• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Corolla E21 1.8 Hybrid 122KM (4gen) a 0w20

Rybneflaki

Użytkownik
Samochód
Skoda fabia 1.0tsi
Marka samochodu
Toyota
Budżet/ile litrów
150/4.2
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.8H
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w16/0w20
Jaki olej masz obecnie
Toyota ASO
Hej,
Wymiana oleju dopiero za rok - ale posiadam bańkę Orlenowskiego oleju 0w20 i zastanawiam się czy podejdzie do tej hybrydy?
Olej Orlen PLATINUM Max Expert LL 0W-20 VW508
 
Z tego co rozumiem - musi być olej 0w16 lub 0w20 o specyfikacji SN. Nic więcej nie ma wyszczególnione.
Olej Orlen ma SN plus więc teoretycznie lepszą normę - wydaje mi się że powinno być OK, ale czy mógł by się wypowiedzieć ktoś kto zna temat?
 
Raczej nikt się definitywnie nie wypowie, bo z uwagi na diametralnie różny tryb pracy silników jeżdżących na VW 508.00/509.00 i hybryd Toyoty udzielenie w pełni poprawnej odpowiedzi wymagałoby doktoratu w tym konkretnym temacie :)
Jeżeli Twój samochód jest eksploatowany w trybie, w którym olej jest w stanie osiągnąć temperaturę roboczą (90-100 stopni), to ja bym ten Orlen zalał. Jeżeli jeździsz krótkie odcinki i silnik nie ma szansy się rozgrzać, za to często samochód jeździ "na prądzie", to chyba bym wolał kupić olej "do hybryd" - albo Eneos, albo Orlen, albo TGMO AFE Extra.
 
Jak to sobie powiadam - jeden interwał to i na Kujawskim się przejedzie 😉
Skoro do hybryd potrafią wlac 10W40 i to na więcej niż jeden interwał to na spokojnie na 508/509 da radę
 
Raczej nikt się definitywnie nie wypowie, bo z uwagi na diametralnie różny tryb pracy silników jeżdżących na VW 508.00/509.00 i hybryd Toyoty udzielenie w pełni poprawnej odpowiedzi wymagałoby doktoratu w tym konkretnym temacie :)
Jeżeli Twój samochód jest eksploatowany w trybie, w którym olej jest w stanie osiągnąć temperaturę roboczą (90-100 stopni), to ja bym ten Orlen zalał. Jeżeli jeździsz krótkie odcinki i silnik nie ma szansy się rozgrzać, za to często samochód jeździ "na prądzie", to chyba bym wolał kupić olej "do hybryd" - albo Eneos, albo Orlen, albo TGMO AFE Extra.
Jak to sobie powiadam - jeden interwał to i na Kujawskim się przejedzie 😉
Skoro do hybryd potrafią wlac 10W40 i to na więcej niż jeden interwał to na spokojnie na 508/509 da radę
inaczej - mogę sprzedać ten olej co mam i kupić odpowiedni - 0w16 do hybryd. Po prostu gdybym mógł użyć - chciałbym, czy na 100% nic złego się nie stanie? Eksploatacja 70% trasa 30% miasto mniej więcej.

A z tym 10w40 - możliwe że na takim pracował bo flota z której pochodzi jest z tego znana 😄
 
jeżeli możesz się go pozbyć bez straty to się pozbądź i kup Eneosa, jak masz stracić to go zalej a potem na kolejne interwały kup Eneosa. Krzywdy silnikowi nie zrobisz tym Orlenem.
 
Tylko którego? X-prime z 0w16 nie widzę, tylko x ultra? Chciałbym kupować już 0w16 zamiast 0w20 bo książka tylko dopuszcza 0w20 a docelowo ma być 0w16
Przy okazji - ktoś coś wie o

Olej Silnikowy 7920 Mannol Hybrid 0w16 5L?​

 
Last edited by a moderator:
Nie kombinuj. Olej to nie majątek. Kup Eneosa X-Prime 0W-16. Jest dostępny w oficjalnym sklepie. W instrukcji pewnie masz napisane, że 0W-20 jest dopuszczony tylko warunkowo i przy następniej wymianie oleju należy wrócić do 0W-16.
 
Jeżeli 70% eksploatacji przypada na jazdę w trasie, to też bym lał i się nie przejmował.
 
Zalej 0W-20 co masz a na następną wymianę przejdź na 0W-16, Eneos X-Prime albo TGMO i spokojna głowa :)
 
@emigrant co się stanie z silnikiem na tym Orlenie? Według mnie jak to auto całe swoje życie będzie na nim jeździło to też się z silnikiem nic nie stanie. Nie ma co popadać w paranoję, tym bardziej że robi 70%tras.
 
@emigrant powiesz co się może stać z silnikiem w tej Toyocie jak autor zaleje go tym Orlenem? Czy po prostu Namawiasz autora tematu do zalania tego eneosa dla lepszego samopoczucia? Jak by nie patrzeć 200zl piechotą nie chodzi a do tego jakieś kombinacje ze sprzedażą starego oleju.
 
Drodzy,
Upewniłem się - przegląd był zrobiony 1000km temu ale olej w ASO zalany.. 10w40. To dlatego mam tak wysokie spalanie zapewne. Dojeżdżać go rok, czy zmieniać na Orlen jak najszybciej?
 
Ja bym jak najszybciej zlał ten olej i zalał tego Orlena co go masz. Użył bym też płukanki postojowej, ja polecam AR2820. Możesz się na niej kawałek spokojnie przejechać dla lepszego efektu.
 
A część pisała aby 0w20 nie lać 🤣
@Rybneflaki Myślę że duże spalanie to nie wina oleju, chyba że dla ciebie duża różnica to 02l na 100km
Dopiero kupiłem ten samochód - ale myślę że takie 0.5/1l więcej pali niż innym - nadal sa to zadowalające wyniki poniżej 6l.

Odn 10w40.. nie wiem co robić do końca, nastawiałem się na wymianę w lutym 2025 - ten olej był wlany dosłownie 2 miesiące temu, niby już 80000km na nim zrobił :D
 
Back
Top