• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobór oleju do 2.0 tdi brd z wyciętym dpf

Audiola b7

Nowy użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 2.0tdi brd
Marka samochodu
Audi a4 b7
Budżet/ile litrów
200-250zł 4 litry + 2 na dolewki
Styl jazdy
Silnik
2.0 tdi brd
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Xado 5w/30
Witam,

Od kilku dni czytam Was panowie ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, więc pozwolę sobie je zadać by mieć pewność.

Pacjent to 2.0 tdi brd z wyciętym dpf. Jestem jego właścicielem od 6 miesięcy i zrobiłem 15 tyś km, więc czas na wymianę oleju.

Poprzedni właściciel zalewał motulem, ja przepłukałem porządną płukanką i zalałem olejem xado 5w 30 (doradzony w sklepie) i kompletem filtrów mahle. Niestety przez te 15 tysięcy musiałem dolać ok 2.5 litra oleju. Podobno poprzedni właściciel nie musiał dolewać, traktuje to info z przymrużeniem oka.

Widzę że doradzacie 5w 40, czy przy użyciu takiego oleju nie będzie "zjadał" więcej?

Proszę o podpowiedź, jakim olejem zalać?

Chciałbym kupić olej jutro bo skończył mi się na dolewki😁 a pewnie za chwilę zaświeci się magiczna kontrolka min oleju.



Z góry dziękuję za pomoc.
 
Last edited by a moderator:
Czy ma dpf czy go nie ma, tam idzie norma 504/507. Wlałeś xado 🤣, nie ma to jak porządna otoczka marketingowa, firma ukraińska z produktem robionym nie wiadomo gdzie. Castrol, Total, Mobil, Lotos, Shell. Trzymaj się produktów znanych a nie jakichś wynalazków i skróć interwał.
 
Nie znam TDI, z niemiecką motoryzacją mi nie po drodze więc nie powiem co tam może być przyczyną zużycia oleju, wydawało mi się że diesle, nawet niemieckie, raczej nie wciągają go za dużo.

Z oleju to po linii najmniejszego oporu dla portfela. Przy 2,5 litra na 15 tysięcy kilometrów lanie czegokolwiek drogiego mija się z celem. Norma 504/507 zapewne, wg mnie Lotos Synthetic 504/507 5W-30. Ma oficjalną pieczątkę VAGa że spełnia wymaganą normę co już dość wysoko plasuje go jeżeli chodzi o jakość. Cena będzie fajna i nie będzie żal wypuszczać go rurą wydechową.

Poszukaj przyczyny spalania oleju, potem będzie można kombinować z czymś bardziej markowym. 2,5 litra to nie jest mało. Interwał możesz skrócić do 10 tysięcy jeżeli większość w mieście.

@mahony - jeżeli nic się nie zmieniło to Xado jest robione przez Eurola. Firma raczej solidna i znana.
 
Xado jest robione przez Eurola. Źródło :https://en.m.wikipedia.org/wiki/XADO
Używam czasem tych olei i są dobre. Niestety na tym forum nikt nimi nie handluje to i słaby marketing tutaj mają.
Inne produkty Eurola( też czasem ich używam, też dobre) są tutaj mocno wychwalane bo osoby doradzające nimi handlują.
Tak działa marketing niestety.
Szach mat.
 
Niestety przez te 15 tysięcy musiałem dolać ok 2.5 litra oleju. Podobno poprzedni właściciel nie musiał dolewać, traktuje to info z przymrużeniem oka.
z wyciętym dpf
Jeśli sam go nie wycinałeś, to już samo to powinno dać Ci do myślenia przed zakupem.

Trzymaj się normy 504/507, czyli lepkości 0W30\5W30, bo innych ta norma nie przewiduje. Poluj za MyProject w Kauflandzie, bo to ciekawy olej od niemieckiego Mitana. Jak się uda trafić na promocję, to dorwiesz za 60zł za 5L. Poza tym, Lotos 504/507. Skróć interwały i szukaj przyczyny poboru oleju. Płukanka przy każdej wymianie nie zaszkodzi.
 
Dziękuję za zainteresowanie Panowie.

2.0 tdi podobno wszystkie łykają olej, mój przypadek nie jest najgorszy. Po poczytaniu wielu wątków na różnych forach, ludzie wydają po kilka tysięcy a problem łykania oleju pozostaje.
Najprawdopodobniej dpf nie został usunięty programowo, auto dymi na niebiesko, dopóki się nie rozgrzeje. Po prostu mam strach przed mechanikami wymieniaczami i majstrami typu "jeździć i obserwować", czyli z 90% mechaników.

Nie przeraża mnie dolewanie droższego oleju, więc może być z wyższej półki cenowej.
 
Przy takim poborze to chyba rozsądniej kupić od razu 2x4l lub 2x5l. A przy następnej wymianie pierw wlewać to co zostało z poprzedniej dużej bańki. 3x1l wyjdzie drożej niż cała duża butelka. Kupujesz 2 duże butle a na trase odlewasz sobie litr do butelki 1l którą zapewne posiadasz. To nie skąpstwo a rozsądek.
 
Dziękuję koledzy za pomoc, jesteście zajebiści!

@Zielony34 też pomyślałem o uszczelniaczach pd/zaworowych.

Turbo po regeneracji(przez poprzedniego właściciela) jeszcze na gwarancji.

Jeszcze kwestia synchronizacji rozrządu, podobno 16v są czułe na złe ustawienia rozrządu, szczególnie ustawienie wałka wydechowego, względem wałka ssącego.

Ogólnie wspaniałe auto ale wymaga dopieszczenia.
 
Wszytkie silniki są czułe na źle ustawiony rozrząd. Podjedz do kogoś co ma pojęcie( najlepiej jakiś tuner ) po logach dynamicznych wyjdzie czy rozrząd ustawiony jest prawidłowo.
 
Posiadam vcds który pokazuje synchro +2,63 a powinno być bliżej 0 lub trochę na minusie. Czy możliwe, że żre olej przez złe synchro rozrządu?
 
Raczej na zużycie oleju nie będzie miało to wpływu. Tak poza tematem, sprawdź sobie w jakim stanie masz łańcuszek spinający wałki.
 
Silnik BRD nie ma łańcuszka spinającego, tylko pasek napędza oba wałki. Nie słyszałem aby były problemy przy złej synchronizacji. Jeden ząb przestawiony na kole wałka rozrządu w przypadku tego silnika, to 8 stopni, czyli 2,63 to nawet nie pół zęba, ale warto wpakować blokadę i zniwelować, zwłaszcza, że nie trzeba rozrządu zdejmować.
 
@Kaczorek79 widzę że jesteś mechanikiem, więc zanotuj sobie w głowie, że bardzo często za dymienie podczas rozgrzewania w silnikach 2.0 tdi 16v odpowiada zła synchronizacja, szczególnie złe ustawienie wałka wydechowego, względem wałka ssącego. Po ustawieniu wałków na blokady, problem często mija.

Jest tego mnóstwo na forach a wymieniacze(mechanicy) nie mają o tym pojęcia. Mój obecny mechanik, również nie wierzy w tak błachy powód dymienia.
Dotyczy to przypadków, gdzie po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej, dymienie zazwyczaj znika.

Oczywiście bez urazy, piszę jako ciekawostkę.
 
Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

Jako że dzisiaj w trasie pojawiły się inne problemy i przy okazji naprawy wymieniłem też olej. Wybór padł na motul x clean 5w 30.
 
Back
Top