• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Czy jest jakiś dobry olej do diesla 0/30 ?

A

Anonymous

Gość
Dzień dobry wszystkim :)

Od jakiegoś czasu szukam DOBREGO (czyli nie ekologicznego dla uzyskania norm EURO i nie mającego jakiś tam wydumanych aprobat) oleju do silników diesla w specyfikacji 0/30.
Interesuje mnie coś o API wyższym niż CF z końca lat 90-tych ubiegłego wieku.

Ktoś coś może zna ? (cena nieistotna)

dzięki
R.
 
W Polsce raczej nie dostaniesz, chyba że przez jakiś dziwny import niewiadomego pochodzenia. Najlepiej sprowadzić z Kanady albo Mobile Delvac Elite 222 0W-30 albo Duron XL 0W-30.

Gdyby mógł być 5W-30 to byłby większy wybór, ale 0W to gorzej.
 
Takie polecanie w ciemno bo nie wiadomo nawet do czego to ma być. Tylko co oczekujesz od oleju maks ochrony? Millers CFS NT+? Amsoil AZO? Załóż temat zgodnie z zasadami działu to będzie można polecić coś konkretnego...
 
Plywak napisał:
Takie polecanie w ciemno bo nie wiadomo nawet do czego to ma być. Tylko co oczekujesz od oleju maks ochrony? Millers CFS NT+? Amsoil AZO? Załóż temat zgodnie z zasadami działu to będzie można polecić coś konkretnego...
Model auta nie ma znaczenia. Silnik to silnik diesla który formalnie wymaga 0/30.
Założenia napisałem, a CSF czy AZO nie spełniają ich głównie w sprawie składu dedykowanego do silnika diesla
 
A możesz napisać co to za samochód? Jestem ciekaw, bo olej strasznie dziwny, zupełnie jakby wóz był przeznaczony do jazdy w warunkach arktycznych i do Polski trafił przez przypadek ;)
 
Mogę, choć z rozmysłem nie podając chcąc uniknąć niepotrzebnego pisania i proponowania produktów z aprobatą WSS-M2C950-A która jest dla oleju 0/30
Auto to pikap Ranger Raptor
 
Oba oleje zarowno CFS jak i AZO to oleje przystosowane do klekotów tylko takich pozbawionych egologii.
 
ale szukam czegoś, co ma API lepsze niż CF a najlepiej CK-4 lub CJ-4
i o tym pisałem
 
Ale to są wlasnie klasy oleju nastawione na ekologię, a CF to klasa bardziej nastawiona na ochronę niż emisję spalin. Wiec jak nie chcesz eko olejów to mocne API CF jak Millers czy Amsoil zapewnią maksymalną ochrone, a jak jednak potrzebuhesz olejów pod ekologię to faktycznie się nie nadają. Dlatego właśnie takie polecanie w ciemno jest bez sensu :)
 
pozwolę sobie miec inne zdanie.. i na tym poprzestańmy, bo właśnie tego chciałem uniknąć
 
No ok ale wystarczy wejść w specyfikacje API aby wiedzieć, ze najnowsze normy dedykowane sa pod auta z nowoczesnymi systemami kontroli emisji spalin. Niestety ck-4 to norma stosunkowo nowa i jak [mention]jerseyAdmin[/mention] wspomnial na rynku EU bedzie ciężko. Sa co prawda ale nie w lepkosci 0w30 jak np. Amsoil Maxduty 5w30
 
[mention]Plywak[/mention] - czy ja wiem czy w ciemno? Kolega prosił o polecenie 0W-30 z normami API CG, CH-4, CI-4, CJ-4 albo CK-4. Wg mnie jasne i czytelne pytanie. A czy chce go zalać do kosiarki czy czołgu z demobilu to jego sprawa.

[mention]hexx[/mention] - dzięki, fajne autko. Na pewno nie można do niego zalać 5W-30? Bo w tej lepkości można w Polsce kupić świetnego Amsoila Max Duty Signature Series z normą CK-4. Tak w ogóle to Durona jeszcze parę lat temu można było w Polsce kupić - możesz poszukać.

Kurde, nie pamiętam kiedy ostatni raz widziałem olej z API CG.
 
Po prostu jak wiemy do czego to mozna zaproponować jakieś alternatywy, a tak to trudno coś na naszym rynku dobrać pod nowoczesne normy API

Co do max duty to z tym "mozna dostać" to roznie bywa bo sa problemy z dostępnością. Polecalem go komuś na forum i właśnie pisał, ze ciezko go kupić ale jak producent dopuszcza 5w30 to warto poszukać.
 
Zgoda, ale kolega szukał oleju w konkretnej normie i lepkości a nie "oleju do" ;)

MaxDuty - tak, generalnie ostatnio problemy z olejami "premium" innymi niż te z UE bo i Penrite ciężko dostępny.
 
Tak tylko do póki nie napisał jakie to auto istniala szansa, że auto ma również specyfikacje olejową na rynki europejskie, a jak napisal to juz wiem, ze pewnie poza API producent nie przewidzial nic innego. Kwestia co dopuszcza Ford w USA no ale skoro ma być konkretna norma z konkretną lepkością to będzie u nas ciężko.
 
PC Duron UHP i chyba nic więcej.Kiedyś szukałem Delo z Texaco ale był niedostępny u importera.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/35212-petro-canada-duron-synthetic-uhp-0w-30-api-ck-4-svezhee/
 
jerseyAdmin napisał:
@hexx - dzięki, fajne autko. Na pewno nie można do niego zalać 5W-30?
Można, silnikowi nic się nie stanie nawet jak zalejesz 0/40
W innych częściach świata ten silnik pracuje na 5/30 ale żyjemy w europie z jej normami EURO

Niestety, serwis Forda jest dość uciążliwy i ma specyficzną umowę z FMP a mi się już nie chce się wiecznie wojować z gamoniami pracującymi w ASO więc szukam czegoś dedykowanego do diesla co będzie 0/30.

Nie chciałem podawać modelu i silnika a tylko sam produkt... by "wujkowie dobra rada" nie pisali co powinienem stosować i wszczynać niepotrzebnej i nic nie wnoszącej wymiany zdań.

Dodano po 5 minutach 23 sekundach:
Plywak napisał:
(..) Kwestia co dopuszcza Ford w USA no ale skoro ma być konkretna norma z konkretną lepkością to będzie u nas ciężko.
to nie jest model na USA
do Polski i europy ten model wejdzie w sierpniu.. a mój to jeden z pierwszych egzemplarzy w PL (o ile nie pierwszy)
 
hexx napisał:
"wujkowie dobra rada"

raczej tutaj takich nie znajdziesz,to jest dosyć niszowe forum dla wąskiego grona olejowych świrów ;)
hexx napisał:
a mi się już nie chce się wiecznie wojować z gamoniami pracującymi w ASO

Spróbuj napisać do centrali Forda w USA i opisz, co Cię denerwuje w Polskim ASO i jakich informacji potrzebujesz. Napisz, że jesteś z Polski i potrzebujesz dostępnego oleju w europie i co bezpiecznie możesz do tego silnika zalać. Podaj im od razu numer VIN. Podejrzewam, że podejście będzie bardziej "otwarte". Spróbuj, co Ci szkodzi?

Czy Ford Formula F 5W30 nie spełnia norm?

CHOCIAŻ, z drugiej strony, słyszałem że centrala Forda w Europie i w USA łączy tylko i wyłącznie nazwa i znak towarowy. Podobno wszystko inne, jest... inne :D Fordy bardzo szanuję [zazdroszczę układu zawieszenia w przedniej części i fenomenalnego prowadzenia], mam fana w rodzinie, mam osobiście styczność od 11 lat z jednym z samochodów tej marki i zrobiłem już troszkę kilometrów tym samochodem.
 
Ja im zazdroszczę tradycyjnych automatów. Dwusprzęgłówki czy zrobotyzowane skrzynie to jakaś tragedia. No, ale nie o tym temat.

[mention]Zielony34[/mention] ma rację, spróbuj napisać do centrali Forda w USA, ewentualnie do centrali w Europie - jakąś muszą mieć. Jak będziesz mieć na piśmie od nich że można lać 5W-30 to Ford Polska będzie mógł sobie wiadomo co.

Jakby co: http://sklep.petrocanadaoil.pl/duron-xl-0w30-polsyntetyczny-olej-silnikowy-p-116.html - tego możesz lać. Norma CI-4, 0W-30. Niby jest dostępny, możesz napisać i się zapytać. Na ile pewny to sprzedawca to nie jestem w stanie stwierdzić, ale to na tyle niszowy olej że raczej nikt go podrabiać nie będzie.
 
jerseyAdmin napisał:
MaxDuty - tak, generalnie ostatnio problemy z olejami "premium" innymi niż te z UE bo i Penrite ciężko dostępny.

A w przypadku Amsoila to nie jest kwestia tego, że importer świadomie wprowadza niewielkie ilości produktów z tej serii na rynek, bo są dość niszowe? Z tego co wiem z doskonale poinformowanego źródła, polski importer Amsoila bardzo odpowiedzialnie zarządza zasobami produktów i w przypadku olejów, które "idą" (Signature Series, European Car Formula) nie ma mowy o przestojach, zaś Amsoil ma magazyn w Holandii i stamtąd się je na polski rynek dystrybuuje. Za to dodatki idą prosto z USA.

Bo jeśli chodzi o Penrite, to tutaj przyczyna jest w bardzo niefrasobliwej polityce dystrybuowania towaru przez polskiego importera - zamawiają oleje w Australii jak już w Polsce są wyprzedane, a potem sobie płyną dwa miesiące... Kilka razy kupiłem np. ostatnią bańkę Enviro+ 5W30 u pewnego sprzedawcy z informacją, że kolejne za trzy miesiące i to jak nie będzie żadnej obsuwy. :lol:
 
Back
Top