• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Corsa C 1.0 z LPG

  • Thread starter Deleted member 2135643
  • Start date
D

Deleted member 2135643

Gość
Marka samochodu
Opel Corsa C
Budżet/ile litrów
12-25zł/ litr
Styl jazdy
Silnik
1.0 LPG
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
gm-ll-a-025
Jaki olej masz obecnie
Shell Ultra 5w40
Witam. Poszukuję oleju do mojego auta. Do tej pory jeździłem na Mobilu 5w50, Mobilu 5w30, Lotosie 5w40 i Shellu 5w40. Przebieg 260 tys. Olej wymieniam co około. 12-15tys. Zużycie oleju około 100ml/1000km. Raczej poza miastem jeżdżę, ale z racji małej mocy silnik jest systematycznie kręcony do czerwonego pola. I zastanawiam się co lać teraz. Czy dopłacać do Shella czy poprzestać na jakimś Lotosie o połowę tańszym. Na oku mam jeszcze Specola Gold, Gulfa GX, Texaco Havoline Ultra S. Cena nie ma większego znaczenia. Mogę dać 12zł za litr, mogę 25zł. Tylko szczerze to jakichś różnic pomiędzy jazdą na Lotosie i Shellu nie zauważyłem, nawet w braniu oleju.
 
Wybierz olej z wyższym TBN-em. Lepkość 5w40 jest jak najbardziej ok. Z ceną nie ma co przesadzać bo ten silnik nie wymaga wodotrysków i przy wymianie co max 15tys. nie musi być na PAO (oczywiście nie zaszkodzi).
 
Moja żona ma taką Corsę C, ale 1.2 z12xe, to te same silniki, tylko cylinder dołożony. Też jest na lpg i obecny przebieg 255 kkm. Wcześniej miałem zalany Shell Ultra 5w40, było w miarę dobrze, trochę oleju brał, przez 10 kkm dolałem 2 litry. Ostatnio zalałem Spec Gold 5w40 i jest dużo gorzej. Obecnie na Specolu zrobione 5 kkm i już dolałem prawie 2 litry oleju, w dodatku po nagrzaniu silnik pracuje bardzo głośno, słychać dość mocno rozrząd na wolnych obrotach. Mam zamiar na dniach zmienić ten olej i albo wrócę do Shella (ale już z nową etykietą), albo spróbuję Valvoline Max Life 5w40. U mnie pobór oleju duży większy ze względu na trudne warunki eksploatacji, żona najczęściej jeździ nim do pracy 2x1km i czasami jakaś rundka po mieście, żeby silnik zagrzać, od wielkiego dzwonu pojedzie autostradą 2x120 km.
 
A może GM?
 
Dobry HC i zmiana co 10 tysięcy. Interwał jest w tym wypadku ważniejszy, niż baza.

Valvoline Max Life
Shell HX7\8
Total 9000
Lotos Synthetic Plus

Wszystko 5W40.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ja tak jak @Kevin88 rozważyłbym olej OEM czyli GM Supreme Plus 5W-40. Jeżeli coś innego to zostałbym przy polskich olejach. Jeśli masz wydać więcej kasy to lepiej tańszy olej wymienić szybciej, po 10 tysiącach kilometrów, niż dłużej trzymać w silniku droższy.
 
Do Specola mnie zachęciliście. GM jest jakiś drogi mi się wydaje, poza tym opakowania tylko litrowe, a wole jednak 4/5L, bo to zawsze mniej śmieci trochę. Skrócenie wymiany do 10-12 tys. może jest i dobrym pomysłem. Czyli cena jakoś wychodzi Lotos, chyba, że "zaszaleję". Może poczekam na Shella 5w40 Ultra w nowym wydaniu, bo do wymiany jeszcze trochę mi zostało.
 
A czy ten silnik nie wymaga czasem 5w30 ? Łańcuch bodajże tam jest i tak chyba książka nakazuje. A jeśli sie myle, to lej Lotosa skoro żadnych różnic nie ma . W portfelu zostanie i interwal co 10 tysi
 
Wg instrukcji tak. W książce sugerują też wymianę co 30 tys. km. Większość życia ta Corsa przejeździła na 5w40 i 5w50.
 
A dlaczego nie zalejesz GM 5W30 ~80PLN za 5L
 
Jest tam dopuszczalne 0W30?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
GM 5w30 chyba jest dość słaby, a czy wychodził jakiś olej z tą normą 0w30 to nie wiem.
 
Jeśli 5w30 jest zalecany, to krzywdy mu 0W30 nie zrobisz i może spróbowałbym w tę stronę. Pojemność układu to 3L?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Zielony34 dobrze poleca 5w30 ewentualnie 0w30. Auto robi bardzo krótkie odcinki więc 5w40 to trochę gruby olej przy takiej miejskiej jeździe.
 
No właśnie tak sobie myślę, że warto zwrócić uwagę na pompowalność w sytuacjach, kiedy rozrząd mamy na łańcuchu. Parametr 40 to nie tragedia. Miałem z tym silnikiem styczność, one dosyć szybko się rozgrzewają i nie chodzi tu oczywiście o wskaźnik temperatury cieczy [;

Mimo wszystko, 0W30 wydaje mi się odpowiedniejsze, jeśli silnik tak mało bierze oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
poziom1989 raczej chodziło mi, że w40 "grubsze" czy "cieńsze" nie złapie optymalnej temp pracy w porównaniu do 5w30 przy takich 1-3 km przelotach. 5w30 dzięki mniejszej rozpiętości miedzy zimową a letnia lepkością będzie bardziej stabilny.
 
Logiczne, ze SAE 5W-40 stawia wieksze opory niz SAE 5W-30. Bezpieczniej wlac SAE 5W-40 z powodu ewentualnego rozcienczenia z paliwem.
 
z tego co czytam to raczej bezpośredni wtrysk ma tendencje do rozcieńczania paliwem. w przypadku pośredniego+LPG nie wiem i tu na logice się nie oprzesz tylko na badaniu oleju. LPG odparuje prędzej tak wnioskuje.
 
Back
Top