• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 2.0 BlueHDi

sharkletx

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C5 X7 2.0 BlueHDi 150KM
Marka samochodu
Citroen C5
Budżet/ile litrów
Ile będzie trzeba
Styl jazdy
Silnik
2.0 BlueHDi 150
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
PSA B71 2312
Jaki olej masz obecnie
Total Ineo First 0W30
Witam, poszukuję dobrego oleju do C5. Obecnie trochę niepokoi mnie konsumpcja - silnik bez widocznych wycieków na zewnątrz jednostki pochłonął bezpośrednio po wymianie litr oleju w ciągu 3000km. Od dolewki zrobiłem już kolejne 500 i jak narazie na bagnecie nie widać zmian, także nie wiem od czego zależy ta konsumpcja, bo styl jazdy mam cały czas ten sam. Serwisówka zaleca tylko i wyłącznie Ineo First 0W30, pytanie z mojej strony jest takie czy istnieje coś lepszego (np. na PAO) co można tutaj zastosować przy następnej wymianie? Z jakichś własnych olejowych preferencji to mam w zmodyfikowanym TDI od paru lat Fuchsa Titan Race Pro S i bardzo sobie chwalę ten olej. Widzę że z niskopopiołowych Fuchs ma podobny olej (Titan Race Pro C3) tylko już raz że w lepkości 5W30, a dwa - C3 zamiast C1/C2 które z tego co wiem ma Ineo First. Z góry dzięki za propozycje
 
Nie dostaniesz oleju PSA B71 2312 w 100% z bazą PAO.
Może niektóre mają dodatek PAO, ale ja takiej wiedzy nie posiadam.
 
Olej nie ma tu nic do rzeczy, taki pobór świadczy o złej kondycji silnika.

Zacząłbym od mocnej płukanki, jeśli to kwestia zabrudzonych pierścieni to jest szansa na pewną poprawę. Przyczyn może być sporo, odma, uszczelniacze zaworowe, jak już wspomniałem pierścienie, czy po prostu zużycie gładzi cylindrów.

Ineo First to bardzo dobry olej.
 
Nie dostaniesz oleju PSA B71 2312 w 100% z bazą PAO.
Może niektóre mają dodatek PAO, ale ja takiej wiedzy nie posiadam.
Wiekszość znanych mi 0W30 C2 z tą normą ma mniejsze lub większe domieszki PAO. Na pewno większościowy udział PAO w bazie ma Eurol Ultrance PSA 0W30.
 
. Przyczyn może być sporo, odma, uszczelniacze zaworowe, jak już wspomniałem pierścienie, czy po prostu zużycie gładzi cylindrów.

To auto ma przecież 5 lat jakie zużycie gładzi cylindrów najwyżej uszkodzona odma,zapieczone pierścienie ale to też teoria naciągana.
 
To auto ma przecież 5 lat jakie zużycie gładzi cylindrów

Ja widziałem 2.0 hdi 136 w Volvo V70, który zatarł się przy ~52 tys. Na szczęście silnik został wymieniony w ramach gwarancji.
 
@sharkletx, jaki przebieg ma to auto? Bo paru znajomych ma auta z tym silnikiem, jeden nawet przejechał 300 tyś km i na pobór oleju nie narzeka. W silnikach stosują głównie Totala Ineo First 0W30, bądź Castrola SS 0W30 C2. Ale wymianę robią max co 15 tyś. km. Może długie interwały były stosowane lub jakaś wada silnikowa.
 
Opierając się o SDS wynika co innego, zaleta olejów niskolepkosciowych, a te z reguły się blenduje przy pomocy olejów bazowych o lepkości <20,5 cP w 40°C. Być może zaszły tam zmiany.
 
Być może były zmiany nie sprawdzałem ostatnio SDS-a ale kiedyś tam było 40 do 50% PAO w całości. O ile wszystko jest w SDS-e bo różnie z tym bywa.
 
Jaki masz przelot? Moim zdaniem oleje C1/C2 to nadgorliwość. Kiedy wlewam Total Ineo ECS zawsze mam brudną obudowę turbosprężarki, opary z odmy.

Moim zdaniem wystarczy tylko wlać jakiś olej C3 z lepkością ok 12 i będzie dobrze
 
@luckyboy, z racji zainstalowanego układu SCR lepiej pozostać przy olejach C1/C2. Z grubszym filmem olejowym to można spróbować Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30. Jak się będzie zachowywał w tym silniku to nie wiem, ponieważ niektórzy użytkownicy na forum narzekają, że te oleje na GLT. Póki co sam nie używałem, a mam taki olej i czeka na półce do zlania.
 
