• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Chevrolet Epica 2.5 156KM LPG 2006

Arbi89

Użytkownik
Samochód
Chevrolet Epica 2.5 Benz. + LPG
Marka samochodu
Chevrolet Epica
Budżet/ile litrów
300zł/6.4l
Styl jazdy
Silnik
2.5 156KM
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 API SL lub 10W40 API SJ
Jaki olej masz obecnie
Millers EE 5W30
Co polecacie do mojego auta? Przebieg 265 tys. km. Myślałem o Ravenol VST 5W40. Może jakieś dodatki? Wymieniałem niedawno uszczelkę pokrywy zaworów i miałem trochę czarnego nagaru pod deklem. Auto w moich rękach od kilku miesięcy więc nie jestem pewien co było wcześniej lane. Posiada instalację gazową V generacji.
 
Lotos/Orlen/total/Shell a3b4 5w40 na początek.
Obserwuj zużycie oleju, a przy następnej wymianie podejmiesz decyzję o doborze oleju docelowego.
Oczywiście proponowane oleje są bdb jakości i możesz przy nich jak najbardziej zostać.
 
5W-30? A nie 5W-40? Bo to dziwnie wygląda: 5W-30 albo 10W-40 :D

Tak czy tak - cokolwiek w danej lepkości od Lotosa/Orlenu co spełnia normę API SN, SM albo SL. Z dodatków AR2300 na jedną, dwie wymiany - jeżeli jeździsz w trasie to w zimie sobie bez problemu poradzi. Zresztą jaka to zima.
 
Sami zobaczcie. A coś lepszego niż Orlen/Lotos? Nie warto?
 

Attachments

  • Screenshot_2020-01-21-10-52-01-204_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    Screenshot_2020-01-21-10-52-01-204_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    304,4 KB · Odwiedzin: 362
Sądząc po wykresie temperatur poniżej to miało być 10W-30 tylko ktoś się pomylił.

Lotos/Orlen to bardzo dobre oleje. Robiliśmy analizy paru olejów tej klasy i wychodziły świetnie, te oleje nie mają się czego wstydzić w porównaniu do zachodniej konkurencji.


Któryś z tych będzie dobry.
 
Last edited:
A Wy też lejecie Lotosa i Orlena do swoich aut? Chciałbym zalać coś naprawdę dobrego, do powiedzmy 300zł za sam olej. Ww mogą być dobre, ale nie wierzę, że nie ma lepszych w moim budżecie.
 
No, przecież widzisz w podpisach: ja mam Orlen, @Binas96 ma Lotos. @poziom1989 mieszka za granicą więc leje tamtejsze oleje - pewnie ma je tam taniej niż Lotosa ;)

Mój obecny Orlen średnio nadaje się do TGDI, ale do twojego z wtryskiem pośrednim bym polecił bo jest świetny - mamy na forum analizę. Mam zamiar wysłać do analizy resztę oferty Lotosa i Orlenu z normami C2, C2/C3 i jak znajdę coś co podejdzie TGDI jeżeli chodzi o skład to będę lał oleje polskich producentów. Wóz mam nowiutki, błyszczący i osobiście odebrany w końcówce 2018 z salonu. Lałem do niego różne oleje, Orlen spisuje się tak samo dobrze jak oleje z górnej półki w stylu Yacco. Do Alf lałem też topowe, "wyczynowe" Motule czy RockOil i w cywilnym użytkowaniu nie widzę różnic w działaniu tych olejów a tych z polskich rafinerii.

Serio.
 
Last edited:
A Wy też lejecie Lotosa i Orlena do swoich aut?
Orlen ani Lotos nie mają odpowiedniego oleju do mojego "dupowozu".
Dokładnie rzecz ujmując, Lotos ma dexos1 G2, ale w lepkości 0w20 (ja leje 5w30).
Gdyby mieli, album Lotosa.
 
Ja Ci polecam Specol gold 5w30, bardzo dobry olej. Jeszcze jest promocja , za 64.90zł/ 5L oleju
 
Last edited:
@jerseyAdmin bo w Niemczech panuje przekonanie, że produkty Made in Germany są synonimem wysokiej jakości. Wystarczy spojrzeć na Liqui Moly, wykorzystują ten "tekst" w celach marketingowych i osiągają sukces.
 
