• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

C-Max 2008r - zmiana oleju

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Kuzyn kupił C-Maxa z 2.0 Pb + LPG.
Po przyjeździe do domu, okazało się, że z rury wali olejem, jak z rozpylacza ...
Radziłem mu oddać ten samochód komisantowi i wziąć coś w zamian.
Kuzyn jednak przystał na propozycję remontu na koszt komisanta i tak zrobił.
Wykonany był ponoć "remont kapitalny" i użyto "części o jakości premium".
Najprawdopodobniej wymieniono pierścienie, uszczelniacze zaworów i uszczelkę pod głowicą.

Wczoraj prosił mnie o pomoc w doborze - zmianie oleju, bo jak twierdzi, musi dolewać 200-300 ml na 8 tys km ...
Szczerze mówiąc, nie wiem co myśleć, bo w żadną wartość nie wierzę.
Gdyby rzeczywiście było takie zużycie oleju na tym dystansie, to nie ma się czym przejmować.
Gdyby było takie zużycie, to by tego nie zauważył i nie drążył tematu.
Sądzę, że wciąga mu te 2-3 setki na dystansie 1-2 tys km i to go zaczyna martwić...

Jeździ na oleju Forda 5w30.
Nie wiem jaka to jest klasa jakości Forda, ale na pewno jest A5 wg ACEA.
Najprawdopodobniej to ten olej:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnikowy-syntetyk-FORD-FORMULA-F-5W-30-5l-14E9EC-155D3A/1741

Pytanie brzmi, czy zmiana marki oleju zmieni coś w kwestii jego zużycia?
Druga sprawa, czy zmiana na olej klasy A3 (taką klasę dopuszcza Ford; jest to napisane w instrukcji), czyli o minimalnie większej lepkości w 100*C i przede wszystkim, wyższym HTHS, ma jakikolwiek sens?

Sam olej Forda to też pewnie nie najwyższa półka (delikatnie mówiąc).
Jest wystarczający, jak Deksosy od Opla na te 10 tys między wymianami.
Na bańce pisze "synthetic technology", więc to już daje do myślenia.

Nie chcę mu robić za 100% doradcę, bo jak coś nie wyjdzie, to "przecież mi poleciłeś" ...
Z drugiej strony może warto podpowiedzieć jakieś rozwiązanie, które poskutkuje poprawą.
 
Olej Forda jest całkiem dobrym olejem. Jest dostępna analiza na niemieckim forum chyba. Gorsza sprawa jest taka, jaka jest tam instalacja gazowa, bo w Fordzie musi być bez kompromisów. Ja bym przy Fordzie został. Znam ten olej od 10 lat w samochodzie, który jeździ w rodzinie. Ewentualnie przejście na W40 ze względu na lepszą ochronę wrażliwych zaworów w Fordzie . Meguin może być spoko, Ravenol, ewentualnie Eurol, czy Shell. Standardowy pakiet olejowy, który można zawsze polecić. Jednostki 2.0 Forda są spoko.

Kupowanie w komisie w polsce to ogólnie jest dramat.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Hm, czyli co, nacisnąć go na dokładne sprawdzenie ile tego oleju żłopie na 1000km?
Bo na podstawie informacji od niego to raczej wróżenie z fusów ...
 
Koniecznie go wypytaj, bo bez tego trudno coś dobrać. Szkoda lać coś z górnej półki, jak się okaże, że taki mu "remont" zrobili, że po 5 tysiącach nie ma już co zlewać z miski....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Z tego co mówił, to przejechał już dobre 20 tys km od "remontu".
Wiem też, że "przegonił go po niemieckiej autostradzie ile fabryka dała, a Formuła F to olej o niskim HTHS, więc nie nadaje się do takich obciążeń ...


Co do samego oleju, to Motul ma serię Specific 912C, jako wyjście do doboru zamiennika po parametrach:
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/200/Specific_20913C_205W-30_20_28GB_29.pdf?1492016047


Z innych olejów:
C3 https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/54/8100_X-clean_5W-30__28GB_29.pdf?1492016013
A3/B4 X-Cess, ale zniknął oferty 5w30, tylko 40'ka została https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-cess-5w40
 
ja bym się trzymał parametru 40. Motul zjechał z jakością, nie brał bym go pod uwagę. Myślę, że coś pokroju Eurola, Shella HX8, czy może Valvoline Max Life będzie OK i kieszeni nie zrujnuje. O HSTS się nie martw, te silniki są cholernie solidne i konstruowane w latach 90tych. Pancerność porównywalna z moim F4R, tylko LPG musi być ogarnięte z najwyższej półki bo nie ma tam hydrauliki na zaworach i są delikatniejsze same zawory. Problemy z gniazdami też się czasem na LPG zdarzają, ale to głównie przez źle dobrane i serwisowane instalacje LPG. Poza tym, silnik sam w sobie pancerniak. Tam nawet 10W40 będzie dobre.
 
Jeśli producent podaje olej minimum A3 to A3 i 5W40, lub nawet dobre 10W40, jeśli samochód użytkowany głównie na trasach a nie krótkich odcinkach.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Nie, książka podaje normę fordowaską, potem A5, a A3 dopuszcza.
W kwestii lepkości chyba wspomina tylko o 5w30; nie pamiętam dokładnie.
Ten silnik ma już zmienne fazy rozrządu, stąd lekkobieżny olej.
 
ja też mam fazy rozrządu i co to ma do tego? Jeśli jest to 2.0 140KM to tam raczej nie było zmiennych faz.
 
OK, więcej nie dyskutuję, bo muszę o konkrety podpytać.
A silnik to chyba ten:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/silnik-20-duratec-prosty-i-trwaly/gr7m874
 
Poszukajcie po VIN, co to dokładnie za jednostka. Jeśli to ten stary, klasyczny Duratec, to żeby zabić, to trzeba chcieć, albo montować LPG u "Zbyszka w stodole" i nie serwisować w ogóle. Czyste lata 90te. Uwaga, posiadać może dwumasę.

Podpytaj i dowiedz się wszystkiego, ale podejrzewam, że Ford Formula F 5W30 + AR9100 zamiast oleju 5W40 by wystarczył w zupełności.
 
Uzupełnianie poziomu oleju
Jeeli nie jest dostępny olej spełniający
powysze specyfikacje, naley
zastosować olej o lepkości SAE 5W-30,
SAE 5W-40 lub SAE 10W-40 w
zaleności od temperatury otoczenia,
spełniający wymagania specyfikacji
ACEA A1/B1 lub ACEA A3/B3

Instrukcja obsługi Forda Mondeo mk3. Tam były te same silniki.
 
http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O12288&countryCode=POL&languageCode=pl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1070750&subTitleSelected=G1070768&topicHRef=G875270&div=f&variantid=1559&vFilteringEnabled=False&userMarket=POL
 
Back
Top