Kwietniu
Nowy użytkownik
- Samochód
- [Cu2] Honda Accord VIII K24Z3 aut./ Mazda MX-5 [NB] '98 1.8 l PB4W z paliwem szczesliwych
- Marka samochodu
- Honda Accord VIII [Cu2] aut
- Budżet/ile litrów
- 150(~200) zł bańka 4l
- Styl jazdy
- Silnik
- K24z3
- Data produkcji
- 2010
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W20
- Jaki olej masz obecnie
- 0w30 Shell helix ultra a5/b5
Witam.
szukam jakiegoś oleju ( raczej św.Graala wiertarkowców) do mojego "kamienia" ostrzegam bedzie długi wywód:
Marka: Honda Accord VIII [Cu2] aut.
Rok: 2010
Silnik: K24Z3 ( PB 4-cyl vtec, VTC ) 200 rumaków
Przebieg: 150k KM ( ori)
Użytkowanie: 50/50 trasa/miasto w kilometrach . 20/80(30/70) t/m w motogodzinach( o tym dalej)
Wielkość cegły przy pedale gazu: umiarkowane - dynamiczne ruszania , dużo stania na światłach, V-tec żadko ale czasem lubie przegonić na wiejskich drogach to odciny na 2 biegu, trasy to predkosci ekonomiczna.
Olej zalany : shell helix Ultra 5W30 A5/B5 brak dolewek między wymianami
ilość kilometrów na rok: ok 20kkm
cel : dobór alternatywy oleju.
tło historyczne:
auto po kobiecie 50 lat jezdziła tylko do aso Hondy w Berlinie i tam też to auto kupione ( w sumie moja sasiadka) mam wszystkie kwity jak i wpisy z aso
i wg kompa miałem wnet już wymieniać olej.
po miesiacu szukania informacji - grupy fb czy nawet HAKP jaki olej zalać znalzłem się w kropce.
w wielu miejscach poruszenie tego tematu "rzeki" kończy sie zamknieciem topicu albo banem.
na stronach z Haparts ( sklep specjalizujacy sie w hondzie i serio maja łeb w tym) wrzucili info od inżyniera hondy że najlepiej do tego silnik lać 0W20 ( dopuszcza sie tez 0W30 i w ostateczności 5W30) czyli nadal nic konkretnego dla naszej długosci i szerokosci geograficznej.
potem na necie jest wielu pseudo użytkowników którzy chetnie ci podsuną/ polecą towar akurat taki którym handlują.
Z mojej wiedzy na temat olejów zawsze sie skupiałem aby był to co gada producent ( pasowanie części ruchomych) xWxx i potem duży TBN bo miałem stare M52b25 na LPG z przebiegem 400+ kkm więc lałem z coś co wydłuży już "zużyty" żywot silnik z mojego BMW, posilając sie filmikami oraz tabelkami ( serio niezły bałagan) od jutubera - Piotr tester- lałem jakiegoś elfa 5w30 co miał tbn ponad 10 oraz Mannol'a 5W30 elite/extreme( nie pamiętam który) bo w jego zestawieniach jak na oleje w przystepnych cenach miały bardzo fajne rezultaty w ścieraniu + do tego leje Cerateca od LM. i przy 5W30 lepiej znosi wyższe temp. niż 0w20.
Przy moim użytkowaniu auta czyli dom-praca robie 15km w 15min i potem 6km w 30min oraz raz na kwartał jade do pl 500km w jedną stronę.
Normalnie zalał bym to 0w20 ale jak stoje w korku dłuuuuugo czasem i to w lato to boje żę ta "woda"sie urwie.
Jestem osobą która wymiena olej co 10kkm oraz filter oleju co 5kkm ( tak mam jakos)- wole wymienic częściej tańszy olej niż kupić drogi ( co nie znaczy lepszy bo może kupie chrzczony kujawski) LONG LIFE ( TFU !!!!)[off top : przy accordach trzeba kontrolować co poł roku stan sworznia w piaście bo może być kuku- a tak przy jednej robocie].
Dodatkowo na niekorzyść 0w20 przemiawia "afera" z silnikami serii k czyli w modelu Acco7 przy wysokich predkosciach autostradowych pompa niewydalała i silnik sie zacierał oraz jest problem z wycierajacymi się wałkami wydechowymi w głowicy w ACC 8 z początku produkcji.
