Dzień dobry. Aby nie zakładać nowego wątku, odkopuję tutaj.
Ten sam silnik, po wymianie zapobiegawczo przy 200tyś panewek, pompy i całego osprzętu plastikowego który lubi pękać od układu chłodzenia.
Zalałem zwykłym 5w40 z racji że po 1000km go spuszczę, pytanie co zalewać dalej? Te silniki nie mają problemu z pompą oleju, a z jego temperaturą, która szybuje w kosmos przy większym obciążeniu silnika. Faktycznie ~130 stopni to moment na autostradzie osiągał zanim motor wyjąłem profilaktycznie. Więcej nie "męczyłem" go bo nie wiem co poprzednik zalewał.
Założyłem dodatkową chłodnicę oleju, pompa elektryczna która załącza się przy 98 C , przepompowuje olej z miski i tam wraca schłodzony. Auto ma FAP który działa, EGR planuję wyłączyć programowo na dniach. Chcę używać 5W50 dla tego silnika. Co polecicie?
Ten sam silnik, po wymianie zapobiegawczo przy 200tyś panewek, pompy i całego osprzętu plastikowego który lubi pękać od układu chłodzenia.
Zalałem zwykłym 5w40 z racji że po 1000km go spuszczę, pytanie co zalewać dalej? Te silniki nie mają problemu z pompą oleju, a z jego temperaturą, która szybuje w kosmos przy większym obciążeniu silnika. Faktycznie ~130 stopni to moment na autostradzie osiągał zanim motor wyjąłem profilaktycznie. Więcej nie "męczyłem" go bo nie wiem co poprzednik zalewał.
Założyłem dodatkową chłodnicę oleju, pompa elektryczna która załącza się przy 98 C , przepompowuje olej z miski i tam wraca schłodzony. Auto ma FAP który działa, EGR planuję wyłączyć programowo na dniach. Chcę używać 5W50 dla tego silnika. Co polecicie?