Kaban
Użytkownik
- Lokalizacja
- WPR
- Samochód
- F4R, ES9J4S, B5254, 1600 ohc, T1GA, M274
Dobry wieczór,
jakiś czas temu miałem okazję pojeździć hybrydami ostatniej generacji od Toyoty, m.in nową Rav4, Camry. Wreszcie da się nimi jeździć nie irytując się zachowaniem skrzyni ale do rzeczy.
Wsiadając do wyziębionej Camry silnik się odpalił, temperatura wewnątrz się wyrównała do przyjemnej a ja walczyłem z podłączeniem telefonu. Trwało to około 2min. Ruszając z parkingu silnik się wyłączył a ja dołączyłem do popołudniowego, piątkowego, warszawskiego ruchu. Przez ok 13 kilometrów a w tym ok 80% w korku, silnik uruchomił się kilka razy na raptem kilka-kilkanaście sekund. Przed dojazdem do celu sprawdziłem jeszcze jak to przyspiesza i z całkowicie elektrycznego trybu silnik natychmiast się uruchomił i wskoczył na obroty bliskie maksymalnym a po odjęciu gazu bezwłocznie zgasł i auto popłynęło dalej na elektryku.
Końcowe spalanie: 5.1l/100 i ból duszy motoryzacyjnego świra, że tak ją na koniec potraktowałem.
To nie jest moje pierwsze spotkanie z hybrydami czy elektrykami, wręcz przeciwnie. Mam możliwość jazdy świeżymi modelami i fascynuje mnie jak potrafią być oszczędne i wydajne.
To temat chyba bardziej na elektrodę lub Toyota Klub ale co mi tam, zacznę tu
Czy ktoś ma pojęcie o rozwiązaniach technologicznych w najnowszych silnikach, użytych materiałach które sprawiają, że nie wystawiają one przysłowiowego kolana przy tak trudnych warunkach jak niedogrzanie, częste starty (i stopy ) czy bardzo wysokie temperatury oleju i jego wydlużone interwały wymiany. W jaki sposób sprężarki wytrzymują sprint autostradą po czym na MOPie lub bramkach auto gaśnie. W jaki sposób silnik Toyoty pozbywa się wilgoci/paliwa kiedy w warunkach innych niż autostradowe w zasadzie częściej nie pracuje niż pracuje.
Ja wiem, te silniki w teorii nie wytrzymają bez awarii co starsze konstrukcje ale prawda jest taka, że i te starsze odmawiałyby współpracy przy takich warunkach pracy z zespołami baterii czy systemem start-stop.
Jedno rozwiązanie jest oczywiste i nieszczególnie nowe - elektryczna pompa wody. Znana jest również pompa oleju o zmiennym wydatku. Czy wiecie o czymś jeszcze?
jakiś czas temu miałem okazję pojeździć hybrydami ostatniej generacji od Toyoty, m.in nową Rav4, Camry. Wreszcie da się nimi jeździć nie irytując się zachowaniem skrzyni ale do rzeczy.
Wsiadając do wyziębionej Camry silnik się odpalił, temperatura wewnątrz się wyrównała do przyjemnej a ja walczyłem z podłączeniem telefonu. Trwało to około 2min. Ruszając z parkingu silnik się wyłączył a ja dołączyłem do popołudniowego, piątkowego, warszawskiego ruchu. Przez ok 13 kilometrów a w tym ok 80% w korku, silnik uruchomił się kilka razy na raptem kilka-kilkanaście sekund. Przed dojazdem do celu sprawdziłem jeszcze jak to przyspiesza i z całkowicie elektrycznego trybu silnik natychmiast się uruchomił i wskoczył na obroty bliskie maksymalnym a po odjęciu gazu bezwłocznie zgasł i auto popłynęło dalej na elektryku.
Końcowe spalanie: 5.1l/100 i ból duszy motoryzacyjnego świra, że tak ją na koniec potraktowałem.
To nie jest moje pierwsze spotkanie z hybrydami czy elektrykami, wręcz przeciwnie. Mam możliwość jazdy świeżymi modelami i fascynuje mnie jak potrafią być oszczędne i wydajne.
To temat chyba bardziej na elektrodę lub Toyota Klub ale co mi tam, zacznę tu
Czy ktoś ma pojęcie o rozwiązaniach technologicznych w najnowszych silnikach, użytych materiałach które sprawiają, że nie wystawiają one przysłowiowego kolana przy tak trudnych warunkach jak niedogrzanie, częste starty (i stopy ) czy bardzo wysokie temperatury oleju i jego wydlużone interwały wymiany. W jaki sposób sprężarki wytrzymują sprint autostradą po czym na MOPie lub bramkach auto gaśnie. W jaki sposób silnik Toyoty pozbywa się wilgoci/paliwa kiedy w warunkach innych niż autostradowe w zasadzie częściej nie pracuje niż pracuje.
Ja wiem, te silniki w teorii nie wytrzymają bez awarii co starsze konstrukcje ale prawda jest taka, że i te starsze odmawiałyby współpracy przy takich warunkach pracy z zespołami baterii czy systemem start-stop.
Jedno rozwiązanie jest oczywiste i nieszczególnie nowe - elektryczna pompa wody. Znana jest również pompa oleju o zmiennym wydatku. Czy wiecie o czymś jeszcze?
Last edited: