• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dacia Duster 1.6 16V 105KM 2010r.

mark91

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Fabia 1.4mpi
Marka samochodu
Dacia Duster
Budżet/ile litrów
200/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 K4M
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Fanfaro 5w40 VSX
Witam serdecznie,
Nowy zakup, jak w tytule czyli prosty silnik Renault 1.6 16v bez koła zmiennych faz rozrządu. Według danych olej wymieniany dość rzadko co ok 20tys km. Zalany od razu po zakupie tanim fanfaro po max 2tys płukanka i kolejna wymiana. Pytanie tylko co zalać, myślałem nad:
1. Orlen Platinum classic 5w40
2. Elf Evolution 900 NF 5w40
3. Specol gold 5w40
Czy może zalać jakieś 5w30?
Auto będzie robiło ok 10tys rocznie, więc wymiana raz w roku, głównie krótkie odcinki do 20km, dłuższe trasy od święta.
 
Z tych trzech, to chyba specol gold bedzie najlepszy. Ten silnik generalnie zrobi przebieg pol miliona na kazdym oleju.
 
Ja bym zaproponował Lotos Synthetic Plus 5W40 albo jego nowszą wersję - Orlen Max Expert 5W40 (A3/B4). Stosowałem go w silniku K4M z powodzeniem przez parę lat.
 
Czyli tak jak myślałem, nie ma sensu wydawać kasy na drogie oleje, nasz lotos, orlen czy specol w zupełności wystarczy. Czyli zostać przy 5w40, według faktur było lane co popadnie Shell 5w30 Castrol 5w40 elf5w30 i inne
 
jak mialem K4M to w instrukcji były 0W30,5W30,0W40 i 5W40. Tylko kraje zachodne czyli rosjaa,bialorus,ukraina,moldownia itd to dodatkowo 10W40 i 15W40.
 
Shell Helix Ultra jest dobrym olejem, a kosztuje tyle co Lotosik...
 
Ja bym szukał do tego silnika 5W-40 A3/B4 z RN0710, ale bez API SP. KV100 blisko, albo lekko ponad 14. Z jak największą dawką ZDDP, czyli cynku i fosforu. Do tego dużo wapnia. Raczej zależy Ci na ochronie silnika. Jak chcesz Elfa to Elf evolution 900 SXR 5W-40 - pewnie taki był zalewany w ASO jak jeszcze samochód był nowy. W nim klasyka ZDDP i KV100 blisko 15. Nowocześniejszy olej dla takiego silnika nie znaczy lepszy imho.
 
Na tym silniku (tylko z kzfr) przejechałem 4 stówy zmieniając olej Elf 10W40 zgodnie z książką, czyli co 30 000 km. Nic się nie zużyło, silnik nie brał oleju do końca. Minęło 20 lat, więc dzisiaj każdy olej jest wystarczający.
 
@MC Subi Cała magia w tych dużych przebiegach i nic się nie dzieje to duże miski olejowe w renówkach. Nawet moja turbo kosiarka 1.2 TCe ma miskę prawie 5 litrów i rekomendowana zmiana oleju co 30 tys. km. Co śmieszne niektórzy tak wymieniają...
 
Też mam Dustera z tym silnikiem i LPG. Auto ma obecnie przejechane 145 tys. km, od nowości lany był Elf 5W40SXR. Przy przebiegu 100 tys. km przeszedłem na Lotosa 5w40 ale w związku z tym, że na początku roku był problem z dostępnością Lotosa to przeszedłem z powrotem na Elfa 5W40 SXR i chyba już przy tym oleju zostanę. Olej wymieniany jest co 10tkm i oleju nie bierze.
 
Back
Top