• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dlaczego wyszukiwarka zaleca oleje niezgodne z zalecaniami producenta?

Teraz pytanie, ile osob faktycznie po wizycie na stronce motula sie tym sugeruje i dokonuje zakupu wg tego wskazania?
 
Wyszukiwarki olejowe pełnią funkcję czysto marketingową i generalnie tylko po to istnieją
 
Dla panów z Castrola obecnych na forum swego czasu główne clou działalności
 
No i gra muzyka. Grubsza zasada tej dobieraczki jest chyba taka: do 150kkm trzymajcie się instrukcji, a po 150kkm "lejta co chceta"

Chciałem "kupić" tego 70W. Myślałem, że mają jakiś sklep internetowy ale tylko przekierowało do mapy z oficjalnymi dystrybutorami.
 
Idąc tym tropem, po 300.000 km motodoktor solo - tylko pod jaką nazwą motyl go ukrywa? 🤔

Jestem zawiedziony, ff 1.6 tdci nie ma suwaka na 150 kkm w wersji polskiej a we francusko-angielskiej po 150 kkm nadal jest zalecane 5W30 A5.
 
Last edited:
Dla faworytki przed 150 tys polecaja 5W40, ale po 150 tys, to juz 15W40
Zauważyłem że dla starszych pojazdów mimo iż prędzej lepkości były zgodne z tymi określonymi w instrukcji, wciska się właśnie 15w-40. Użytkownicy myślą i leja tę samą lepkość cały czas, a oni (producenci) naprodukowali tyle, że nie mają co z tym robić i zalecają ? ;)
 
U mnie 0W30 C2 i nie ma suwaka z przebiegiem. Jako alternatywy 0W30 ze standardowym pakietem oraz 5W30. W instrukcji nie ma żadnego oleju z lepkością zimową 0W. Co ciekawe do skrzyni polecają 75W90, a jako alternatywę 75W85, który to wg instrukcji jest lepkością jaką należy stosować. To jest jednak nic. Orlen jako pierwszy wybór zaleca 10W40 do motocykli 😄.
 
@Mr.Wolf ja dodam ciekawostkę od siebie.
Duża część dobieraczek do mojego Siriona 1.5 Sport poleca 10w40 (w instrukcji jest tylko 5w20 lub 5w30) Motul.pl poleca 0w20 w całym zakresie 😎
 
@nano bo są śmieszne 🤣
 
Nic tam śmiesznego nie widzę ...
Ja nigdy z nich nie korzystałem, bo "zalecenia" rozjeżdżały mi się z tym co w instrukcji czytałem.
Wyciagnłem z tego dwa wnioski:
- nie mają aktualnych informacji
- zalecenia producentów nie są 0-1.
To było w czasach,. gdy o oilclubie nawet planów nie było ;)
 
I od tego jest książka serwisowa i tego się trzymamy.
 
I od tego jest książka serwisowa i tego się trzymamy.
No ale w którym momencie się trzymamy? Jeśli chodzi o oleje silnikowe, tak? A jeśli książka serwisowa nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni, to co robimy? Nie ufamy producentowi i wymieniamy... 🤣 wiem po sobie ;)
 
Chodzi mi tylko o lepkość. Nic nie pisałem o interwałach.
 
Czyli ufamy dobieraczce. Bardzo często zalecany interwał oleju w skrzyni biegów to 60 kkm, czasem nawet 48kkm
 
Pobieżnie sprawdziłem shella, motula i lotosa.
Shell ramię w ramię z producentem: skrzyni nie dotykamy, jeśli producent o tym nie wspomina w IO. Motul nawet OK, zaś lotos... wszystko, co podali przy skrzyni, to: 2,3 litra 😄 a przy wspomaganiu: czerwony 🤣 Chociaż... skoro są też płyny zielone, to dobre i to 😉
Poza tym w dwóch przypadkach silniki przeszły reinkarnację, bo kiedy fabryka nie schodziła poniżej 5w30, to dobieraczki proponowały 0w20 jako podstawowy wybór.
 
aś lotos... wszystko, co podali przy skrzyni, to: 2,3 litra 😄 a przy wspomaganiu: czerwony 🤣
A co mieli Ci niby ze swojej oferty zaproponować, skoro nie produkują olejów przekładniowych i hydro w Twojej specyfikacji? 🤔
 
Back
Top