• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 X7 3.0 V6 HDI

daroot

Użytkownik
Samochód
Peugeot 308
Dzień dobry. Aby nie zakładać nowego wątku, odkopuję tutaj.
Ten sam silnik, po wymianie zapobiegawczo przy 200tyś panewek, pompy i całego osprzętu plastikowego który lubi pękać od układu chłodzenia.
Zalałem zwykłym 5w40 z racji że po 1000km go spuszczę, pytanie co zalewać dalej? Te silniki nie mają problemu z pompą oleju, a z jego temperaturą, która szybuje w kosmos przy większym obciążeniu silnika. Faktycznie ~130 stopni to moment na autostradzie osiągał zanim motor wyjąłem profilaktycznie. Więcej nie "męczyłem" go bo nie wiem co poprzednik zalewał.
Założyłem dodatkową chłodnicę oleju, pompa elektryczna która załącza się przy 98 C , przepompowuje olej z miski i tam wraca schłodzony. Auto ma FAP który działa, EGR planuję wyłączyć programowo na dniach. Chcę używać 5W50 dla tego silnika. Co polecicie?
 
Jak 5w50 z górnej półki to Repsol Master Racing 5w50 - jest analiza kompletna na forum (pod nazwą Carrera 5W50)- olej na PAO-estrowej bzie ale do zastosowań cywilnych z nowoczesnym pakietem dodatków. Motul Sport Ester 5W50 to prawdopodobnie kopia Repsola. Budżetowe 5W50 jak dla mnie bez sensu.
 
jeśli już musi być 5w50, to ja bym zalał dowolny "współczesny" olej, który spełnia API SN np. Eurol Super Lite
ale po takich modyfikacjach, to najpierw zmierzyłbym znowu temperaturę oleju po dłuższym obciążeniu i jeśli teraz nie przekracza 110C, to bym został przy jakimś 5w40 C3 np. Fuchs Supersyn C3
 
Dzięki panowie. Nie pisałem że ma być tani, ma być dobry. Przyjrzę się temu Eneos 0W50, chociaż boję się trochę tego "zero" zamiast 5 :)
 
Jeżeli masz chłodnicę oleju to 5W-40 albo 0W-40 powinien być lepszym wyborem. Szybciej odda ciepło i wróci do miski chłodniejszy niż SAE 50.

Różnica między 0W i 5W to lepkość zimnego oleju. Jeżeli nie mieszkasz na biegunie zimna to nie ma znaczenia czy masz 0 czy 5 na początku.

Co do oleju, to Eneos X-Prime 5W-40 wg mnie będzie lepszym wyborem z powodów jak wyżej.
 
A Eneos X-Prime 5W-40 to już dotarł do Europy? Ale Eneos Sustina w takiej lepkości też powinien być bardzo dobrym wyborem.
 
Jak nie ma X-Prime to będzie Sustina którą zastąpił.
 
Back
Top