• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Clio IV 1.5dci 75 KM 2017r

buldog1111

Użytkownik
Samochód
Clio IV 1.5dci
Marka samochodu
Renault Clio IV
Budżet/ile litrów
250 / 5l
Styl jazdy
Silnik
1.5 dci 75KM
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN0720
Jaki olej masz obecnie
elf full tech fe 5w30
Witaw Wdzystkich- jestem nowy na forum i liczę na Waszą pomoc.
Potrzebuję zmienić oliwę w silniku w niedawno zakupionym aucie. Do tej pory był Elf 5w30 FE. Przebieg auta ok.100tyś. Ze względu na różne zasłyszane sytuacje z obróceniem panewek w " tych" silnikach chcę zalać jakiś naprawdę dobry w 100% syntetyczny olej z normą Rn 0720. Co możecie polecić najlepszego?
 
Last edited:
Ze względu na różne zasłyszane sytuacje z obróceniem panewek w " tych" silnikach
Ciekawe, ile lat jeszcze będzie ten mit pokutował i ciągnął się za Dci... To bzdura i nie zawracaj sobie tym głowy.

chcę zalać jakiś naprawdę dobry w 100% syntetyczny olej z normą Rn 0720.
Jeśli chodzi Ci o oleje na grupie IV, czyli PAO, to takich nie ma.

Jeśli silnik nie bierze oleju, to możesz zastosować C3, bo RN720 to nic innego, jak oleje C4. Zmiana z płukanką co 10 tysięcy i śpisz spokojnie.
 
Ze swej strony można pozostać na ELF Full Tech FE 5w30 lub polecam CASTROL EDGE PROFESSIONAL C4 5W30.
 
Panewki przestały obracać się od 2012/2013r wraz z IV generacją Clio, kiedy modyfikacji uległ układ smarowania. Zużycie panewek i ich obracanie wynikało z deficytu oleju.
 
Dobrą opinię ma Orlen MaxExpert C4, dedykowany właśnie do dci.
 
Co powiecie o

Millers Oils XF Premium C4 5W30 ?​

Będzie lepszy od elfa full tech 5w30FE
ACEA C4
MB 226.51
MB 229.51
MB 229.31
Renault RN 0720
Fiat 9.55535-S4
Dacia
marki azjatyckie

Parametry techniczne:

Ciężar właściwy przy 15 C, g/ml:.....................0,847
Lepkość kinematyczna przy 100 st.C................11,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 st.C..................70 cSt
Indeks lepkości:.............................................167
Temperatura krzepnięcia:...............................-42 st.C
Temperatura zapłonu:.....................................230 st.C
TBN:..............................................................8 mg KOH / g
HTHS.............................................................3.5 mPa/s
 
@buldog1111 nie będzie lepszy... będzie tylko sporo droższy... zostań przy Elf'ie lub ja bym spróbował naszego Orlena... ten silnik na prawdę wiele nie potrzebuje, a historie z panewkami... to są właśnie historie klepane przez ludzi 😉
 
No i mamy syndrom nowego samochodu ...
Lejemy wszystko co najdroższe :) ;)

Będzie lepszy od...
Zależy dla kogo!
Dla sprzedawców na pewno, bo marża z 230PLN, to nie z 75PLN za Orlena...
Dla silnika większej różnicy podejrzewam, nie będzie.
Zakazu stosowania olejów Millers oczywiście nie ma - Ty wydajesz swoje pieniądze.
Jak piszą je stosujący, to dobre oleje, ale cena ...

PS
@Zielony34 i inni już Ci napisali, że normy Renault nie wymagają wiele więcej względem ACEA C4.
No i najważniejsze są interwały wymian.
Orlen za 75 pln spokojnie 10 tys km wytrzyma, czego o millersie na dystansie 30 tys km powiedzieć nie można.
Koszt taki sam, a silnik podziękuje Ci za 3 wymiany tańszego oleju ...
 
