• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 2.0 BlueHDi

sharkletx

Nowy użytkownik
Samochód
Citroen C5 X7 2.0 BlueHDi 150KM
Marka samochodu
Citroen C5
Budżet/ile litrów
Ile będzie trzeba
Styl jazdy
Silnik
2.0 BlueHDi 150
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
PSA B71 2312
Jaki olej masz obecnie
Total Ineo First 0W30
Witam, poszukuję dobrego oleju do C5. Obecnie trochę niepokoi mnie konsumpcja - silnik bez widocznych wycieków na zewnątrz jednostki pochłonął bezpośrednio po wymianie litr oleju w ciągu 3000km. Od dolewki zrobiłem już kolejne 500 i jak narazie na bagnecie nie widać zmian, także nie wiem od czego zależy ta konsumpcja, bo styl jazdy mam cały czas ten sam. Serwisówka zaleca tylko i wyłącznie Ineo First 0W30, pytanie z mojej strony jest takie czy istnieje coś lepszego (np. na PAO) co można tutaj zastosować przy następnej wymianie? Z jakichś własnych olejowych preferencji to mam w zmodyfikowanym TDI od paru lat Fuchsa Titan Race Pro S i bardzo sobie chwalę ten olej. Widzę że z niskopopiołowych Fuchs ma podobny olej (Titan Race Pro C3) tylko już raz że w lepkości 5W30, a dwa - C3 zamiast C1/C2 które z tego co wiem ma Ineo First. Z góry dzięki za propozycje
 
Na wiosnę, planuję zalać na próbę 5W30 C3 z normą 504/507, np. Havo ProDS V, albo 8100 X-Clean+.
Tak jak pisałem wcześniej ja bym do tego silnika spróbował Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30. Co prawda nie spełnia norm PSA, spełnia C2 ale ma przyzwoite parametry oraz dobrą cenę.
Kumpel ma puga 508 z 2.0 bhdi 150km i aktualnie ma wlanego Shell 0w-30 ECT C2/C3 (posiada normę 504/507) i tak jak na dedykowanym totalu potrafiło się zebrać sporo oleju w intercoolerze tak na shell suchutko.
Na dniach wpadnie najprawdopodobniej Shell 0w-30 AV-L C3 z normą 504/507
 
na dedykowanym totalu potrafiło się zebrać sporo oleju
U mnie na Totalu dedykowanym było obżygane turbo od strony dolotu - olej szedł z odmy.

1646756547735.jpeg
 
@Jachu w mrozy zauważyłem pierwszy raz ciekawe zjawisko - usłyszałem/poczułem jak szybko olej jest zasysany z miski olejowej do układu smarowania. Po 2s od rozruchu wycisza się bardzo silnik.
 
Back
Top