• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Castrol Edge 5w30 504/507 + Ar9100

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
W załączniku przesyłam analizę oleju Castrol Edge TITANIUM FST 5W-30 LL z dodatkiem Archoil 9100.
Olej po przebiegu 10 tys km.
Auto to passat 2.0 tdi 150km - > 190 km
Średnia prędkość z tego co pamiętam to 42 km/h.
Dużo jazdy po mieście na krótkich dystansach, w tym dojazdy do pracy po 2 kilometry.
Niestety olej już zlany i nie mam możliwości zrobienia kolejnej anlizy po 15 tys, bo myślę, że tyle dałby radę.
1617216934638.png
 

Attachments

  • #-5164-Z-184230-Sev1.pdf
    104,2 KB · Odwiedzin: 17

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
@kawis, wkleiłem CI zdjęcie analizy, bo się pdf pobierał na komputer.
Z tym AR, to zmarnowałeś dobry olej ...
15-20 tys km spokojnie mogłeś na nim przejechać.
Poza 2.5% paliwa w oleju, nie ma się kompletnie do czego przywalić.
Nawet na siłę.
 

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Ale dzięki tej analizie wiem, że na oleju mogę robić po 15 tys, przy moim użytkowaniu.
Co do paliwa w oleju to ostatnio mniej się przejmuje jak DPF zaczyna mi się dopalać pod samym domem. Po prostu gaszę auto :)
 

soszo

Użytkownik
Lepkość 10.3. Spadła ca. 2 mm2/s. Czy bezpiecznie byłoby jeździć dalej na tym oleju gdy rozcienczanie będzie dalej postępowało ?
 

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
I cóż mogę dodać. Castrol wbrew wielu obiegowym opiniom nie jest złym olejem. Zaszkodziły mu, jak wielokrotnie było pisane zbyt długie interwały wymiany i dodatkowo oszustwa w ASO. Nie zawsze wymieniało się tam olej zgodnie ze zleceniem, co przy wydłużonych interwałach prowadziło do poważnych problemów z silnikami.
 

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Lepkość 10.3. Spadła ca. 2 mm2/s. Czy bezpiecznie byłoby jeździć dalej na tym oleju gdy rozcienczanie będzie dalej postępowało ?
Słuszna uwaga. Myślę, że do 15 tys. tragedii by jeszcze nie było ale jednak spadek lepkości znaczny. Poza tym nie ma się do czego przyczepić a poziom paliwa po tym przebiegu w tym silniku jest jak najbardziej akceptowalny. Jednak ze względu na spadek lepkości myślę, że bezpieczny interwał wymiany powinien być nie dłuższy niż 15 tys. Na podstawie tej analizy bo trzeba by sprawdzić jak to będzie po 15 tys.
 
Top