Tak się jakoś złożyło, że wraz z wprowadzeniem tych silników PSA zmieniło normę na PSA 71 2312 i zaleciła oleje 0W30 C1/C2. Ale zapewne łączy się to z ekologią i oszczędnością paliwa, zmniejszyli zawartość siatki i nieco obniżyli HTHS.
 
Tak się jakoś złożyło, że wraz z wprowadzeniem tych silników PSA zmieniło normę na PSA 71 2312 i zaleciła oleje 0W30 C1/C2. Ale zapewne łączy się to z ekologią i oszczędnością paliwa, zmniejszyli zawartość siatki i nieco obniżyli HTHS.
PSA wprowadziło nową normę, którą np. Volvo, czy Ford, korzystające z tych silników (DW10C i DW10D) mają tą normę głęboko w rzyci i każą stosować swoje normy oparte na olejach A5/B5. Czyli niskolepkościowe FullSAPS-y. Z normy C1 praktycznie korzysta tylko PSA i z tego co się orientuję, to ma ona zostać usunięta.
Obniżony HTHS w gnojówkach PSA jest zalecany już od lat, miałem Focusa MK2 z 2005 roku, z silnikiem DW10, czyli omen nomen 2.0 HDI, gdzie Ford zalecał oleje A1/B1, w nowych konstrukcjach zalecają A5/B5, pewnie niedługo zaczną A7/B7, jak tylko wejdzie norma.
Generalnie, tak śledząc sobie stan DPF-u, mogę powiedzieć, że większe znaczenie ma to, jakie paliwo tankujemy i w jaki sposób eksploatujemy samochód, niż to, czy lejemy tam Full, czy Low SAPS-a ;).

Na wiosnę, planuję zalać na próbę 5W30 C3 z normą 504/507, np. Havo ProDS V, albo 8100 X-Clean+.
 
@Triumphator, ja tak na próbę, to zalałem Extreme AMG VR2 5W30 GTJ i póki co, nic złego powiedzieć nie mogę. Ale biorąc pod uwagę negatywne opinie niektórych użytkowników forum na temat tego oleju, związane z brakiem aprobat, to na ten moment go nie polecam. Jak przejadę cały interwał w obu autach to wtedy opiszę swoje spostrzeżenia i powiem czy warto. Tak jak pisałem wcześniej ja bym do tego silnika spróbował Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30. Co prawda nie spełnia norm PSA, spełnia C2 ale ma przyzwoite parametry oraz dobrą cenę.
 
PSA wprowadziło nową normę, którą np. Volvo, czy Ford, korzystające z tych silników (DW10C i DW10D) mają tą normę głęboko w rzyci i każą stosować swoje normy oparte na olejach A5/B5. Czyli niskolepkościowe FullSAPS-y. Z normy C1 praktycznie korzysta tylko PSA i z tego co się orientuję, to ma ona zostać usunięta.
Obniżony HTHS w gnojówkach PSA jest zalecany już od lat, miałem Focusa MK2 z 2005 roku, z silnikiem DW10, czyli omen nomen 2.0 HDI, gdzie Ford zalecał oleje A1/B1, w nowych konstrukcjach zalecają A5/B5, pewnie niedługo zaczną A7/B7, jak tylko wejdzie norma.
Generalnie, tak śledząc sobie stan DPF-u, mogę powiedzieć, że większe znaczenie ma to, jakie paliwo tankujemy i w jaki sposób eksploatujemy samochód, niż to, czy lejemy tam Full, czy Low SAPS-a ;).

Na wiosnę, planuję zalać na próbę 5W30 C3 z normą 504/507, np. Havo ProDS V, albo 8100 X-Clean+.
Witaj,i jak co byś zalał aktualnie do tego 2.0hdi z ekologią? cena do 160zł 5l
 
@fred03 do którego? Który rocznik, czego wymaga instrukcja? Najlepiej załóż po prostu osobny temat dotyczący danego samochodu.

Jeżeli PSA 2290, czyli 5W30, to brał bym Magnateca C2 5W30, Totala Ineo ECS 5W30, albo Texaco Energy MS 5W30.
Jeżeli PSA 2312, czyli 0W30, to brał bym Magnateca C2 0W30, Totala Ineo First 0W30.
Ewentualnie z tańszych - Gulf Formula PCX 0W30, spełnia zarówno 2290, jak i 2312.
 
Back
Top