• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Luk22 zdaje się, że najbardziej odpowiednia będzie Xado Vita Flush. Dwukrotnie stosowałem do jazdy. Jest ok. Największy jej plus to nie za wysoka cena i to, że bazuje na oleju mineralnym
 
Xado Vita Flush można stosować jako płukankę postojową, jak i jeździć nawet do 1000km wg. instrukcji na opakowaniu.
 
Podobno na Oilem Flush (tym nie longlife można zrobić jakąś krótką przejażdżkę)
Na 50km to nie ma płukanek.
200km ale nie więcej możesz zrobić na Xado Atomex Total Flush czy LM Ol-Schlamm Spulung

Wlałem koledze Xado Atomex Total Flush i z racji braku czasu na wymianę zrobił na tym 500 km, silnik przeżył i ms się się dobrze, glina i uszczelki nie wyleciały podczas spuszczania oliwy, olej też nie mienił się jak brokat 😄
 
na 50 km spokojnej jazdy spokojnie Oilsyn Power flush, sam osobiście tak stosuje i jest ok.
 
Na przykładzie motocykli, raz w życiu zrobiłem płukankę w motocyklu (LM2640) i ostatni, bo chyba się z olejem 4T nie dogadała, robiąc z niego kawę z mlekiem.
Do motocykla wlewa się inną płukankę o oznaczeniu LM 1657 a nie dedykowaną do oleju samochodowego:)
 
a nie dedykowaną do oleju samochodowego
No popatrz, a jeszcze niedawno była tutaj gorąca dyskusja, czym tak naprawdę różnią się oleje motocyklowe od samochodowych i w sumie...nikt nie potrafił udzielić konkretnej odpowiedzi, poza samym faktem, że oleje 4T mają zazwyczaj lepsze wiskozatory. Kolejna kwestia, np. taki Shell Rotella posiada aprobatę JASO MA/MA2, też uważasz, że należy stosować do niego płukankę "speszjal for motorsajkyl", bo spełnia dodatkowo normę dla mokrych sprzęgieł motocyklowych? ;)
 
Ja do moto podchodzę jak do dziecka więc skoro jest taka płukanka to ją wlewam . Może przepłacam a może mógłbym wlać naftę ale czytałem kilka opisów jak kolega wyżej zamieścił i to mi wystarczy. Nie jestem znawcą i mogę się mylić ale chciałem uświadomić kolegę, że taka płukanka do moto istnieje i może go zainteresuje.
 
Panowie jakie są zasadnicze różnice pomiędzy płukanką AR2820 a Oilsyn Power Flush (poza tym, że Oilsyn w większej mierze bazuje na estrach). Czy któraś z nich sprawdza się lepiej w konkretnych zastosowaniach ze względu na skład ?
 
z tego co pisał włyszkow to obie mają taką samą bazę - estry, natomiast Oilsyn ma ok. 4 razy więcej detergentów.
 
Po ostatnich płukaniach opisanych tutaj https://www.oilclub.pl/index.php?threads/płukanki-temat-ogólny.74/post-99204
po 1000km olej w silniku nadal ładny, czysty, klarowny


Już trochę świruję pawiana, ale ciekawość bierze górę. Na papierze zostawiałem próbki oleju co 500km.
Od lewej jest świeży olej prosto z butli, potem po 500km, po 1000km i po prawej jeszcze czysty papier czekający na kolejną próbkę.

Chyba tak sobie zrobię do 10 000 dla ciekawości.

20220104_191810.jpg
 
Mam do wyczyszczenia silnik 1.5dci DPF ( clio4 2017) po długich interwalach (3×30tys km i teraz 8500km na elf 5w30 FE) miałem teraz dolać Oilsyn LL zrobić ze 4tyś i dolać 2820 przed samą wymianą. Nastepnie wlać na 1tys Orlen C4 i zlać go z dodatkiem 2820.
Nastepnie olej docelowy.
Chyba jednak zmienię zdanie i zrobię inaczej.
Dodam teraz 2820 na 1h ( przejadę kilka km) Zleje stary olej i zaleje tani Orlen C4 + Oilsyn LL. Na Orlenie skrócę interwał do 6-7 tyś i wymienię na docelowy olej ( dodajac przy wymianie ponownie 2820)
Jak lepiej?
Docelowo chce dac Millers XF Premium C4 5w30.
 
Trochę szkoda zlewać oilsyn LL wcześniej😉 im dłużej siedzi tym lepiej. Opcja nr 2.lepsza
 
@buldog1111 a jakie masz warunki eksploataci że 12,5 tyś chciałeś zrobić?
Opcja druga zdecydowanie lepsza.
Może nie będzie takiego efektu wow jak po płukaniu przed 1000 km tym orlenem ale wydaje mi się, że efekt czyszczący będzie dużo lepszy niż po 4k na zmęczonym oleju i płukance LL.
7kkm to wcale nie jest taki krótki interwał.
Np. dla jazdy miejskiej 7,5-8 tyś. km jest w sam raz.
 
Auto używane przez córę na dojazdy do pracy. W sumie prawie codziennie robi w dwie strony ok.80km . Z czego 70% trasa.
Po przeczytaniu forum skłoniłem się właśnie do opcji żeby LL dodać do świeżej oliwy a nie do czarnego "mazutu".
A tak przy okazji. Jaki dodatek do ON mogę dolać , żeby pomóc w czyszczeniu pierścionków od góry.? Do benzy polecacie AR 6400 a do ON?
 
Z serii ar6400 jest też wersja do diesla
 
@joozek ja jak jadę na wymianę oleju to po drodze zatrzymuję się na stacji benzynowej i leję PB98 tam gdzie się wlewa olej silnikowy, tak z litr.
Co prawda zwykle dziwnie się na mnie patrzą na stacji ale szwagier mi mówił, że słyszał od zaufanego mechanika swojego teścia, że po tym zabiegu jest błysk w silniku.
To oczywiście żart. Polecam stosować płukanki zamiast nafty i tak stosuję.
 
Back
Top