• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dacia Lodgy 2019 1.5dci 115

ratriczek

Użytkownik
Samochód
Clio IV 1.5dci
Marka samochodu
Dacia Lodgy 2019
Budżet/ile litrów
150zł / 6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.5dci 115KM z Adblue
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN17 5w30
Cześć,
Od znajomego dostałem pytanie, w jaki olej można wejść żeby było w miarę ekonomicznie przy założeniu wymian co 10kkm.
Samochód jeżdżony głównie w mieście, myślę że trasa to max 20% przebiegu.
Niestety będzie to pierwsza wymiana, a na szafie już 40 kkm o_O
Dlatego tez najpierw pójdzie płukanie silnika przez Xado Flushing Oil.
Teoretycznie norma dla tego silnika to RN17, ale nie mogę znaleźć nic od polskiego producenta.
Czy można tu zamiennie zastosować RN0720? Nie mogę do końca zrozumieć czym się różnią obie normy, choć mam wrażenie że RN0720 jest "bardziej wymagająca".
Wtedy z miłą chęcią zalałbym tu Orlena MaxExpert C4 - co o tym sądzicie?
Jezeli nie Orlen, to pewnie wleci Gulf RN17, bo choć poza budzetem to wydaje sie sporo lepszym wyborem nad Castrolem GTX
 
Orlen max expert XD. Nie jest RN17 ale ma zestaw norm bardziej wymagających. Robiłem na nim 1 interwał w dusterze, ten sam silnik.
Albo lotos synthetic C2+C3, praktycznie bliźniaczy olej.
 
Twoja Dacia wymaga oleju RN17. Norma RN0720 jest inna i niestety nie można jej stosować zamiennie z RN17. Marka Renault współpracuje od lat z Castrolem, a oleje GTX 5W-30 RN17 w Castrolu są specjalnie opracowane właśnie dla silników Renault. W przypadku Renault wymagania RN17 są wyśrubowane i tylko stosowanie oleju zgodnego z tą normą daje gwarancję prawidłowego działania wszyskich elementów silnika także układów oczyszczania spalin. Oleje GTX szczególnie istotnie wspomagają serwisowanie w trybie longlife. W przypadku pierwszej wymiany przy tak dużym przebiegu wskazane jest użycie płukanki (najbezpieczniej użyć takiej opartej na detergentach a nie rozpuszczalnikach - np. Castrol Engine Shampoo). Użycie Castrola GTX zapewnia o 25 % przekraczanie norm ACEA związanych z utrzymywaniem silnika w czystości. W razie czego służę wsparciem.
 
Pokusiłbym się na olej z normą 507.00 bo deklasuje inne normy.
1687342081157.jpeg
 
@Paweł Siedlarek myślę, że mogę w imieniu innych użytkowników stwierdzić, że doceniamy że nie kryjesz się z branżą oraz marką, którą reprezentujesz, ale z całym szacunkiem, to forum nie wygląda mi ani na blok reklamowy, ani katalog marketingowy.
 
Back
Top