- Marka samochodu
- Bmw f20 135
- Budżet/ile litrów
- 500/7
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 3.0 326 n55
- Data produkcji
- 2015
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 250ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Ll-04
- Jaki olej masz obecnie
- Liqui moly top tec 4200 + molygen motor protect
Dzień dobry!
Poszukuję czegoś lepszego niż obecnie zalany liqui moly top tec 4200 5w30 + molygen motor protect, na którym przed dodaniem dodatku temperatury oleju przekraczały 120*C.
Auto obecnie zbliża się do 110 tys. km przebiegu - od strony mocy jest "mocną serią" wraz z perspektywą na lekkie jej zwiększenie.
Ten sam olej mam zalany do woła roboczego (tdi) i po 8kkm zauważyłem wzrost temperatur oleju (z okolic 75-80*C w temperaturze zewnętrznej oscylujacej w granicach 30*C do 85-90*C przy 4-10*C temp. zewnętrznej) - co sugeruje mi konieczność pochylenia się nad tym i koniecznością zmiany w czymś czym faktycznie lubię jeździć.
Pod uwagę jako nowy olej brałem pod uwagę Penrite Enviro+ 5w40 który spełnia normę ll-04. Zmiany co 10kkm.
Kategorycznie ignoruję Motula (złe doświadczenia ze specificem 504/507 i 8100 w 1.8tsi) i Millersa (w 1.4tfsi caxa Żony 0w30 narobił okropnego bubu i się zraziłem [skończyło się na zmianie na Orlen platinum i problemy się skończyły jak ręką odjął]).
Pozdrawiam!
Poszukuję czegoś lepszego niż obecnie zalany liqui moly top tec 4200 5w30 + molygen motor protect, na którym przed dodaniem dodatku temperatury oleju przekraczały 120*C.
Auto obecnie zbliża się do 110 tys. km przebiegu - od strony mocy jest "mocną serią" wraz z perspektywą na lekkie jej zwiększenie.
Ten sam olej mam zalany do woła roboczego (tdi) i po 8kkm zauważyłem wzrost temperatur oleju (z okolic 75-80*C w temperaturze zewnętrznej oscylujacej w granicach 30*C do 85-90*C przy 4-10*C temp. zewnętrznej) - co sugeruje mi konieczność pochylenia się nad tym i koniecznością zmiany w czymś czym faktycznie lubię jeździć.
Pod uwagę jako nowy olej brałem pod uwagę Penrite Enviro+ 5w40 który spełnia normę ll-04. Zmiany co 10kkm.
Kategorycznie ignoruję Motula (złe doświadczenia ze specificem 504/507 i 8100 w 1.8tsi) i Millersa (w 1.4tfsi caxa Żony 0w30 narobił okropnego bubu i się zraziłem [skończyło się na zmianie na Orlen platinum i problemy się skończyły jak ręką odjął]).
Pozdrawiam!