• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen c4 picasso 1.6 blueHDI

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG, Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI
Marka samochodu
Citroen
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 blueHDI
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30
Jaki olej masz obecnie
Total 5w30
Jaki olej do powyższego wozidla-nowy nabytek. 1.6 bluehdi, przebieg 127 tys. Ori chyba zalecają Total 0w30 ineo, obecnie wg poprzedniego właściciela zalany jest Totalem 9000 5w30 - tyle mam info.
 
Ja bym łał Ineo First 0W30, tudzież Magnateca C2 0W30.

Zlot "lej C3 bo C2 smaruje dolot, za 3.2.1..." 😆
 
Ja bym zastosowal plukanke i wymienil na total ineo first 0w30- to bardzo dobry olej, jak wiekszosc produktow grupy total.
Co do filtrow oleju to standardowo:
Purflux
Mann
PZL Sedziszow.
 
@Firewall, te silniki znamomkcie pracują na olejach 0W30. Bardzo dobry wybór to olej serwisowy Total Ineo First 0W30 lub zalecany do jazdy miejskiej i na krótkich odcinkach Castrol Magnatec 0W30 C2. Dobrym wyborem będzie również Shell Helix Ultra ECT 0W30 C2/C3. Przed wymianą do strarego oleju bym wlał plikankę Xado Vita Flush i przejechal na niej tak 200-300 km.
 
@Brokat, a niby czemu miała by coś zapchać. To płukanka na bazie olejowej z dodatkiem detetgentów. Bez przesady płukanki nie działają na zasadzie młotka i mesla i odlupywania zlogów i osadów. One je powoli rozpuszczają i zmywaja z powierzchni. A pozostałości spływaja z olejem.
 
Plukanek, przynajmniej narazie nie chce stosować. Olej przez poprzedniego właściciela był wymieniany w miarę zdrowych interwałach ok 12-15 tys km. Wiem 0w30 będzie ok, ale jeżeli silnik juz dość długo był zalewany 5w30 to co byście polecili w tej lepkości? Iść w Totala ale Ineo 5w30 czy coś typu Motul, Shell? Słowem nie chce nic kombinować tylko wymienic i mieć Święty spokój.
 
Ja bym zalał C2+C3 Lotosa, jeszcze gdzieniegdzie dostępny lub jego odpowiednik z Orlenu i spokój.
 
Faktycznie ten Lotos fajnie wygląda no i cena chyba biję resztę konkurencji na głowę.
 
Ostatecznie podjechałem do warsztatu, tego Lotosa nie mieli więc wlecial Total Ineo 5w30 pojeżdżę, zobaczę jak się to będzie sprawowało.
 
Back
Top