• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czy elektryczne Renault Fluence Z.E. wymaga wymiany oleju w przekładni?

Frogozord

Użytkownik
Samochód
Ford Galaxy (WA6) 1.6 EcoBoost 160 KM
Marka motocykla
nie dotyczy
Marka samochodu
Samsung SM3 Z.E.
Budżet/ile litrów
nieznana pojemność układu. Budżet: taki jaki będzie wymagany.
Model skrzyni biegów
nie wiem
Typ skrzyni biegów
Inna (podaj w opisie jaka)
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Cześć! Odezwał się do mnie człowiek, Jordańczyk, który sprowadził sobie Samsunga SM3 Z.E. - my bliżej znamy to auto jako Renault Fluence Z.E. Problem w tym, że Renault ani Samsung nie mają w Jordanii żadnej sieci serwisowej, a ów człowiek chciałby wiedzieć, czy w przekładni tego auta wymienia się olej - a jeśli tak, to na jaki. Na miejscu nikt nie jest w stanie mu udzielić sensownej odpowiedzi.

Przyznam, że temat zaintrygował mnie na tyle, że próbowałem podrążyć i nawet dzwoniłem do dwóch ASO Renault, ale po podaniu VIN-u samochodu nie wyskakują im żadne informacje poza producentem (Renault Samsung Motors). Znalazłem w sieci instrukcję obsługi samochodu, ale tam oczywiście nic na temat wymiany jakichkolwiek płynów nie ma, bo to nie książka serwisowa ani tym bardziej instrukcja serwisowa).

Ktoś orientuje się może, jak to może wyglądać w tym modelu, albo ogólnie w samochodach elektrycznych?
 
Auta elektryczne są wyposażone w reduktor (prymitywna 1 biegowa skrzynia). Na sucho koła zębate tam nie pracują. Producenci milczą w tej kwestii bo nie jest im na rękę aby ktoś wymieniał oleje, tak jak to milczą w przypadku skrzyń biegów samochodów spalinowych. Potem po pokonaniu pewnego dystansu jest zderzenie ze ścianą jak przekładnia zaczyna się sypać. Popytaj w warsztatach, które naprawiają skrzynie. Znajomy, który ima się sprzedawaniem aut m.in elektrycznych miał już kilka przypadków "źle" działających reduktorów. Olej masakra no i finalnie podmianka reduktora bo regeneracja drogo wychodzi 🤣
 
Dane co do oleju w przekładni to na stronach producentów i ich dobieraczki ( LiquiMoly/Castrol/Ravenol ) dla Samsung SM3 Z.E. / Renault Fluence Z.E . Na ile te dane są poprawne to nie mam pojęcia.
Np. dla Fluence Z.E LM podaje pojemność 0.6 litra
Tak poza tym to jeszcze płyn hamulcowy podobnie w EV jak w ICE.
 
Producenci milczą w tej kwestii bo nie jest im na rękę aby ktoś wymieniał oleje
Nie chodzi, czy jest im na rękę, bo producenci to najchętniej kazali by Ci wymieniać płyny po każdym odpaleniu silnika, chodzi o czyste wymogi ekologiczne, gdzie zalecając wymianę oleju w zespole napędowym zwyczajnie nie będzie można zaliczyć pojazdu do nisko, bądź bezemisyjnego.
 
chodzi o czyste wymogi ekologiczne, gdzie zalecając wymianę oleju w zespole napędowym zwyczajnie nie będzie można zaliczyć pojazdu do nisko, bądź bezemisyjnego.
ciekawe, czy przekłada się to w jakimś stopniu na samochody spalinowe i na przykład kwestię wymiany oleju przekładniowego skrzyni. W wielu samochodach, w tym u mnie, książka samochodu twierdzi, że oleju się nie wymienia, a producent skrzyni, że jak najbardziej i to w konkretnych interwałach.
 
Panowie potraficie coś doradzić w sprawie wymiany oleju czy będziecie tak sobie pisać o książkach, emisyjnosci, kosztach itd? .
Praktycznie tylko post @kenrad jest na temat reszta to OT

Temat jest w dziale doboru oleju, a to nie ma wiele miejsca na OT. Jeden ,dwa posty ok ale zwykle gramy w głuchy telefon i o doborze oleju do przekładni w Renault Fluence po za jednym użytkownikiem nikt nie wspomina.
 
Last edited:
Back
Top