• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol RN17 5w30; silnik 2,0dci bierze olej... (aktualizacja)

darekpawel

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 2.0 HDI
Chciałem dopisać aktualizację, ale temat w archiwum (a szkoda, bo z tego co słyszę wielu ma ten problem) - dotyczy: Castrol RN17 5w30; silnik bierze olej...
Tak czy inaczej problem chyba się uspokoił.
Gdyż po przejechaniu kolejnych ok. 11-u tys. km nie widzę problemu... Zużycia praktycznie brak.
Obecny stan to ok. 31tys. km.

Rozmawiałem z serwisanetem w innym ASO i powiedział, że to normalne - przez pierwsze ok. 10...15tys. jest zwiększone zużycie oleju w tych silnikach...
A potem już się stabilizuje.

Pytanie tylko czy to prawda, czy np. coś zrobili przy ostatnim przeglądzie (20 tys. km), a nie chcą powiedzieć...
 
Ale co w tej sytuacji dziwnego ? Naturalne dla mnie jest że nowy silnik musi się dotrzeć.
 
Dziwne może być to, że to nie jest silnik Fiata 125p czy Poloneza gdzie przez pierwsze 50 tyś silnik się "docierał" a potem wręcz przeciwnie następował proces "zacierania" :D Myślę, że ASO wciska kity. Jeżeli problem zniknął to się ciesz, ale na pewno nie jest to normalna rzecz.
 
W pierwszym interwale dopuszczone jest większe zużycie oleju. Później następuje stabilizacja - tak jest w ciężarowych, choć też nie w każdym egzemplarzu. Teraz silniki nie dociera się w 1-2kkm tylko układa w 15kkm. Ciężarowe w 70-100kkm
 
Może fabrycznie był wlany RN17FE (0w20)? Tak sobie myślę... A teraz jak wleli 0w30, to inaczej to wygląda...
 
Pewnie coś namieszali, ale prawdy się nie dowiesz. Historia pokazuje, że aso potrafi do nowych aut zalewać oleje 10w40, a nawet nie wymieniać oleju wcale mówiąc że wymieniało.
 
Mi raz ASO nalało za mało do dacii. Było absolutne minimum, do maxa dolałem 2 litry.
 
@apede bo ASO nie patrzy na to, co jest na bagnecie, a na to, co jest w instrukcji, żeby klient nie powiedział później, że nalali za mało, albo że próbują naciągnąć na olej. Instrukcja mówi, że serwisowo wchodzi 4 litry, to leją 4 litry, a to czy faktycznie będzie litr za dużo, czy litr za mało, to już nie ich broszka.
 
Wytyczne są 5,4-5,7. Ja jak wlewam pełne 6 to jest na max. Także możliwe że sobie ktoś robił "oszczędności". Jak nalewaki są z pomiarem to da się tylko zaoszczędzić na kliencie 🙃
 
Nie wierzę w te magiczne samonaprawy. Ubytki oleju w moim 2.0 dCi pomiędzy interwałami pomijalne niezależnie czy jest RN17 czy RN17FE. Mogli natomiast uzupełnić oprogramowanie, co chyba należy do czynności przeglądowych.

@Triumphator zależnie od ASO. W moim akurat patrzą na bagnet bo raz musiałem uzupełniać (olej przywieziony przeze mnie), a dwa mają w manualu, że przekroczenie max może uszkodzić silnik 😁
Najfajniej jest jak nie ma bagnetu, przemądry komputerek podaje wskazania z dópy i aby wymuśić uzupełnienie wskazania poziomu oleju robi się eko operację polegającą na 5 minutowym postoju z włączonym silnikiem...
 
Back
Top