• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobór oleju do bmw m135 n55.

KWS89

Użytkownik
Samochód
BMW, m135xi, 3.0t n55
Marka samochodu
Bmw f20 135
Budżet/ile litrów
500/7
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.0 326 n55
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
250ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ll-04
Jaki olej masz obecnie
Liqui moly top tec 4200 + molygen motor protect
Dzień dobry!
Poszukuję czegoś lepszego niż obecnie zalany liqui moly top tec 4200 5w30 + molygen motor protect, na którym przed dodaniem dodatku temperatury oleju przekraczały 120*C.
Auto obecnie zbliża się do 110 tys. km przebiegu - od strony mocy jest "mocną serią" wraz z perspektywą na lekkie jej zwiększenie.
Ten sam olej mam zalany do woła roboczego (tdi) i po 8kkm zauważyłem wzrost temperatur oleju (z okolic 75-80*C w temperaturze zewnętrznej oscylujacej w granicach 30*C do 85-90*C przy 4-10*C temp. zewnętrznej) - co sugeruje mi konieczność pochylenia się nad tym i koniecznością zmiany w czymś czym faktycznie lubię jeździć. ;)

Pod uwagę jako nowy olej brałem pod uwagę Penrite Enviro+ 5w40 który spełnia normę ll-04. Zmiany co 10kkm.

Kategorycznie ignoruję Motula (złe doświadczenia ze specificem 504/507 i 8100 w 1.8tsi) i Millersa (w 1.4tfsi caxa Żony 0w30 narobił okropnego bubu i się zraziłem [skończyło się na zmianie na Orlen platinum i problemy się skończyły jak ręką odjął]).

Pozdrawiam!
 
To jaki olej wybrałeś? 😉
Ja nie znam się na BMW więc nie pomogę. Mogę jedynie trochę pofilizofować. Oleje do BMW na Europę dostarcza Shell , a na Amerykę Północną Castrol. Wybrał jakiś 0/5W40 spełniający normy BMW i Twoje z tych firm.

Penrite? No cóż dla mnie to olej z kangura 😉
Tzn olej jak olej tyle , że z dalekiego kraju.
 
Penrite Enviro+5W40 to naprawdę świetny olej i na pewno jeden z najlepszych C3 5W40 na Rynku. Bardzo dobrze sprawdza się w mocnych silnikach, w tym w silnikach BMW zarówno diesla jak i benzynowych i użytkownicy bardzo sobie go chwalą. Napisać olej jak olej można o każdym oleju ale dla mnie bez znajomości produktu to nieco ignorancja. Jak bym nie znał produktu to bym może pomyślał jak nasz Drogi Moderator, że to zwykła C3 po mocno zawyżonej cenie ale sprzedaje ten olej od 8 lat i wiem, że wrzucanie go do jednego worka z innymi jest mocno niesprawiedliwe. Są Klienci, którzy nie chcą innego oleju i o ile w przypadku seryjnego silnika można uznać to za widzimisię Klienta to jak kolejna osoba z autem, w której moc została podniesiona o 50, 100 i więcej % przychodzi i mówi, że w życiu nie wróci do Motula czy Liqui Moly bo sobie nie radziły a ten radzi to daje to do myślenia. Penrite na pewno jest wyróżniającym się producentem olejów i ma sporo produktów, których bardzo trudno znaleźć u konkurencji lub w ogóle się ich nie znajdzie. Gama ich produktów jest chyba jedną z największych na świecie a w ofercie swego czasu mieli produkty w lepkościach, których prawdopodobnie nie miał żaden inny producent na świecie. Tyle w kwestii olej jak olej tyle, ze z dalekiego kraju.
 
Jak miałem f10 z n55 to lałem do niej eurol synergy 0w40, temp oleju była jak dobrze pamiętam na poziomie 106 108 stopni. Jednak pierwsze wymiany zalewany byl 5w30 i temperatury były 110 112. Eurola lałem 3 lata chyba w sumie. A i polecam Ci profilaktyczna wymianę elektrycznej pompy wody bo jak stanie ( a stanie napewno) to w moment masz po bloku ;)
Przy okazji sprawdź jak wygląda chłodnica oleju w prawym nadkolu bo często
jest tak zawalona błotem ze nie chłodzi nic a nic a to kolejne kilka stopni. Z tego co kojarzę to chyba każda beta z n55 ma ja w nadkolu.
1000013531.jpg
 
Nie wiem czy mogę zapytać tutaj, dlaczego tak jest? U nie np obiegówka nie działa... I bez problemu daje radę chłodzić, chyba ze to dwie róznego typu pompy
 
Last edited by a moderator:
Bo jak klęknie pompa to przegrzewa się momentalnie blok (jak ktos to ujął n55 to straszny piec) a co za tym idzie w pierwszej kolejnosci puszczają gwinty w bloku (amelinum ;) ) trzymające głowice bo są wywiercone bardzo blisko cylindrów. Jak pada pompa to co chwilę odpala się wentylator na max obroty (bez znaczenia czy silnik zimny czy cieply) takie niby zabezpieczenie by uchronić silnik. Nie wiem o co ci chodzi z pompa obiegową, chyba że masz na myśli pompę cyrkulacyjna do ogrzewania na postoju.
 
