- Marka samochodu
- Dacia Duster
- Budżet/ile litrów
- bez ograniczeń z uwzględnieniem najlepszego stosunku ceny do jakości,
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.0 TCE + LPG 100 km
- Data produkcji
- 2022
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- Unknown
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- RN17FE lub RN17
- Jaki olej masz obecnie
- OEM - RN17, jakiś 5w30
Styl jazdy: spokojna jazda miejska + raz na tydzień 100 km autostradą 140 max 150 km/h
Cześć, witam wszystkich na forum.
Chciałbym Was poprosić o poradę w sprawie wybrania oleju do mojego nowego nabytku. Do tej pory jeździłem Oplem Vectrą C i zalewałem go Valvoline 5w30 z normą Dexos2, każdorazowo auto dostawało komplet filtrów, płukanke LM, a interwał wymiany oleju to było średnio 8 do 10 tys. km MAX.
Auto niestety się rozsypało, i w związku z tym zakupiłem Dacię Duster II z silnikiem 1.0 TCE z instalacją LPG. Producent wymaga norm RN17 / RN17FE aby zachować gwarancję. Zależy mi na tym, aby auto od początku korzystało z dobrej jakości oleju, który będę wymieniać co max 10 tys. KM oraz stosować płukanki. Pierwsza wymiana oleju będzie po 3 tys. KM, następne co 10. Wierzę, że dzięki temu auto się odwdzięczy. Tu pojawiają się następujące pytania:
1. Do tej pory korzystałem z Valvoline, bo taki olej był przez parę osób polecany i wydawał się porządny, natomiast po lekturze na forum - nie jestem już przekonany do końca, czy ten olej jest jakiś "wybitny". Jaki olej spełniający normy RN17 / RN17FE warto stosować do takiego silnika?
2. Czy warto szukać oleju "prawdziwego, syntetycznego" a nie hydrokrakowanego? Myślałem o olejach typu Motul, Liqui Moly - ale to też są oleje hydrokrakowane, tak jak Valvoline. Czytając poradnik dla początkujących z tego forum, można dojść do wniosku że nie ma znaczenia jaki olej lejemy, byleby go często zmieniać. Natomiast lepiej bym się czuł sam ze sobą wiedząc, że zalewam auto bardzo dobrej jakości olejem.
3. Czym się róznią normy RN17 od RN17fe i z której korzystać?
4. Iść standardowo w 5w30, czy może w 0w20?
5.Offtop: czy warto stosować płukanki w nowych autach, powiedzmy w pierwszych 3 latach życia samochodu?
Budżet - nieograniczony, przy czym chciałbym aby był zdrowo rozsądkowy i aby była dobra relacja ceny do jakości.
Cześć, witam wszystkich na forum.
Chciałbym Was poprosić o poradę w sprawie wybrania oleju do mojego nowego nabytku. Do tej pory jeździłem Oplem Vectrą C i zalewałem go Valvoline 5w30 z normą Dexos2, każdorazowo auto dostawało komplet filtrów, płukanke LM, a interwał wymiany oleju to było średnio 8 do 10 tys. km MAX.
Auto niestety się rozsypało, i w związku z tym zakupiłem Dacię Duster II z silnikiem 1.0 TCE z instalacją LPG. Producent wymaga norm RN17 / RN17FE aby zachować gwarancję. Zależy mi na tym, aby auto od początku korzystało z dobrej jakości oleju, który będę wymieniać co max 10 tys. KM oraz stosować płukanki. Pierwsza wymiana oleju będzie po 3 tys. KM, następne co 10. Wierzę, że dzięki temu auto się odwdzięczy. Tu pojawiają się następujące pytania:
1. Do tej pory korzystałem z Valvoline, bo taki olej był przez parę osób polecany i wydawał się porządny, natomiast po lekturze na forum - nie jestem już przekonany do końca, czy ten olej jest jakiś "wybitny". Jaki olej spełniający normy RN17 / RN17FE warto stosować do takiego silnika?
2. Czy warto szukać oleju "prawdziwego, syntetycznego" a nie hydrokrakowanego? Myślałem o olejach typu Motul, Liqui Moly - ale to też są oleje hydrokrakowane, tak jak Valvoline. Czytając poradnik dla początkujących z tego forum, można dojść do wniosku że nie ma znaczenia jaki olej lejemy, byleby go często zmieniać. Natomiast lepiej bym się czuł sam ze sobą wiedząc, że zalewam auto bardzo dobrej jakości olejem.
3. Czym się róznią normy RN17 od RN17fe i z której korzystać?
4. Iść standardowo w 5w30, czy może w 0w20?
5.Offtop: czy warto stosować płukanki w nowych autach, powiedzmy w pierwszych 3 latach życia samochodu?
Budżet - nieograniczony, przy czym chciałbym aby był zdrowo rozsądkowy i aby była dobra relacja ceny do jakości.