• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Płukankę K2 stosowałem kilku krotnie i nic nie wybuchło, więc można lać ;)
Co do zatkania smoka to się nie wypowiem bo nie znam bolączek tego silnika.
 
Nie wpływa ona negatywnie na uszczelnienia? Trochę dziwi mnie jej tak niska cena.
 
@Lumix tanie bo skład nie powala.
Wg karty charakterystyki 50-100% ropa naftowa. Chyba że coś źle czytam .
1a495a8dfcad0a8e93740196afdd8e27.jpg
 
K2 zastosowałem na początku po kupnie auta (bo oczywiście w miejscowej hurtowni na już jest tylko K2), później już tylko TEC2000, która też jest mocno rozpuszczalnikowa i jak widać nic z uszczelnień się nie rozpuściło.
 
Ja bym tego taniego ropniaka nie lał bo to i tak nic nie da. Jak już to kup tego niby cudownego Oilem ReleaseTech Power Flush i zapodaj silnikowi albo bańkę czystego oleju i przepuść na nim silnik przez kilkaset kilometrów. Napewno znajdziesz w cenie dobrej płukanki 4 litry oleju.
 
Istotne jest również stężenie, warto zastosować estrową płukanke Archoil 2820 lub Oilsyn.

Ewentualnie kupić olej mineralny o niskiej lepkości.
 
@poziom1989 mógłbyś podać jakiś przykład takiego oleju? ew. link na priv, z góry dzięki
 
Płukanki nawet jeżeli są oparte o naftę to zawierają dodatki które wspomagają jej usunięcie z układu oraz zabezpieczenia przed wpływem tejże na materiały w silniku. To trochę co innego niż goła nafta.

Co do płukania to spokojnie lej to K2 i się nie przejmuj. Jeżeli chcesz mocniejszego płukania to ja polecam zawsze Yacco Vidange na świeżym oleju. Albo płukankę długodystansową. Ewentualnie olej płuczący (czyli niskolepkościowy minerał) chociaż ich za dużo łatwo dostępnych na rynku nie ma.
 
Cześć, zbliża mi się druga wymiana oleju za mojej kadencji w moim aucie ( A4 1.8T) Przy pierwszej nic nie stosowałem, teraz chciałbym profilaktycznie zrobic jakaś płukanke, w garażu leży mi K2 motor flush, patrząc na jej cenie obawiam się czy nie narobi jakichś szkód. Jest sens to wlewać? Czy lepiej kupić coś innego? (Możecie coś polecic). Drugie pytanie, jest jakieś ryzyko zatkania smoka? Zrzucenie miski w tym aucie wymaga troche zachodu i nie bardzo chciałbym to robić po wymianie oleju :)
Pozdrawiam!
Zrobiłem już pięć wymian oleju w moim 1.8t ,częstotliwość wymian była 5kkm a ostatnia 8kkm na eurolu .
Do każdej wymiany dodawałem płukanke od k2 i nic smoka mi nie zatkało,żadna też uszczelka nie popuściła z wrażenia.
Czy coś czyści ,nie wiem ale za każdym razem wchodzi jakieś 0.2-0.3l więcej oleju.
Ostatnim razem pozostawiłem korek spustowy odkręcony na noc i weszło 0.5l więcej oliwki.😀
 
A myślicie że ta płukanka od K2 rozpuszcza nagar jak to widziałem na testach innych płukanek? Chodzi mi o to aby właśnie nagar rozpuszczony był w formie płynnej a nie glutow które mogłyby coś zatkać.
 
A skąd mają tam sie wziąść gluty.
Jeśli masz bardzo zanagażony silnik to wymień z dwa razy sam olej co 5kkm a później zacznij dodawać płukanki mało agresywne jak k2 czy shell
 
Dla mnie te płukanki do wydajniejszego zlewania oleju to taka trochę bzdura. Co może zlecieć to zleci bez tego, co nie może zlecieć, nie zleci z tym, a jak ktoś i tak robi na szybko wymianę polegająca na zlewaniu przez 3 minuty u mechanika bo czas nagli to też to nic nie da.


