• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobór jednego oleju do kilku samochodów.

piotraskbw

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Kilka
Budżet/ile litrów
sporo litrów
Silnik
Kilka
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40
Witajcie,
Potrzebuję pomocy w doborze wspólnego oleju do małej "floty":
1.4 Multiair 170 KM
1.6 TwinSpark 105 KM
1.4 HDi (DV4TD)
2.0 HDi (DW10ATED)
2.0 HDi (DW10BTED4)

Z tego co wstępnie wydłubałem w instrukcjach to każdy z silników może być zalany 5w40, teraz tylko pytanie jaki?
Diesle bez DPF/FAP, całkowicie NIE zależy mi na ekologii i tej teoretycznej oszczędności paliwa wynikającej innego oleju.
Wymiany co 10-15 tysięcy km.
Szukam produktu o najlepszym stosunku cena/jakość.
 
Specol Gold 5w40
Lotos Synthetic Plus 5w40
Total 9000 Energy / Elf 900 NF/SXR 5w40
Motul 8100 XCess 5w40
Shell HX7/HX8 5w40
Bizol Allround 5w40

To takie najważniejsze i najpopularniejsze które mi przyszły do głowy, myślę że do wszystkich aut bedą git.
 
Ja bym tam zastosował 0W30 C2.
NIE zależy mi na ekologii i tej teoretycznej oszczędności paliwa wynikającej innego oleju.
Jeśli zastosujesz cokolwiek poza 5W40, to nie będzie to miało z automatu źródła w "ekologii". Troszkę błędnie rozumujesz.
 
Multiair jest delikatny i drogi w serwisie, ponoć najlepiej chodzi na 0w30..

Z tą delikatnością multiair to bym nie przesadzał, po prostu trzeba zmieniać olej co 10k i czyścić filtr multiair przy wymianie oleju :)
Te moduły zabijał tryb LL.

HDI chyba nie 5w40??? Ow30 C1/C2
W 2.0 HDi (DW10 A/B) oleje lekkobieżne zalecane były tylko ze względu na normy emisji, zobacz sobie alternatywne zalecenia dla 508 2.0HDi w dowolnej wyszukiwarce oleju.

Wstępnie zastanawiałem się nad wyborem pomiędzy Eurol SuperLite 5w40 a Shell Helix Ultra 5w40, ale teraz już sam nie wiem.
 
shell etc 0w30, lub hu 0w40
 
Zalewanie czegokolwiek poza SAE40 lub SAE60 do Twin Sparka jest ryzykowne.

Co prawda instrukcja dopuszcza warunkowo olej 5W30 A1/A5 ale tylko w sytuacji gdy silnik pracuje w szczególnie trudnych warunkach temperaturowych. Co to za warunki, instrukcja nie raczy nam już powiedzieć. Z doświadczenia jednak wiem, że stosowanie wysokich lepkości w przypadku tych silników pozwalało odłożyć remont na trochę później.

Osobiście wybrałbym Eurola 5W40 do wszystkich tych silników.
 
Właśnie dlatego raczej celuję w 5w40, jest zalecanym olejem do AR i jest dopuszczony w silnikach HDi przy zastrzeżeniu, że mogą one wtedy nie spełniać norm emisji i spalać więcej paliwa.
 
Osobiście, jeśli musi być już 5W40, to zdecydowanie moim faworytem zawsze jest Shell Helix Ultra na bazie GTL.
 
O Lotosik 5w40 najlepiej tu do wszystkich pasuje
 
Jakiekolwiek 5W-30 z normami C3 albo C2 powinno dać radę. Raczej nie ma sensu lać 5W-40, zwłaszcza do MultiAira. Twinsmark powinien byś szczególnie zadowolony z niższej lepkości i nowoczesnej normy, bo te silniki miały problemy z olejem, chociaż twoja wersja to akurat nie aż takie bo tam o ile kojarzę nie ma wariatora.

Jak koniecznie chcesz SAE 40 to raczej 0W-40 niż 5W-40. Jakiś Castrol Edge będzie wg mnie optymalny w takim wypadku.
 
Tak się zastanawiam czy coś z oficjalną aprobatą 504/507 (to przecież dość wymagająca norma) nie będzie optymalne?
To jest "gruba" 30, będąca bardzo blisko granicy 40 a twinspak w sumie jest tylko miejskim toczydłem robiącym ok 5-7 kkm rocznie i nie jest upalany.
 
Można by go wtedy potrzymać trochę dłużej w silniku do tych 8-10kkm
 
Back
Top