• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Daewoo Lanos 1.6 16v 98r PB+LPG

Dawid k

Użytkownik
Samochód
Daewoo Lanos 1.6 16v 98r PB+LPG
Marka samochodu
Daewoo Lanos 1.6 16v PB+LPG
Budżet/ile litrów
120zł w silniku mieści się prawie 4 litry
Styl jazdy
Silnik
1.6 16v
Data produkcji
1998r
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
według książki 5w30 lub 10w40 a inne parametry to nie wiem
Jaki olej masz obecnie
GM 10w40 pół syntetyk
Witam jestem spadkobiercą lanosa 98r 1.6 16v auto w rodzinie jest od 16 lat i myślę że będzie jeszcze z pare naście tylko wiadomo trzeba zadbać o serducho i tak silnik wcześniej był zalewany olejem gm 10w40 pol syntetyk olej byl wymieniany raz na rok gdy uzytkowal te auto dziadek pozniej matka dostala lanosa i zaczelo sie nieregularne wymiany oleju auto zaczelo spalac olej dolewki były ale nie tego samego oleju tylko różnych częste jazdy na minimum oleju na bagnecie aż w końcu 4 lata temu matka jeździła na mniej niż minimum a nawet 0 silnik się zatarł i nie można było jechać mechanik ogarnął silnik ale auto stało 2 lata pod blokiem z innych przyczyn i tak jest to moje 1 auto jeżdżę lanosem od roku i tak po postoju 2 letnim został wymieniony olej i zalałem znowu tego gm 10w40 ale przez 3 miesiące auto brało kolosalne ilości oleju co 3 dzień dolewałem po 50ml oleju a autem jezdziłem tylko do szkoły trasa jakieś 8km w jedną stronę troszeczkę poszperałem w internecie i znalazłem coś takiego jak płukanka no i pojechałem do mechanika powiedział jak najbardziej można i tak zrobiliśmy płukankę zalałem znowu gm10w40 plus rozmiękczacz do uszczelek zaworowych itd tak polecił mechanik to było z firmy wynn's o ile dobrze pamiętam no i od tego momentu silnik brał troszeczkę mniej oleju i po przejechaniu 1000km olej był czarny jak smoła no ale okej jeździłem dalej i mam już przejechane 9tyś km po około 6tyś km auto przestało kolosalnie brać olej na pełen bak gazu przejadę 350km i przez ten czas doleję tylko z 150-200ml oleju gm10w40 na moje oko na 1000km silnik pobiera jakies 0.6 0.7l oleju jako że auto jest po dużych naprawach zawieszenie itd rozrząd chciałbym zadbać o serducho i lać coś lepszego tylko właśnie co straciłem około 5 godzin czasu na szukanie jakich kolwiek informacji jaki olej jakie dodatki itd część ludzi doradza valvoline 10w40 plus plukanka przed tym oraz dodanie ceratec inni gadają żeby zrobić płukankę i zalac Eurol super lite 5w40 cenowo tak samo jak ten gm10w40 może troszkę roższy no i dodać też ceratec i takie moje pytanie do forumowiczów na pewno się znacie na olejach doradźcie mi co mam zalać do tego silnika jakie dodatki i czy stosować znowu płukankę myślę że budżet jest ogarniczony ponieważ nie pracuję i myślę że 120zł za 5L oleju to maximum co mogę dać no a dodatki itd to już funduje rodzina :) dodam również że silnik się poci na uszczelce pokrywy zaworów i troszkę na misce olejowej na pewno będzie to zrobione tak więc bardzo proszę o pomoc będę bardzo wdzięczny a co do tego Eurol super lite 5w40 to oglądałem na kanale piotr tester i olej wyszedł bardzo dobrze również czytałem na tym forum że olej jest super ale mogę się mylić wiadomo nie znający się może wszystko powiedzieć także pozdrawiam ciepło.
 
Przepraszam za podawania źródeł zakupu nie zważałem na regulamin >< zdecydowałem się na Eurola Super Lite 5w40 i tak dodać coś do tego oleju jeszcze jakiegoś dwusiarczku molibdenu albo coś gotowe typu ceratec albo ceramizer ? ponoć te 2 rzeczy są inne i inaczej działają ale nie ogarniam tematu
Po co Ci to, nawet najlepszym olejem silnika nie naprawisz..... Obejrzyj yutubera Profesor Chris - części OEM tego silnika są zrobione delikatnie mówiąc z gównolitu. Do tego Twój silnik długo stał i miał remont główny, może pobór wynika z zapieczenie pierścieni, może z tego, że remont był zrobiony na szybko, po łebkach, bez planowania itp. możesz wlać Europa. Możesz spokojnie polecane tu Lotos/Orlen. Resztę kasy przeznacz na płukankę i odłóż w skarbonke- jeśli chcesz to auto trzymać.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Bo szczerze jak była użyta 1 płukanka w tym silniku i zalany nowy olej to silnik cichutko chodził ciszej niż wcześniej teraz gdy olej ma już przejechane prawie 10tys km silnik strasznie głośno chodzi
 
Przeniosłem posty nie na temat do nowego wątku:
tutaj dyskutujemy TYLKO o doborze oleju do Lanosika.
 
Valvoline Max Life 5W40\10W40.
 
Valvo do czasu wymiany uszczelek.
 
Nie.
MaxLife do czasu, jak nie naprawisz silnika.
Potem na Lotosie, czy Orlenie w cenie 46-50pln/4L, zrobisz kolejne 200 tys km
 
Okej to wleci maxlife 5w40 bez zadnych dodatkow zamiast dodatkow zrobie sobie te uszczelki od razu przy wymianie oleju i zobaczymy co sie stanie :)
 
Zrób uszczelki i wlewaj od razu Eurola. Na olej napisałeś że masz 120 PLN. Eurol 4L + filtr + płukanka mieścisz się spokojnie w zakładanym budżecie.
 
Okej po wymianie oleju pewnie dam recenzje na temat oleju eurol jak to wyglada w koreanskich wynalazkach :) dzieki bardzo wszystkim za wybór :)
 
Może ktoś spogląda tutaj ale tak wymieniłem olej na eurol 5w40 wcześniej była płukanka i mechanik dobrowolnie dosypał mi MoS2 do oleju i auto od wymiany oleju przejechało już 1800km i nic nie pobrał oleju nic nie musiałem dolewać a i silnik pracuje ciszej jak i popychacze po postoju nocnym także eurol był super wyborem i nie drogi :D
 
Ale i tak jestem bardzo zadowolony a silnik i tak jest jeszcze bardzo zabrudzony bo po przejechaniu okolo 500km olej już był czarny jak smoła :p więc jeszcze nie jedna płukanka będzie
 
Do takiego auta nie muszę lać aż tak drogiego oleju ;) wystarczy tani a dobry olej z mos2 i auto bedzie pracowac tysiace km jak nie wiecej :)
 
Witam od prawie roku mam w lanosie 1.6 zalany eurol super lite 5w40 olej jak na moje oko bardzo dobry silnik nie pobiera oleju,popychacze nie pracują głośno lecz olej zrobił się szybko czarny to znaczy po około 1500km olej zaczynał czernieć nie wiem jak reszta ale kolega mi powiedział żebym kupił sobie PMO wlaśnie ten Professional C3 więcej PAO niż HC w eurolu różnica jest w cenie 50zł eurol tanszy co byście o tym myśleli zostać przy tym eurolu i nie warto się bawić w zmiany na droższe oleje ? Dodam że lanos często dostaje po dupie 4-5 tys obr.
 
Back
Top