• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Wlałem do Volvo znienawidzony przez wiele osób olej - GM Genuine 10W40.
Wcześniej płukanka 15 min AR2820.
Wymiana trwała ponad 1h.
Najwięcej zabawy było z filtrem.
Zerwałem sobie opaskę do filtrów i skrzywiłem śrubokręt.
Dopiero młotek i największy śrubokręt płaski dały radę.
Olej po płukance ładnie zlatywał i ładnie pachniał.
To tyle z moich doświadczeń.
Teraz tylko zrobić pewien przebieg i przechodzę na 5W40.
 
Norma w moim przypadku, F4R i po porządnej płukance i dłuższym zlewaniu do wiadra potrafi wejść prawie 6L.

Stosowanie płukanki uważam za obowiązkowe.
Przenoszę, żeby nie robić OT przy doborze do Fiata.
W Volvo wg instrukcji wchodzi 5.75 + 0.4 przy całkowitym opróżnieniu chłodnicy oleju.
Po 15 min płukance i godzinnym zlewaniu, wlałem już 5,5 litra nadal jest dopiero leciutko powyżej wymaganego poziomu.
Myślicie, że 2820 mogła aż tak dobrze wygonić olej z zakamarków?
 
Odgrzybiłem klimę/parownik i wymieniłem filtr kabinowy. Filtr Denkermann, środek to Wynn's Airco.
 
ja na początku maja też zrobiłem kilka rzeczy w 307.
ozonowanie i wymiana filtra kabinowego na denkermann.
wymiana sprężyn z tyłu i siłowników w klapie bagażnika.
IMG_20210501_192955.jpg

W Mitsubishi zrobiona płukanka K2 i wymieniony olej na lotos 5W40, filtr oleju Filtron
ozonowanie wnetrza i wymiana kabinowego firmy Ashika
wymiana łączników stabilizatora i końcówek drążka kierowniczego firmy Ashika
 
Wyczyscilem przepływomierz i zmieniłem filtr powietrza w citroenie c3
 
Do tego dzis wymieniłem olej w skrzyni biegów w c3 z specol semisynthetic 75w80 na total gear 8 75w80
 
Wydaje mi się że na specol skrzynia ma większe opory niz na total.
 
Ja miałem w skrzyni wlaną Tutele 75w90 i nie czułem różnicy poza cichszą pracą skrzyni. Chyba wrócę do 75w90
 
Ja dalej walczę po uderzeniu prawą strona w krawężnik już wymienione:
Felga
Dwie opony
Łożysko koła
i czekam na wymianę wahacza ale kazali mi zrobić też z lewej aby było symetrycznie
generalnie skarbonka otwarta i już widzę ze drogo będzie mnie to kosztować ;(
 
@MarcinM-Lbn w jakim samochodzie i jakie masz objawy po strzale w krawężnik? Jako, że się swego czasu trochę rozbijałem po KJS-ach, mam trochę doświadczenia z ogarnianiem nieprzewidzianych kuku :p. Jeżeli na elementach nie widać uszkodzeń, zanim coś zaczniesz wymieniać, zrób sobie pomiar geometrii zawieszenia, to są żadne pieniądze, a może się okazać, że tak jak u mnie w Quattro, zamiast iść za radą mechanika i wymieniać 1/3 zawieszenia, wystarczało tylko ustawić od nowa sanki zawieszenia ;). A jeżeli to o Audi chodzi, to uwierz, że te potrafią się przesunąć od samego patrzenia ;).
 
właśnie audi i quattro . Bez dyskusji poszły opony z prawej strony bo rozerwane i 1 felga do naprawy tylna jest ok
Łożysko zaczęło huczeć po wymianie go ( notabene oryginał VAG to francuski SNR !!!;) nastała cisza. Zrobiłem zbieżność i geometrię . Zbieżność wyszła ok ale na geometrii jest przesunięcie prawego koła w tył . Na wahaczach nic nie widać ale wyglada jak by na sankach się przesunął bo jest ślad gdzie śruba zarysowała . Dobrze ze mówisz bo pojadę żeby ustawili sanki najpierw a dopiero za wahacze się brali
 

Attachments

  • 9914B81D-8947-4C0E-BFA9-62078742CEC8.jpeg
    9914B81D-8947-4C0E-BFA9-62078742CEC8.jpeg
    2,1 MB · Odwiedzin: 133
Spoko :). Sanki do sprawdzenia na dzień dobry na pewno, ja robiłem geometrię i co 3-6 miesięcy, bo sanki potrafiły się rozjechać od latania bokiem po zakrętach :D. A wahacze, nawet te aluminiowe, wbrew pozorom są zaskakująco pancerne. Powiem Ci, że raz zaliczyłem mocniejszego dzwona w jakiś krawężnik właśnie, klasycznie przestawiły się sanki, poszły dwa górne wahacze, a raczej tuleje, i...zwrotnica, dolny wahacz nawet nie jęknął. Miskę olejową pomijam w całym rozrachunku tamtego przykrego niedopatrzenia z mojej strony :D.
 
wiesz ja nie poszedłem prosto w krawężnik żaby po nim pojechać czy tzw przeskoczyć tylko droga skręcała w lewo lekkim łukiem a ja zagapiłem się i chciałem prosto ale w ostatniej chwili odbiłem w lewo i chyba zabrało cm żeby wyjść bez strat
Mi chcą wymieniać tzw dolnego banana. za co on odpowiada.?
 
Uzupełniłem apteczkę w AED i rurki i-gel.
 

Attachments

  • IMG_20210504_214747.jpg
    IMG_20210504_214747.jpg
    263,4 KB · Odwiedzin: 172
Last edited:
Wymienilem sprężyny przednie w c3, bo jedna mi pękła
 
Kupiłeś sprzęt za własną kase? Bo to nie są tanie rzeczy co by mieć przy okazji jak np. dodatkowa gaśnice
W polsce to mało spotykany widok nawet w miejscach publicznych.
 
@Brutus byłeś w sytuacji że musiałeś AED użyć?
Nie, nie byłem.
Pracuję z dostępu linowego (głównie na turbinach wiatrowych, głównie na morzu), gdzie w przypadku sytuacji awaryjnej, jesteśmy zdani na siebie (dwie osoby). Mamy za sobą sporo kursów, które co roku odświeżamy (np. z zaawansowanej pierwszej pomocy, czy z ratownictwa z trudnodostępnych miejsc).
Podczas pracy na wyposażeniu mamy dużą walizę wyposażoną w różne gadżety.
Post automatically merged:

Kupiłeś sprzęt za własną kase? Bo to nie są tanie rzeczy co by mieć przy okazji jak np. dodatkowa gaśnice
W polsce to mało spotykany widok nawet w miejscach publicznych.
Tak, za prywatne pieniądze.
Domyślam się że mało kto wozi takie gadżety w swoim aucie.
 
Back
Top