Czy ktoś może mi polecić jakiś olej który bedzie lepszy niż ten co teraz sobie zalałem i cena bedzie adekwatna do jakosci- bo to u mnie przy aucie jest najważniejszą "norma" jeśli chodzi części eksploatacyjne.
Dziekuję jeśli dotrwaleś do końca. sorry za brak polskich znaków.
szukam jakiegoś oleju ( raczej św.Graala wiertarkowców) do mojego "kamienia" ostrzegam bedzie długi wywód:
Marka: Honda Accord VIII [Cu2] aut.
Rok: 2010
Silnik: K24Z3 ( PB 4-cyl vtec, VTC ) 200 rumaków
Przebieg: 150k KM ( ori)
Użytkowanie: 50/50 trasa/miasto w kilometrach . 20/80(30/70) t/m w motogodzinach( o tym dalej)
Wielkość cegły przy pedale gazu: umiarkowane - dynamiczne ruszania , dużo stania na światłach, V-tec żadko ale czasem lubie przegonić na wiejskich drogach to odciny na 2 biegu, trasy to predkosci ekonomiczna.
Olej zalany : shell helix Ultra 5W30 A5/B5 brak dolewek między wymianami
ilość kilometrów na rok: ok 20kkm
cel : dobór alternatywy oleju.
tło historyczne:
auto po kobiecie 50 lat jezdziła tylko do aso Hondy w Berlinie i tam też to auto kupione ( w sumie moja sasiadka) mam wszystkie kwity jak i wpisy z aso
i wg kompa miałem wnet już wymieniać olej.
po miesiacu szukania informacji - grupy fb czy nawet HAKP jaki olej zalać znalzłem się w kropce.
w wielu miejscach poruszenie tego tematu "rzeki" kończy sie zamknieciem topicu albo banem.
na stronach z Haparts ( sklep specjalizujacy sie w hondzie i serio maja łeb w tym) wrzucili info od inżyniera hondy że najlepiej do tego silnik lać 0W20 ( dopuszcza sie tez 0W30 i w ostateczności 5W30) czyli nadal nic konkretnego dla naszej długosci i szerokosci geograficznej.
potem na necie jest wielu pseudo użytkowników którzy chetnie ci podsuną/ polecą towar akurat taki którym handlują.
Z mojej wiedzy na temat olejów zawsze sie skupiałem aby był to co gada producent ( pasowanie części ruchomych) xWxx i potem duży TBN bo miałem stare M52b25 na LPG z przebiegem 400+ kkm więc lałem z coś co wydłuży już "zużyty" żywot silnik z mojego BMW, posilając sie filmikami oraz tabelkami ( serio niezły bałagan) od jutubera - Piotr tester- lałem jakiegoś elfa 5w30 co miał tbn ponad 10 oraz Mannol'a 5W30 elite/extreme( nie pamiętam który) bo w jego zestawieniach jak na oleje w przystepnych cenach miały bardzo fajne rezultaty w ścieraniu + do tego leje Cerateca od LM. i przy 5W30 lepiej znosi wyższe temp. niż 0w20.
Przy moim użytkowaniu auta czyli dom-praca robie 15km w 15min i potem 6km w 30min oraz raz na kwartał jade do pl 500km w jedną stronę.
Normalnie zalał bym to 0w20 ale jak stoje w korku dłuuuuugo czasem i to w lato to boje żę ta "woda"sie urwie.
Jestem osobą która wymiena olej co 10kkm oraz filter oleju co 5kkm ( tak mam jakos)- wole wymienic częściej tańszy olej niż kupić drogi ( co nie znaczy lepszy bo może kupie chrzczony kujawski) LONG LIFE ( TFU !!!!)[off top : przy accordach trzeba kontrolować co poł roku stan sworznia w piaście bo może być kuku- a tak przy jednej robocie].
Dodatkowo na niekorzyść 0w20 przemiawia "afera" z silnikami serii k czyli w modelu Acco7 przy wysokich predkosciach autostradowych pompa niewydalała i silnik sie zacierał oraz jest problem z wycierajacymi się wałkami wydechowymi w głowicy w ACC 8 z początku produkcji.
Czy ktoś może mi polecić jakiś olej który bedzie lepszy niż ten co teraz sobie zalałem i cena bedzie adekwatna do jakosci- bo to u mnie przy aucie jest najważniejszą "norma" jeśli chodzi części eksploatacyjne.
Dziekuję jeśli dotrwaleś do końca. sorry za brak polskich znaków.