• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ceratec czy droższy olej?

Ja lubię dodatki do oleju dlatego zawsze wybieram tańszy olej plus dodatek-taki już jestem i taki pozostanę ;)
Raz po rozmowie na forum podjąłem twarde postanowienie ,że będę zalewał sam olej ,ale gdzie tam w połowie interwału dodałem dodatek ;):)
 
Ja nie lubię ale stosuje ponieważ inni zachwalają 😁

Ceratec mam zakupiony, część wlana do skrzynki biegów w hyundai. Reszta ma iść do silnika pandy ale jeszcze wytrzymałem się z wymianą.

A czy warto czy nie warto? Nie wiem, w moim przypadku to chyba kwestia ciekawości i wyrobienia sobie własnej opinii na dany temat.
 
Last edited:
Tańszy olej bez dodatku :D Wiem, sam używam co widać w podpisie, ale ja nie ze względu na ochronę silnika więc się nie liczę.
 
Ceratec raczej miał szpachlować silniki po większym przebiegu, więc w zależności od stanu licznika.
Do starocia ja bym testowo to wlał, do młodego nie.
 
Ja bym brał tani olej z ceratec, ponoć zostaje w silniku na 50tys km.
Co do oleju to było poruszane na forum że co by się nie wlało i wymieniało co 10000 to będzie dobrze, z resztą sam masz zalany qualitium i auto jeździ ;)
 
Ja dodatków nie leję, także tego. Ale jak ma to przynieść korzyść psychoterapeutyczną i masz zamiar zrobić przynajmniej kolejne 50k km tym autem, a tyle niby działa Ceratec, to go zalej ten raz z Qualitum, skoro go masz, a potem lej coś mniej budżetowego solo.
 
Nie wiem czy w takim przypadku jest sens ratować olej tak drogim dodatkiem. Albo coś taniego np Mannol 9929 albo od razu wymienić olej.
 
Wg. producenta Ceratec potrzebuje 7 tysięcy, nie wiem ile tam autorowi zostało na tym Qualitum.
 
Jeżdżąc na mieszankach olejów syntetycznych na pewno nie zaleje Cerateca, 300 ml to sporo a znaczną część tego to olej mineralny no i taka ilość zmienia już formulację oleju i dodatków w nim zawartych. Jak już mam coś dodawać to dodatki Archoil 9200V2 i 9100 to na pewno a zamiast Cerateca może bym się skusił na Ceramizer. A jak ma być względnie przystępny cenowo olej z czystą bazą np GTL to Shell + Archoil, ewentualnie Mobil 1 z serii FS, ESP X2 + Archoil no i też Texaco Havoline ProDS VB 0W20 bo niezła cena i duuużo PAO, dzięki @soszo 👍.
 
@szakul Dlaczego się mylę?

Ze strony LM Ceratec

"Działanie mechaniczne jest odpowiedzialne za stworzenie trwałej ceramicznej warstwy, która nadbudowuje uszczerbki, rysy i wżery w silniku. Warstwa mechaniczna utrzymuje się w silniku nawet do 50.000 kilometrów!

Działanie ceramiki: Grafitowa struktura cząstek ceramicznych pozwala im wypełnić chropowatości występujące w metalu, zapobiegając w ten sposób bezpośredniemu kontaktowi metalu z metalem"
 
@STREAM-HD no i w dalszym ciągu nie widzę że gdzieś jest napisane że to do starszych samochodów. Mało tego kiedyś pisałem z polskim dystrybutorem liqui moly który ewidentnie mi napisał, iż do starszych samochodów mos2 a do nowszych ceratek. Jak znajdę gdzieś tego maila to ci podlinkuję tutaj
 
A no jeśli o to chodzi to sam Ceratec pisze, że go lać do nowych bo "usprawnia proces docierania."
Ja napisałem za siebie, że do nowego bym tego nie stosował. W moim chłopskim mysleniu zdrowy silnik wolę smarować jakimiś estrami od Archoil niż tam wlewać jakieś twarde warstwy ceramiczne. Mówiąc tak bardzo bardzo ogólnie bez szczegółów.
 
Jeżdżąc na mieszankach olejów syntetycznych na pewno nie zaleje Cerateca, 300 ml to sporo a znaczną część tego to olej mineralny no i taka ilość zmienia już formulację oleju i dodatków w nim zawartych. Jak już mam coś dodawać to dodatki Archoil 9200V2 i 9100 to na pewno a zamiast Cerateca może bym się skusił na Ceramizer
A ar lub ceramizer nie zmienia parametrów oleju? Zmieni tak jak ceratec. Myślę że 300ml oleju mineralnego nie zaburzy feng shui w silnkiu
 
@Kuba Tak zmienią, ale o istotne dla mnie parametry i skład. Właśnie dodatki AR nie dość, że w mniejszej pojemności niż Ceratec to są na bazie estrów i zawierają potężną dawkę dodatków przeciwzużyciowych, estrów, detergentów i podnoszą jakość, skład i parametry oleju, nie zaburzając składu dodatków podstawowego oleju, lepkości itd. Po prostu ceratec wygląda przy nich ubogo przy swojej większej pojemności. Na kanale YT La Taberna del Motor są analizy składu wszystkich w/w dodatków osobno a także po wymieszaniu z olejem w 4L lub 5L i można sobie porównać.
 
@Iron a tego to akurat nie wiemy 🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃
Post automatically merged:

Dziękuję za Ceratec.. po 3 interwałach na Ceratec, wcześniej było czysto, nie jest to nagar itp, ale jest to nieprzyjemna maź.. kiedyś polecałem, teraz po prostu nie.. oczywiście zgłosiłem problem do LM Polska i mam sobie reklamacje wystosować do sprzedawcy ,🙃🙃🙃
 

Attachments

  • Screenshot_2022-12-21-15-41-36-922_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-21-15-41-36-922_com.miui.gallery.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 854
  • Screenshot_2022-12-21-15-41-33-307_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-21-15-41-33-307_com.miui.gallery.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 834
  • Screenshot_2022-12-21-15-41-30-286_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2022-12-21-15-41-30-286_com.miui.gallery.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 851
@Iron Wszystko zależy od punktu widzenia.
Jeśli przykładowo ar ma jako nośnik olej syntetyczny o lepkości oleju sae 20 to dodanie go do oleju 5w20 nie zmieni jego lepkości, lecz dodanie go do 5w50 już może. To że ar posiadają dużą dawkę detergentów też wpływa na formulacje oleju ( pisałeś że ceratec zmienia formulacje) tak samo estry ja zmienią. Ceratec nie jest odpowiednikiem 9100 lub 9200 bo te są modyfikatorami tarcia a ceratec tworzy warstwę ochronną na metalu temat był już poruszany na forum.
Co do ceramizera to chyba bym jednak wybrał produkt w płynie, myślę że by się lepiej wymieszał w silniku, a biorąc jeszcze pod uwagę że niektóre auta mają osłony nad klawiaturą to ceratec można łatwiej zaaplikować niż ceramizer w postaci pasty.
 
Back
Top