• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co do oleju, ar9200 czy ceratec?

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
Ostatnie dwa interwaly w 2.0TDI CGLC jezdzilem na shell 0w30 z dodatkiem MOS2 od LM. Teraz zalalem VAG oem 0w30 i jakies mam wrazenie, ze MOS2 chodzil silnik "lagodniej". Czy to prawda czy nie, nie wiem.
Ale do sedna. Chcialem kupic ar9200 lub ceratec i pol butelki wlac do 1.8T przy wymianie oleju (total 9000energy 5w40) i pol do 2.0tdi.
Cena obydwoch jest porownywalna. Co wybrac? Nie licze na cuda jesli chodzi o działanie 😉
 
Cerateca nie używałem, a o AR9200v2 mam bardzo dobre zdanie. - długoterminowo (cały interwał 20 tys km) obniżenie spalania z 7.1 do 6.7 l/100 km w Vito 116 CDI (jeden, ten sam kierowca, przez 2 interwały bardzo zbliżone użytkowanie)
 
Używałem Ceratec i AR9200 w Fordzie, ponownie wybrałem znowu AR.
 
Ja kiedyś wlałem zestaw AR do silnika, skrzyni, paliwa i pisałem, że faktycznie trzasłem więcej kilometrów niż zawsze.
Jak dobrze pamiętam to pisałem, że zrobiłem 860 i jeszcze miałem włos do rezerwy, a bez tego to było 800 i już rezerwa się świeciła.

Taka oszczędność w paliwie, tylko kiedy się ona zwróci przy takim wydatku na chemię?
Taką fotę wtedy wklejałem, to pamiętam
ARCHOIL 9100 9200 6900.jpg
 
Niby ta, ale taka mała buteleczka do paliwa to zaraz się kończy, a olej po 6000-6600 to też już bliżej do wylania niż do korzystania z profitów.
 
Jak kasa za dodatki się wraca to czemu by nie stosować. Zawsze to jakiś kucyk czy dwa więcej . Niestety ja jakoś wkręcam się na te dodatki, a benefitów w postaci mierzalnej oszczędności paliwa nie zauważam. A znów mam ochotę spróbować.
 
Ja kiedyś wlałem zestaw AR do silnika, skrzyni, paliwa i pisałem, że faktycznie trzasłem więcej kilometrów niż zawsze.
Jak dobrze pamiętam to pisałem, że zrobiłem 860 i jeszcze miałem włos do rezerwy, a bez tego to było 800 i już rezerwa się świeciła.

Taka oszczędność w paliwie, tylko kiedy się ona zwróci przy takim wydatku na chemię?
Taką fotę wtedy wklejałem, to pamiętam
View attachment 12918
Robiłeś mix AR9200V2/9100? Jeśli tak to w jakich proporcjach?
U mnie potrzeba 6L na wymianę, wyliczyłem sobie, że mogę dodać 300 ml dodatków (5% objętości), więc na ok 5,7L dodałem mix AR9200V2 166 ml + AR9100 150 ml, poniekąd też ze względów ekonomicznych. Mam puchę AR9200V2 500 ml oraz 400 ml AR9100 i chce mieć to na 3 wymiany.
 
Wiesz co, ni cholery już nie pamiętam jak to dozowałem, czy mieszałem itp.

Za to mimo upływu lat i przelania wielu tych chemikaliów przez układ paliwowy i silnik nic się nie zmieniło i nadal robię 800 kilometrów na zbiorniku :D Dopiero co zrobiona fota po wypaleniu UNIK+

Nie żebym oczekiwał, że mi auto ma mniej spalać po chemii czyszcząco chroniącej do paliwa, skrzyni i oleju. Takie tam luźne obserwacje czy da się jakoś odłmodzić starego 1.9tdi i przywrócić mu coś kondycji tak jak pokazują etykiety produktów. Ale widocznie mimo przebiegu nadal jest na tyle sprawny, że nie ma co poprawiać 😎 Aktualnie w silniku i skrzyni powinien być nadal Ceratec bo to będzie jakoś 30 000km od wlania, ale jakoś nie pomaga się trybom i trybikom ślizgać i nadal jest rezerwa przy 800 kilometrów tak jak przed przelaniem litrów eliksirów

IMG20230202154353.jpg
 
@Iron Przecież masz do kupienia gotowy mix 9100/9200. Sugerowany jest 9100/9200 25ml/10ml na 1l oleju.Także na opak dozowałeś...
 
@Variant Srak nie opak, nie ma określonych sztywnych ramek. Ja mam inny wariant, swoje dodatki AR kupiłem nieco taniej (dużo taniej) niż z oficjalnej strony i zastosowałem proporcje wg własnego widzi mi się, nie przekraczając zalecanych propozycji, nawet sobie przekalkulowałem, jak takie dawki +/- wpłyną na lepkości oleju, także tego... Nic ci do tego.

AR9100 150 ml + AR9200V2 166 ml
Lepkość w 40°C - 120 cSt
Lepkość w 100°C - 16.7 cSt

Mam 5,7 L oleju przyjmijmy, że 0W-30
Lepkość w 40°C - 58 cSt
Lepkość w 100°C - 11.1 cSt

Po dodaniu w/w proporcji mixu AR
Lepkość w 40°C - 61 cSt
Lepkość w 100°C - 11.37 cSt

Tak jak chciałem

Ale to są tylko moje uśrednione wyliczenia, mogą być błędne i nie sugeruje się nimi sugerować.
 
Tak jak chciałem
A czemu tak chciałeś? Pomijając słuszność, celowość tych wyliczeń 😉
Twój silnik nie wymaga tak wysokiej lepkości, do tego przy stosowaniu dodatków można sobie pozwolić na jej obniżenie.
 
Ok. Ja celował bym w lepkość SAE 30 ale C2 czyli po prostu KV100 - 10.
 
Też może być, no ale taki miałem kaprys 😏 no i olej jest miodzio. Shell Helix Ultra AV-L 0W-30 zdaje się ma lepkość odpowiednio w 40°C i 100°C 58 cSt i 11.8 cSt, miałem pod szyldem VAG OEM i sobie chwalę. Mobil 1 ESP 0W-30 nawet wyższą. Przepraszam, że teraz mam olej 11,4 cSt 🫣😆, silniczek bardzo ładnie i ciszej pracuje👌i jest wdzięczny.
 
Last edited by a moderator:
Za co przepraszasz? Za inny punkt widzenia? 😉

Ja jestem zadowolony z mixu w pandzie. Nie to, że jest ciszej ale start zimnego silnika przy -5st no bajka. Na 5W40 już było lepiej niż na 10W. Już nie mogę się doczekać jak będzie na 0W30. Ech tam co ja godom, w którymś momencie dochodzi się do "ściany" i dalsze zmiany nie przynoszą już efektu. Mimo to ma inny kaprys - zamiast cerateca może dodam z 25% oleju Mazda Supra-X 0W20. Olej ten ma wyrąbany w kosmos indeks lepkości i taką tez dawkę Mo.

@ozzy1979 ceratec nie wygląda jak MoS2 czy baza lakieru metalicznego. Jest jednolity

20230207_170033.jpg
 
Last edited:
ceratec nie wygląda jak MoS2 czy baza lakieru metalicznego. Jest jednolity
Widziałem to na własne oczy - brokat i tyle. W W124 kumpla się nie sprawdził.
 
Co to znaczy - się nie sprawdził?

Coś się zesrało, czy po prostu brak zauważalnych efektów działania?
 
Back
Top