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Nie zamierzam wymieniać oliwy co 30tyś. Ja jestem "stara szkoła" . Wymieniam co 10tyś. Niestety to clio miało wymiany co 30tyś. Od ostatniej wymiany ma zrobione 8 tyś. ( Czyli miało dopiero 3 wymiany oliwy a tu prawie 100tyś nalatane) Dlatego zbieram się do wymiany i chciałem coś dobrego co trochę "wyczyści" silnik po długich interwałach. Oczywiście zastosuję płukankę (Archoil AR2820- już mam)

 
To dodaj teraz przed wymianą płukankę długodystansową i przeciągnij interwał do 12 tys km.
Później zrób płukanie metodą Yacco Vidange wykorzystując już kupioną już Ar2820.
Dopiero po tej wymianie olej docelowy i zapominasz o olejach.

Działanie naprawcze (np. wymiana turbosprężąrki, zablokowany silnik, stary pojazd, itd.)

  • Wymienić olej bez dodawania YACCO Optimizer Vidange, zmienić filtr oleju.
  • Gdy silnik jest gorący (minimalna temperatura oleju 50oC), dolać do wymienionego właśnie oleju zawartość butelki (400ml) YACCO Optimzer Vidange
  • Sprawdzić poziom oleju i upewnić się, że poziom oleju z dodatkiem YACCO Optimizer Vidange nie przekracza poziomu maksymalnego
  • Pozwolić silnikowi pracować przez 15 minut przy obrotach 2000/min.
  • Spuścić olej oraz filtr oleju i wszystkie elementy filtrujace rekomendowane do wymiany przez producenta, natychmiast po upływie w/w czasu.
  • Wlać nowy olej o jakości i w ilości wymaganej przez producenta
Działanie prewencyjne:

  • Do starego oleju silnikowego (przed wymianą), gdy olej ma minimum 50oC, dodać zawartość opakowania (400ml) YACCO Optimizer Vidange, a następnie postępować tak jak od punktu 3 wymienionego powyżej.
Powyższe instrukcje należy traktować wyłącznie informacyjnie. Należy zawsze postępować
zgodnie z danymi technicznymi o rekomendacjami określonymi przez producenta pojazdu.

EDIT
Ewentualnie, przy wymianie przepłucz silnik Ar2820 i kup sobie Vidange na przepłukanie.
@jerseyAdmin jest zadowolony z efektów płukanki Yacco.
Dopiero po takiej procedurze wlej olej docelowy.

EDIT1
@buldog1111, przyglądnij się olejom, któe ja bym na Twoim miejscu rozważał, gdybym miał DCi:
Orlen MAx Expert C4
Eurol Actence 5W30 RN0720 C4 (dobre i cenowo przystępne)
Shell Helix Ultra AR-L
Yacco Lube R (dobre oleje, ale dość drogie!)
Texaco Havoline Ultra R
Fuchs Titan GT1 PRO C4
Gulf Formula RNX RN720 (ukłon w stronę @Robert1)
Petronas Syntium 5000 RN (dlatego, że mam "pod nosem" dużego dystrybutora z tymi olejemi)
Eneos Hyper R C4 RN0720
 
Last edited by a moderator:
Q8 też ma olej C4 pod RN0720.
 
Płukanka długodystansowa jak najbardziej polecam. Następnie co wymianę oleju płukanka postojowa i interwały 10 tysięcy i nie przejmować się niczym.
 
Ja bym odpuścił teraz , tylko wlał ar2820 a po zmianie oleju jak budżet pozwala oilem .
Ja jestem po drugie dawce ar2300 i mogę powiedzieć że teraz widać efekty i faktycznie ona woli dłuższe trasy...
 
To się nazywa chyba "Oilsyn xxxx Ling Life":

A wlej ja jak pisze @rychu147, na świeży olej.
Na ar2820 możesz ~pół godziny delikatnie pojeździć.
 
Znalazłem.

Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LongLife)​

Dzięki za pomoc.
Polatam na tym specyfiku 4-5 tyś km , następnie dodam przed zlaniem AR2820. Zaleje w celu przepłukania wszystkiego Orlen C4 na jakieś (???) 50-100km , zleję Orlena i wymienię go na docelowy olej. ( oczywiście każdorazowo zmiana filtra )
Jeszcze raz dziękuję za pomoc
 
Może być, ale z tym płukaniem to też nie ma co przesadzać ...
Warto mieć czysty wewnątrz silnik, ale to zwykle proces na 20-30 tys km.
Nic lepszego od krótkich (10 +/-2 tys km) interwałów nie wymyślisz.
 
Back
Top