• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Corolla E18 2017r

Witboj

Użytkownik
Samochód
Toyota Corolla
Marka samochodu
Corolla E18
Budżet/ile litrów
130 / 4l
Styl jazdy
Silnik
1ZR-FAE
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
OW20 ACE A5 B5 lub API SN, SM, SL
Jaki olej masz obecnie
Eneos 0W20
Witam,
Ze względu na przejście na LPG rozważam czy nie należałoby zmienić oleju (Eneos Premium Ultra 0W20 ma niskie TBN - 5.1 wg. karty charakterystyki). Olej wymieniany co 10.000 km.

Żeby ułatwić konkretnie rozważam, w kolejności wynikającej z dotychczasowych przemysleń:
1) Pozostanie przy dotychczasowym
2) Gulf Ultrasynth X 4 l 0W-20
3) Specol 0W20 Spec Gold
4) Mannol 7921 Legend Formula 0W-20


Z góry dziękuję za pomoc.
 
Ze względu na przejście na LPG rozważam czy nie należałoby zmienić oleju (Eneos Premium Ultra 0W20 ma niskie TBN - 5.1 wg. karty charakterystyki).
TBN dzisiaj trochę traci na znaczeniu, więc zostań przy Eneos lub zmień olej, ale na Shell Helix Ultra SP 0W20, ewentualnie Shell 0w20 Hybrid.
Żadnego z zaproponowanych przez Ciebie olejów bym nawet nie rozważał.
 
OK, czyli na razie zostaje Eneos. Shell jest zdecydowanie z innej półki cenowej. Ale oczywiście jak ktoś jeszcze zabierze głos to będę wdzięczny.
 
Wiem, że Shell jest drogi, ale wraz z Mobil 1 i Amsoilem, to najlepsze oliwy, jakie możesz wlać do silnika.
Analizowaliśmy z @poziom1989 ww oliwy i każdy jest wręcz "doskonały".
Możesz wybierać dowoli.
Z tańszych niczego nie jestem w stanie Ci osobiście zaproponować.
 
W rodzinie ten silnik użytkowany jest na olejach 5W30, obecnie super sprawdza się Orlen F 5W30 - przebieg 173k, 0 poboru oleju czy jakichkowiek niepokojących znaków.
 
Nad Gulfem to bym się akurat zastanowił, ta firma robi obecnie całkiem dobre oleje, z tego co się przemykało po forum (@Robert1 ??) zdaje się bazy mają od Q8 czyli katarska ropa. Oni mieli problemy jakościowe, ale to już przeszłość.

Możesz jeszcze zastanowić się nad Castrolem (BP). No i Eneos którego używasz, to bardzo dobre oliwy, firma jest w topie producentów. A TBN aż takiego znaczenia nie ma obecnie bo paliwa, także gaz, są coraz czystsze ze względu na normy eko.
 
Pod uwagę można jeszcze wziąć Total Quartz 9000 Future 0w20, API SP, ILSAC GF-6A, tańszy od Shella ale dostępność nienajlepsza lub Orlen Max Expert C5 5w20, API SN-RC.
 
W miarę sensownych pieniążkach ok 160 zł masz 4L Motul Hybrid 0w20 z API SP. Dedykowany do hybryd i azjatyckich silników.
 
Eneos też jest zdecydowanie dedykowany do Japońskich silników :)
Skoro TBE bez znaczenia to zostaje przy Eneos, w poprzednim aucie nakręciłem prawie 300 tys. i silnik nie wykazał żadnych oznak zużycia bazując na oględzinach bebeszków, spalaniu (jego braku) oleju czy analizie kompresji czy spalin. Tak więc jeżeli LPG nie ma znaczenia to nie ma sensu zmieniać w 100% sprawdzonej oliwy. Lepsze wrogiem dobrego ;-) Ewentualnie rozważę zmiaę co 8000-9000
 
W rodzinie ten silnik użytkowany jest na olejach 5W30, obecnie super sprawdza się Orlen F 5W30 - przebieg 173k, 0 poboru oleju czy jakichkowiek niepokojących znaków.
Jeszcze przy starszej Toyocie (ale w zasadzie ten sam silnik) lali taki olej (5W30) w ASO. Po zmianie na Eneos 0W20 NATYCHMIAST spalanie spadło o 0,4 l / 100km. Także nie, dziękuję, będzie taki jak zaleca Toyota, gdzie w instrukcji stoi, że : "Ze względu na niskie zużycie paliwa i dobre właściwości rozruchowe w niskich temperaturach rekomendowany jest olej silnikowy o lepkości SAE 0w20. W przypadku braku oleju silnikowego o lepkości SAE 0W20 można zastosować olej SAE 5w30. Jednak przy następnej wymianie zalecane jest zastąpienie go olejem o lepkości SAE 0W20"
To teraz policzmy - 0,4 l /100km = 40 l / 10.000km * 6.50 = 260 zł. Dwie wymiany oleju z filtrem gratis :)

5W30 tak ale do diesli Toyoty.
 
Last edited:
Skoro TBE bez znaczenia
Znowu pojawią się mity...
TBN nie jest bez znaczenia, ale traci na znaczeniu!
Dzieje się tak dlatego, że paliwa zawierają coraz mniej siarki, więc i coraz mniej jest kwaśnych produktów spalania, którymi olej musi się"zajmować".
To drobna różnica.
 
Back
Top