• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW Z3 1,9 is 140KM, 1996r

Pawel!

Nowy użytkownik
Samochód
A4 CAGB
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
200/5l
Styl jazdy
Silnik
1,9 is 140KM
Data produkcji
1996
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie stwierdzono / znikomy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL 98 chyba
Jaki olej masz obecnie
Jakiś szwedzki 10w40
Nie dawno kupiłem Z3 że Szwecji, auto jeździło tylko latem, co rok max 2lata miało wymieniany olej, niestety ostatnie 2wymiany to 10w40 jakiegoś szwedzkiego producenta, niestety nie pamiętam nazwy, banka wygląda jak butelka, mam w bagażniku, jakby co to wrzucę później jak odwiedzę garaż.
Poboru oleju nie zauważyłem, autem zrobiłem około 700km.
Oprócz oleju do silnika chciałbym też wymienić olej w skrzyni biegów, a także w dyferencjale (jest fabryczna szpera 25%).
Auto ma 160tys km.
Silnik pracuje cicho i bardzo kulturalnie, rozwija moc płynnie.
 
Do silnika polecę Lotos 5w40, lub Total 9000 Energy 5w40. Dyfer zalej olejem Fuchs LS 75w140, a do skrzyni to musisz najpierw zajrzeć od spodu, bo w BMW na skrzyniach są naklejki obok korka wlewowego. Może być olej MTF i wtedy polecę Fuchs Sintofluid 75w80, może być olej ATF, to wtedy np Mobil 220 klasy Dexron II. Po wielu latach często nie widać napisów na tych naklejkach, ale rozpoznasz po kolorze naklejek, zielona - MTF, pomarańczona - ATF.
 
Dodam tylko ze auto będzie użytkowane tylko w okresie letnim, w suche dni. Zimować będzie w garażu, regularnie "przepalane" w ładnej pogodzie.
 
Back
Top