@feel_x praktycznie cala rodzina benzyniakow spod szyldu N to okrutne piece.. n53 w trybie Eco ma 107 st temp wody. Także odpowiednie dbanie nawet nie pomaga na padające co chwilę od temperatury uszczelki.

A te pompy to dramat, padają głównie bez ostrzeżenia, czasem są pojedyncze komunikaty o przerwanej komunikacji, nie zastanawiał bym się ani sekundy z wymianą. Podobno częstą wymiana płynu chłodzącego, który jednocześnie smaruje całą jednostkę jest panaceum na jej umieranie.

Co do oleju to nie tyle sam olej co jego częste wymiany są w tych silnikach kluczowe. Warto pilnować normy LL04, od biedy może być 01, pod warunkiem, że SAPS nie są sypane szpadlem :) interwał wymiany to maks 200rbh, warto kasować średnią prędkość od wymiany do wymiany.

Ja przerobiłem w tych piecach Shell HU 5w40/0w40, Ravenol VST/RUP i to są oleje które z pełną odpowiedzialnością i świadomością polecę - żaden z nich nie zostawiał osadu w silniku. Klucz nie dolewać dodatków, a przynajmniej nie ze stałym modyfikatorem tarcia.
 
Jest mój wątek co w czystym jak łza silniku, który serwisuję odłożyło się w okolicy vanosów po zastosowaniu jednego z dodatków zawierających stały smar
 
To jaki olej wybrałeś? 😉
Ja nie znam się na BMW więc nie pomogę. Mogę jedynie trochę pofilizofować. Oleje do BMW na Europę dostarcza Shell , a na Amerykę Północną Castrol. Wybrał jakiś 0/5W40 spełniający normy BMW i Twoje z tych firm.

Penrite? No cóż dla mnie to olej z kangura 😉
Tzn olej jak olej tyle , że z dalekiego kraju.
Wybrałem Fuchs Titan Gt1 flex 3 5W40 Xtl, a do audi Żony Pro C3 5W30.
Póki co - nie jest źle. Temperatury są spoko, pracują obydwa cicho. Jedyny minus to to, że spalanie w 135 poszło o jakieś 0.4 do góry, ale mało się tym przejmuję.
 
Prawda. Dałem tą wiadomość tylko dlatego, że n55 było pakowane to wszystkiego od serii 1 do serii 7 i może ktoś posiadający inną serię będzie akurat patrzył na spalanie.
 
Last edited by a moderator:
Mam podobny silnik, ale w m235i, więc nie będę zakładał nowego tematu, bo widzę w tym wiele odpowiedzi. Mam tylko jedno pytanie, dlaczego norma LL04 jest lepsza dla tego silnika niż LL01? W instrukcji mam dopuszczone obie normy.
 
@szewczenko2000
W sumie nie wiem - przyjmuję że konstruktorzy są trochę bardziej ogarnięci niż ja i trochę na tych grupkach o tych silnikach mnie nastraszyli - i w sumie zauważyłem jedną prawidłowość - lali ll-01 z dodatkami godnymi anielskich łez a i tak panewki szły w proszek, więc trochę się pogimnastykowalem i znalazłem Olej z normą 04, 5-40w i cenie która nie zabija - za 8l 280pln. Dlaczego wziąłem 8l? Bo 5-30 musiałem dolewać.
Odpukać póki co od uzupełnienia na 1500km nic nie ubyło wg. Elektrobagnetu.
Znalazłem też artykul :
 
Dzięki za link. Artykuł jest bardzo pomocny. Raczej pójdę w podobnym kierunku co Ty. Mam szczęście, bo trafiłem fajny egzemplarz z naprawdę zdrowym silnikiem i chciałbym o niego zadbać, stąd moje pytanie o normy. Oleje Fuchs testowałem już w ciężkim sprzęcie i w motocyklu, więc marka jest już mi dobrze znana. Aktualnie w m235i mam Comma 5w30, zalany przez poprzedniego właściciela.
 
Back
Top