zerwać w tym silniku? Możesz spokojnie uzupełnic tym.

Pozdrawiam,
 
Wiem że lepkość spełnia wymogi. Chodzi mi o fakt mieszania oleju 5w40 z niskopopiolowym 5w30. Już zalane więc po fakcie, ale byłem ciekaw czy od strony fizykochemicznej może coś tu się "gryźć".
 
Nie pogryzie się. To zawsze jest mieszanina węglowodorów i obojętnych soli metali.
Gdyny miało się pogryzc to mielibyśmy falę zatarć silników po wymianie oleju na inny.

Pozdrawiam,
 
Back
Top