To może inaczej. Co myślicie o Ravenol VST 5W40? Czy będzie on porównywalny czy lepszy niż oleje o których pisaliście? Jest on zalecanych przez konfigurator na ich stronie jako jedyny z olejów 5w40, a taki wydaje mi się lepszy w naszym klimacie niż 5W30. Instrukcje do mojego modelu z późniejszych lat zalecają obie lepkości, a konstrukcja silnika się nie zmieniła. Biorąc jeszcze pod uwagę, auto napędza LPG.
 

Attachments

  • Screenshot_2020-01-21-12-47-21-742_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    Screenshot_2020-01-21-12-47-21-742_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    330,6 KB · Odwiedzin: 281
Vst może być.
Olej bdb, ale masz silnik wolnossący, więc nie wykorzystasz odporności termicznej baz opartych o PAO.
I właśnie o to chodzi, że proponujemy tanie oleje, odpowiednie do silnika.
Nie sztuką wywalić 300pln na olej i nie mieć z tego żadnej korzyści.
Jak cie kasa swiezbi, kup amsoila 0w40 po 50pln za litr. Olej doskonały.

Wybór i opłacenie rachunku za olej należy do Ciebie.
 
Last edited by a moderator:
@SACZI ma rację.

Ravenol będzie miał lepszą bazę niż oleje Lotos/Orlen ale tylko tyle. Jest spora szansa że polskie oleje będą miały równie dobry albo lepszy pakiet dodatków zwłaszcza, że o Ravenolu krążą różne opowieści jeżeli chodzi o stabilność składu. A jak pisał kolega wyżej nie wykorzystasz bazy Ravenola w takim silniku i przy takim trybie użytkowania jak twój.

Sam VST nie jest zły, jak koniecznie go chcesz to możesz brać.
 
Kto bogatemu zabroni bogato żyć :)
Nie widzę ujmy dla tańszych produktów, jak uzytkujesz auto spokojnie cudów tam nie trzeba HC wystarczy aż nad to, sam widzisz w moim podpisie że mam Lotosa i silnik ma sie dobrze do tego moim zdaniem oczywiście fajnie myje silnik .

A w twoim budzecie
Amsoil, Penrite, Rock Oil, Mihel i inne wysokie "półki" ale to tylko wydatek kasy, nie wykorzystasz właściwości tych olejów w tym silniku .

I stabilność polskich olejowi jest na wysokim poziomie . A Ravenol ciągle zmienia sklady i bazy . Takie pogłoski :)
 
Biorąc jeszcze pod uwagę, auto napędza LPG
no i co z tego? to w niczym nie komplikuje sprawy.

Epica to ostatnia forma Leganzy, świetne auto. Leganzę miałem, bardzo miło wspominam.

2.5 156KM to fajna jednostka, która wielkich wymagań nie ma. Lotos jest bardzo fajny, możesz też wlać Meguina, albo na przykład Mobila 1 FS 0W40, tylko nie wiem, czy ten drugi nie nagnie kilka złotych założonego budżetu.

Oprócz Lotosa z olejów, które "wystarczą" polecam Eurola Super Lite, Totala 9000 [może być 5W40, ale i 0W40], może być Wolf Vitaltech 5W40, Shell HX7, HX8 5W40, Valvoline Max Life 5W40

jak chcesz mocniej, to Meguin, Mobil 1 FS 0W40, Ravenol, Amsoil może wyrwiesz, Redline na pewno nie w tych pieniądzach.

masz silnik wolnossący, więc nie wykorzystasz odporności termicznej baz opartych o PAO
a to jest jedyna zaleta PAO? Ciekawe...
 
A kto mu broni stosować oleje oparte o PAO?
Dwa, sam piszesz, że silnik wielkich wymagań nie ma, więc ...
 
Dwa, sam piszesz, że silnik wielkich wymagań nie ma, więc ...
więc pytam się Ciebie, czy PAO ma tylko zalety w silnikach innych, niż wolnossące, bo moim zdaniem minąłeś się z prawdą.
 
Back
Top