• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Chrysler Stratus 2,5 v6 - jaki olej?

Qbutek

Nowy użytkownik
Lokalizacja
Boat City
Samochód
Chrysler Stratus
Marka samochodu
Chrysler Stratus
Budżet/ile litrów
Ma być dobrze, więc ile trzeba / 4,3l potrzebne, pewnie bańka 5l.
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
6G73 - 2,5 v6 163KM
Data produkcji
1997
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
-
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Mopar 5W-30, 10W-30; API SH lub SH/CD
Jaki olej masz obecnie
5W-40 Liqui Moly Synthoil High Tech
Witam,

Kupiłem sobie zajawkę jak w temacie i jak to po zakupie, trzeba zmienić olej.
Przebieg 145kkm, producent zaleca Mopar 5W-30 lub 5W-40, ale poprzedni właściciel zalał Liqui Moly 5W-40.
Jeśli chodzi o moje użytkowanie to jazda "normalna" i raczej spokojna (jak to z wiatrem we włosach...), miasto / trasa powiedzmy "zero pięć na zero pięć". ;)

Moje pytanie do Forum - jaki olej będzie optymalny? Aby uniknąć podróbek chciałbym kupić na Allegro w oficjalnym sklepie marki - z tego co widziałem są dostępne Ravenol, Valvoline, Liqui Moly, Total, Castrol, Elf i Lotos / Orlen.
(Jestem z Łodzi więc mam "na miejscu" producenta (mieszalnię?) Venol, ale nie wiem czy to coś warte?)

Generalnie "ma być dobrze" więc w granicach rozsądku cena jest kwestią wtórną.
 
Może być Valvo Maxlife 5W30 A3/B4, Shell Ultra 5W40 albo 5W30 A3/B4 (praktycznie to samo).
A o polecanych 5W40 jest tu tyle materiału, że nie wiem czy przez cały dzień dasz radę przeczytać.
 
Idąc w kierunku cena/jakość, myślę że warto rozważyć Shella Helix Ultra 5W30 czy jak wolisz 5W40, głównie przez wzgląd na stosowane w nich bazy GTL. Chyba, że chciałbyś spróbować olejów 0W, wtedy masz fajny wybór np. Mobil1 FS 0W40, Shell Helix Ultra 0W40, czy Total Quartz 9000 0W40.
Shell to wiadomo GTL, Mobil FS to mieszanina GTL, PAO, POE i autorski pakiet Mobila, Total to taki dinozaur, ale ma sporo PAO w mieszaninie baz.
 
Miałem taką jednostkę w Fordzie Probe. Wg mnie udana konstrukcja i nie wydaje się szczególnie wysilona żeby pieścić się z hiper oliwami. Trzymać się lepkości, marka to drugorzędna sprawa i raczej uspokajanie sumienia.
 
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, ale chętnie poczytam jeszcze. :)
Pytanie - czy warto trzymać się aprobat Chryslera czy to w sumie bez znaczenia?

@Triumphator Czy 0W-40 ma faktycznie sens? To chyba olej na mrozy a moje wozidło to cabrio, z miękkim dachem w dodatku. ;)
 
@Qbutek moim zdaniem trzeba by znaleźć co Mitsubishi zalecało do tego silnika, a potem... zobaczyć, kto (Mitsu czy Chrysler) podeszli do sprawy bardziej restrykcyjnie i iść tą drogą ;) Jak będę mieć chwilę to poszperam za instrukcjami samochodów Mitsubishi z 6G73.

Inna rzecz, że to jest na tyle stary silnik, że jest wysoce prawdopodobne, że czego byś nie nalał o odpowiedniej lepkości, to znacznie przekroczy wymagania zarówno Mitsubishi jak i Chryslera - innymi słowy, można by w takim przypadku sobie darować aprobaty tych marek lub traktować je tylko jako luźną wskazówkę. Norma API SH to już dinozaur.

Konkretnych propozycji na razie nie podam - jeszcze jestem na to za cienki, uczę się. ;)
 
@Qbutek na mrozy, czy nie, 0W mają zazwyczaj po prostu stosowane lepsze bazy olejowe. Teoretycznie 0W nie tyle zachowuje lepszą pompowalność zimą, co w ogóle przy niskej temperaturze oleju, czyli nawet latem przy zimnym rozruchu, ale to tylko teoretycznie.
 
Jak cena nie gra roli to 0W, producenci bardziej się przy nich napinają ;), dla rozruchu też lepiej.
Rrzuć okiem na lepkości podobnych 0w30 i 5w30. To nie jest tak, że 5W to olej a 0W to woda, nic z tych rzeczy.
 
Back
Top