Wolę jak kolega robić i polecać:
Ostatnim razem pozostawiłem korek spustowy odkręcony na noc i weszło 0.5l więcej oliwki.😀
I niech zleci wszystko co fizycznie może zlecieć bez dodatku ropki do silnika. Takie jest moje zdanie, jak już i tak świrujemy przy autach.
 
Ja też nie jestem jakimś fanem płukanek ale zleci więcej nawet w te 3 minuty. Przy poprzedniej wymianie w pandzie na bagnecie po zastosowaniu płukanki LM nie było śladu po oleju. Pisanie, że płukanka tylko rozrzedza olej jest jakimś "nadużyciem". Przecież z 5W40 5% płukanki robi ledwie 5W30 (w sensie obniży KV100 o ok 2 cSt)
 
@Lumix pułamka typu k2 usunie taki syf który łatwo schodzi palcem. Nie wierz też w filmiki jak to płukanka wylizuje silnik tak że można się w nim przejrzeć. Nie usunie też syfu z pod pokrywy zaworów bo tam nie ma przepływu oleju. Coś się dzieje z silnikiem że chcesz go porządnie płukać?
Jak trzyma kompresję, nie przepala oleju to tania płukanka wystarczy. Jak chcesz lepiej wyczyścić to kup z 10 litrów oleju, kilka płukanek np ar2820 lub piłem power flush i przelicz tak z 3razy silnik. Pytanie czy jest nie szkoda kasy na taki zabieg
 
Ja płukanki stosuję zwykle, kiedy zmieniam olej na produkt innego producenta, lub o innych parametrach, a tak na dzień dobry spuszczam olej, wymieniam sobie na spokojnie wszystkie filtry, robię przerwę na kawę, zakręcam korek i zalewam świeży olej.

Ogólnie sam nie wiem jak się do płukanek odnieść, w momencie, kiedy interwał wymiany robię o połowę krótszy, niz zalecany przez producenta. Czemu tak? Na przykładzie motocykli, raz w życiu zrobiłem płukankę w motocyklu (LM2640) i ostatni, bo chyba się z olejem 4T nie dogadała, robiąc z niego kawę z mlekiem. Ale do tematu, nie robiłem płukanek, a do silnika w moto zagląda się dosyć często w celu chociażby regulacji zaworów i regularnie serwisowane maszyny, bez płukanek, z nalotem nawet w okolicach 200kkm, mają silniki czyste jak łza. I nie mówię tutaj na przykładzie wyłącznie moich maszyn, bo mam pod swoją opieką kilkanaście sprzętów swoich i znajomych, także mam dosyć szeroki punkt odniesienia :).

W przypadku samochodów, też wyciągnąłem wnioski, że to, co wydał bym na płukankę, czy jakiś magiczny dodatek, wolę dołożyć do oleju i raz na te 50kkm, na interwał 4-5kkm, zalać tańszy olej i płukankę długodystansową.
 
@Lumix W moim 1.8T stosowałem różne płukanki; LM, Millers, Bizol i K2 - są dobre by szybciej zleciał olej i to wszystko. Super hiper nie wypucują silnika. Nie masz sie oco martwić czy jakieś gluty wylecą albo rozszczelni się motor.
 
Proszę podpowiedzcie mi jaka płukanka będzie najlepsza na krótką spokojną przejażdzkę 50km ?? Pierwsza płukanka po 47k po oleju vw oem LL.
 
Podobno na Oilem Flush (tym nie longlife można zrobić jakąś krótką przejażdżkę)
Na 50km to nie ma płukanek.
200km ale nie więcej możesz zrobić na Xado Atomex Total Flush czy LM Ol-Schlamm Spulung
 
Back
Top