• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C4 II 1.6 eHDI 92KM

dominelie

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C4 II 1.6 eHDI
Marka samochodu
Citroen C4 II
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 eHDI DV6C TURBO DIESEL
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Total Quarts INEO ECS 5W-30
Cześć,

Jeśli ktoś posiada lub posiadał ten silnik, to prosze o polecenie jakiegoś oleju, ew. płukanki i dodatku, jeśli jest taka potrzeba. Nie wiem co było wcześniej zalane, pierwsza wymiana po kupnie, sprowadzony z Francji z 200tyś nalotu, chodzi bez zarzutu.

W aucie jest też skrzynia półautomatyczna BVMP6, jeśli ktoś wie z doświadczenia czy wypadałoby również tu wymienić oliwę, to też jestem otwarty na info.

Dzięki!
 
Możesz spokojnie zostać przy Ineo ECS, ewentualnie polecić Ci mogę Magnateca C2 5W30, bo nadzwyczaj przyjemnie na nim silniki pracują.
Dodatków nie polecę, osobiście jakoś nie trawię.
Płukanka - bardzo dobrą płukankę ma Archoil, ewentualnie możesz przy pierwszej wymianie oleju zalać długodystansową Oilsyna i zrobić z nią 5 - a nawet i pełne 10.000km.
 
Na pewno nie Total Ineo ECS lub inny C2, bo w krótkim czasie po wymianie będziesz miał mokre turbo od strony dolotu. Polecam wybrać olej z normą 507.00 najlepiej 0w30.
 
@dominelie z tych dwóch osobiście bliżej mi do Castrola.

@Brokat dlaczego akurat 507? Jest przecież jeszcze tak dużo innych norm dla diesli, czyżbyś ujmował kompetencjom BMW, czy MB? 🤔🤣
 
Ja myslę że orlen XD może być dobrym wyborem. Spełnia PSA 2290 i np. wymagającą MB 229.52. Generalnie wychodzi że to bdb olej do turbodiesli jeśli nie mają jakiś specyficznych wymagań. A już na pewno w relacji jakość / cena.
 
@apede ze wszystkim się zgadzam, samemu stosuję XD do TDCi, z jedną uwagą - spełniał 2290, nie spełnia, aktualnie tą pałeczkę przejął Platinum XF, ale nadal do samego Platinum XD nie można mieć najmniejszych uwag, bo to chyba jeden z lepszych produkowanych przez nas olejów.
 
Last edited:
@dominelie tak, dokładnie 2820. Mogę śmiało polecić, w zasadzie stosowałem przeróżne produkty i z tej jakoś najbardziej zadowolony jestem. Szczególnie ładnie to było widać w motocyklu pod pokrywą sprzęgła.
 
@dominelie to nie jest awaria, a przypadłość. 1.6 to ten najbardziej dopracowany i niezawodny z HDi-ków chyba w każdej wersji.
 
Cześć,

Jeśli ktoś posiada lub posiadał ten silnik, to prosze o polecenie jakiegoś oleju, ew. płukanki i dodatku, jeśli jest taka potrzeba. Nie wiem co było wcześniej zalane, pierwsza wymiana po kupnie, sprowadzony z Francji z 200tyś nalotu, chodzi bez zarzutu.

W aucie jest też skrzynia półautomatyczna BVMP6, jeśli ktoś wie z doświadczenia czy wypadałoby również tu wymienić oliwę, to też jestem otwarty na info.

Dzięki!
Twój silnik wymaga normy PSA 2290 i przedewszystkim z tą normą bym pozostał. M.in. ta norma mocno wydłuża okres bezproblemowej pracy filtra cząstek stałych - norma mówi max wartości popiołów siarczanowych 0,8%. Wybierając np. Castrol Magnate 5W-30 C2, który posiada aprobatę 2290 wybierasz olej o zawartości popiołów 0,52 więc jeszcze niższej niż wymagania producenta samochodu.
 
Back
Top