Kontynuacja dyskusji z tematu: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/clio-3-1-2-tce-103-km.4103/
Moja żona ma to samo auto tylko w wersji 101 KM, ale już po lifcie. To trzecie jej Clio III, z tego drugie z 1,2 TCE. Eksploatuje go podobnie jak Twoja małżonka, przy czym w wakacje i zimą zdarza się jej przejechać dłuższe trasy. Przebieg praktycznie identyczny jak u Was. Proponuję do wyboru np: Shell HU 0W40 SN+ lub SP, Mobil 1 FS 0w40, Petronas 7000 0W40, Total Energy 7000 0w40, Meguin Super Leichtlauf 5W40 lub 0w40, Neste City Pro 0w40, Ravenol VTS 5W40. W poprzednich egzemplarzach zdarzało mi się zalać Amsoila 0W40 i silniki nie protestowały. Obecnie protestuje moja kieszeń przy takich pomysłach.
W tym silniku po dodaniu nalepki "ECO2" cudownie zmieniono rekomendacje olejowe, bez zmian konstrukcyjnych wewnątrz samego silnika. Więc ja trzymam się nieco starszych zaleceń A3/B4 RN710 i szukam coś co możliwie szybko dotrze do turbiny.
Wymieniaj jak to robisz i będzie OK.
P.S. Nie zapomnij o oleju w skrzyni i regulacji luzu zaworowego.
Moja żona ma to samo auto tylko w wersji 101 KM, ale już po lifcie. To trzecie jej Clio III, z tego drugie z 1,2 TCE. Eksploatuje go podobnie jak Twoja małżonka, przy czym w wakacje i zimą zdarza się jej przejechać dłuższe trasy. Przebieg praktycznie identyczny jak u Was. Proponuję do wyboru np: Shell HU 0W40 SN+ lub SP, Mobil 1 FS 0w40, Petronas 7000 0W40, Total Energy 7000 0w40, Meguin Super Leichtlauf 5W40 lub 0w40, Neste City Pro 0w40, Ravenol VTS 5W40. W poprzednich egzemplarzach zdarzało mi się zalać Amsoila 0W40 i silniki nie protestowały. Obecnie protestuje moja kieszeń przy takich pomysłach.
W tym silniku po dodaniu nalepki "ECO2" cudownie zmieniono rekomendacje olejowe, bez zmian konstrukcyjnych wewnątrz samego silnika. Więc ja trzymam się nieco starszych zaleceń A3/B4 RN710 i szukam coś co możliwie szybko dotrze do turbiny.
Wymieniaj jak to robisz i będzie OK.
P.S. Nie zapomnij o oleju w skrzyni i regulacji luzu zaworowego.
Last edited by a moderator: