• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen Jumper 2,2HDI 2020rok eur6 165KM

Plasteeer

Użytkownik
Samochód
MERCEDES W221 3.0 CDI V6 VOLVO XC90 3.2 PB/LPG
Marka samochodu
Citroen Jumper 165
Budżet/ile litrów
400
Styl jazdy
Silnik
2,2 HDI
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie mam takiej informacji
Jaki olej masz obecnie
nieznany
Witam
Potrzebuję informacji jakiej specyfikacji powinien być olej do tego auta ? I jaki polecacie ? Auto będzie robiło głównie trasy do niemiec i z powrotem
jedna trasa tygodniowo około 1800km z tego co wiem to zaleca się wymiane oleju chyba co 50 tys km ja planuje to robić co 20 max 30 tys km możliwe że pokuszę się o analize po 20 000km i zobaczym jak to wypadnie . Na tą chwilę auto ma 78 tys km przebiegu kupiłem go z drugiej ręki ostatni serwis był przy 60 000km na total ineo 0w30 . Prosze o pomoc
 
Prawdopodobnie masz Total Ineo First w silniku. Norma PSA 2312.
Dowiedz się w ASO albo w instrukcji, co ma być zalewane, bo akurat ja z dostawczakach za bardzo się nie interesuje
 
Jak Kolega powyżej napisał potrzebujesz oleju z normą PSA 2312 czyli będzie to chyba zawsze C2 w lepkości 0W30. Wybór masz spory. Total powinien dać radę i cenowo nieźle wychodzi podobnie jak Texaco Havoline Pro DS P 0W30 a tych bardziej przystępnych cenowo jest jeszcze Castol. Trochę droższy będzie natomiast Motul a dużo droższe Eurol czy Ravenol, w których udział baz IV grupy jest większy (oleje z tą normą mają zwykle częściowy udział baz IV grupy). Jeśli auto będzie naprawdę nabijał sporo kilometrów to pomyśl o analizie oleju, która pomoże w znależieniu optymalnego interwału wymiany.
 
Prawdopodobnie masz Total Ineo First w silniku. Norma PSA 2312.
Dowiedz się w ASO albo w instrukcji, co ma być zalewane, bo akurat ja z dostawczakach za bardzo się nie interesuje
W instrukcji właśnie nie ma nic o normie olejowej....ale zapytam w ASO dla pewności
 

Attachments

  • Screenshot_20220824-211206_Opera.jpg
    Screenshot_20220824-211206_Opera.jpg
    372,9 KB · Odwiedzin: 210
Tomek Evo
Właśnie dlatego myślę że pokuszę się o analizę po 20 tys tyle myślę spokojnie w takim użytkowaniu powinien wytrzymać. Miałem mastera olej zmieniany co 30-40 tys i nakręcił już tak 500 tys i dalej chodzi . Może tu też wyjdzie po analizie że olej da radę te 30 tys mówię on jedzie tylko raz w tygodniu do Niemiec i z powrotem więc 100 % to trasa rusza w piątek wraca w sobotę tam silnik nawet nie stygnie . Ale wiadomo master to master te silniki są raczej z tych pancernych a te psa 2.2 HDi to w sumie niby nowa jednostka od 2019 roku więc ciężko powiedzieć. Wolę być spokojny że też dokręci te 500 tys bez problemu
 
Możesz pokusić się o dodanie AR9100 do oleju, na pewno przedłuży życie olejowi i pomoże utrzymać silnik w czystości.
 
Więc tak norma to faktycznie psa b71 2312. Teraz pytanie co zalać ? Zostać przy totalu czy eksperymentować 😁
Jako alternatywę widzę Shell 0w30 ap l ale sam nie wiem który lepszy?
 
Last edited:
Auto po gwarancji więc możesz użyć jakikolwiek 5w30 C2/C3

Jeżdżąc trasy nie widzę potrzeby używania 0w30

Osobiście użyłbym Longlife VAG OEM 0w30
 
Jak po gwarancji jest jeszcze Gulf PCX 0w30 z deklarowaną normą PSA B71 2312. 135 zł za 4 litry.
 
Back
Top