• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co by się zmieniło?

Karakal

Użytkownik
Samochód
Audi A2 1.4 TDI AMF
Na pewnym forum w temacie nagaru układu dolotowego jeden user postawił ciekawe pytanie: "Co by się zmieniło, gdyby spaliny do recyrkulacji były pobierane za filtrem cząstek stałych, a nie za kolektorem?" - zapraszam do dyskusji 😊
 
Szybciej by się zapchał dpf? Nie wiem
 
nagaru układu dolotowego "Co by się zmieniło, gdyby spaliny do recyrkulacji były pobierane za filtrem cząstek stałych, a nie za kolektorem?"
Za filtrem spaliny są w "najczystszej postaci", więc byłoby mniej nagaru w dolocie, ale bolid by nie przeszedł badań homologacyjnych, bo takie rozwiązanie jest bez sensu z punktu widzenia ekoszajby: dopalamy ponownie czyste spaliny. Z technicznego punktu widzenia EGR nie jest niezbędny do życia silnika. Ale mogę się mylić :)
 
Przecież w samochodach gdzie są 2 EGRy nisko i wysokociśnieniowy, przez ten drugi wędrują spaliny zza DPFa i tafiają przed turbinę. Elementy przez które takie spaliny się przemieszczają są czyste do momentu gdy ktoś nie wywali DPFa i zapomni też wyłączyć niskociśnieniowy EGR. Wtedy wirnik od turbiny jest cały w nagarze, intercooler potrafi się nim zapchać itd. Ale dopóki DPF jest i działa wszystko jest ok. Niestety jest też zazwyczaj tradycyjny EGR i dba o to żeby ostatni odcinek dolotu był tradycyjnie brudny...
 
Za filtrem spaliny są w "najczystszej postaci", więc byłoby mniej nagaru w dolocie, ale bolid by nie przeszedł badań homologacyjnych, bo takie rozwiązanie jest bez sensu z punktu widzenia ekoszajby: dopalamy ponownie czyste spaliny. Z technicznego punktu widzenia EGR nie jest niezbędny do życia silnika. Ale mogę się mylić :)
EGR ma na celu głównie redukcję tlenków azotu, a tych DPF nie neutralizuje.
Post automatically merged:

Przecież w samochodach gdzie są 2 EGRy
W ogóle o tym zapomniałem, bo to takie niecodzienne.
 
W 1.6/2.0 TDI i 1.5DCI 2015- często występują dwa...

Tlenki azotu neutralizuje układ SCR. Ale EGR(y) też zazwyczaj są mimo SCRa...
 
Back
Top