• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Clio IV 1.5dci 75 KM 2017r

buldog1111

Użytkownik
Samochód
Clio IV 1.5dci
Marka samochodu
Renault Clio IV
Budżet/ile litrów
250 / 5l
Styl jazdy
Silnik
1.5 dci 75KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN0720
Jaki olej masz obecnie
elf full tech fe 5w30
Witaw Wdzystkich- jestem nowy na forum i liczę na Waszą pomoc.
Potrzebuję zmienić oliwę w silniku w niedawno zakupionym aucie. Do tej pory był Elf 5w30 FE. Przebieg auta ok.100tyś. Ze względu na różne zasłyszane sytuacje z obróceniem panewek w " tych" silnikach chcę zalać jakiś naprawdę dobry w 100% syntetyczny olej z normą Rn 0720. Co możecie polecić najlepszego?
 
Last edited:
No wiem. Dlatego zawsze wymieniam oliwę co 10tyś. W tym konkretnum przypadku trafił się "zaniedbany" przez długie interwały osobnik, którego chcę trochę odmulić.
Docelowo zapodam "dobry" olej i już nie będę kombinował. W innych autach co mam/miałem robiłem szybkie płukanki LM co drugą wymianę oliwy. Silniki mają/miały się dobrze więc i z tym tak uczymię
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
 
Witam. Proszę bardziej doświadczone Osoby o przybliżenie różnic w tych normach. Porównywałem dwa oleje Ravenol z normą Rn0720 i Rn17. W tabeli z parametrami tych olejow (HDS 5w30 ACEA C4 i RNV 5w30 ACEA C3) różnica jest praktycznie tylko w zawartości popiołów ( 0,49/0.76) reszta parametrów jest baaaardzo zbliżona.
Będęl się przesiadał z Laguny 3 2.0 dci ( rn0720) na Dustera 1.5 blue dci (rn17).
Który z tych norm jest "zdrowsza" dla silnika? Czy ewentualnie zalanie Rn0720 zamiast Rn17 może skutkować jakoś negatywnie/pozytywnie? Niby w 0720 mniej popiołu to może lepiej dla DPF-a?
 
różnica jest praktycznie tylko w zawartości popiołów ( 0,49/0.76) reszta parametrów jest baaaardzo zbliżona.
I to jest główna różnica - C4 od C3 w głównej mierze różni ilość popiołów siarczanowych, które powstają w wyniku spalenia oleju.
C3 - max 0,8%
C4 - max 0,5%.
Który stosować?
Wg mnie dla DPF'a większych różnic nie będzie między tymi normami.
Praktycznie wszyscy producenci poza Renault i współpracownikami stosują midSaps C3 (lub podobne pod tym kątem C2 i C5).
 
Renault przeszedł z RN0720 na RN17 przy zmianie interwałów z 20 na 30 kkm. To może być podpowiedź który olej lepiej zniesie długie użytkowanie?
 
Może, ale nie musi to oznaczać.
Zależy od przyjętych wytycznych w normach, których ja szczerze mówiąc - nie znam.
Renault musiałby zwiększyć wymagania odnośnie Shear Stability, utleniania, własności dyspersyjnych itd.

Jednak żaden olej raczej nie wytrzyma takiego interwału poza przypadkiem, że silnik jest wyłączany na zatankowanie paliwa i dalej w drogę, najlepiej jednostajnie autostradą.
 
A to już insza inszość, w temacie wiedza inżynierów a wytyczne korporacji :p
 
Niby w 0720 mniej popiołu to może lepiej dla DPF-a?
Jeśli silnik nie pobiera oleju, to DPF nie ma tu nic do popiołów. Jest trochę osób z forum, które w Dci mają C3, a te bez DPF A3/B4.
 
Podpowie mi ktoś jakie są różnice w tych normach oleju.?
Kopię w necie i nie mogę znaleźć jakie parametry musi spełniać oliwa ,żeby spełniała normę RSA. Czym ona się różni od "zwykłej" 17ki..? Znalazłem tylko to , że rn17 to praktycznie to samo co C3. oraz to , że
olej z normą rn17 występuje w lepkości 5w30 a RSA występuje w lepkości 0w40.
Abstrahując. Jeżeli fabryczne auto wychodzi z rn17 5w30 to zmiana oleju na 0w40 rn17rsa może wpłynąć jakoś pozytywnie na jego bezawaryjną pracę.?
 
Główna różnica to HTHS. Czyli RN17 RSA to nie takie zwykłe 0W40. Ja bym sobie odpuścił takie poprawianie ochrony.

1658669965223.png
 
Last edited:
RSA to bardzo grube 40, prawie pod 50. Tylko do sportowych Renault. Jest wyraźne zalecenie aby nie używać go do "zwykłych" silników tej marki.
 
No proszę... w dusterach do początku 2019 było RN0720 i 20 kkm.
 
Lagunę 2 2.0dci też miałem. Też "fabrycznie" interwały 30tyś.
Może w Dusterach przemyśleli ,że 30 to przegięcie. Czekam na odbiór nowego dustera 1.5 blue dci , ciekawe jaki interwał będzie.
 
Od wiosny 2019 jest 30 kkm i norma RN17.
Gratulacje :) dla mnie duster jest super. 4WD czy przód?
 
4WD. Extreme.
30tyś to paranoja. Po kilku takich interwałach można z miski olejowej łopatą "mazut" wybierać.
Kombinuję ( w innym wątku) jaki olej wybrać i samemu zmienić po 1000km i potem co 10tyś.
 
Oki. To nie będę kombinował. Pozostanę przy 5w30. Rn17
Wątek założyłem , bo studiując forum zauważyłem , że wielu kolegów "rozszeża" nory lepkości i zachwala takie zmiany.
Post automatically merged:

Pewno że się nie mylą. Dobrze obliczają co zrobić żeby uśmiercić silnik. Najłatwiej wydłużyć interwał. Niestety , nie rządzi teraz inżynier tylko ekonom.
 
Back
Top