• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dobór oleju do VW CC 2.0 Disel CFFB

pabis.jan

Nowy użytkownik
Samochód
VW CC 2.0 CFFB
Marka samochodu
VW CC 2.0 Disel CFFB 134tyś przebiegu
Budżet/ile litrów
400 zł za 5 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 Disel CFFB
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Olej silnikowy Castrol 5W30 Edge Titanum FST LL
Proszę o pomoc w doborze oleju do mojego auta do VW CC 2.0 Disel CFFB 134 tyś przebiegu 2013 r.
Auto pokonuje codziennie po 50 km (25 w jedną stronę i 25 w drugą stronę).
Dpf po myciu (czyszczeniu), wypala się co ok 200 km.
Obecnie jeżdżę na Castrol 5W30 Edge Titanum FST LL.
Szukam oleju Low – SAPS, tak aby nie zapychał się DPF lub jakiegoś dodatku do oleju aby poprawić właściwości oleju aby zapobiec zapychaniu się DPF.
Zastanawiam się nad tymi olejami i proszę o uzasadnienie dlaczego właśnie ten olej.
  1. Amsoil 5w30 European car Formula (AEL) Low – SAPS
  2. Ravenol VMP 5w30 Mid - SAPS
  3. Eurol Syntence FS 0w-30 Low – SAPS (nie wiem czy nie będzie za rzadki)
 
U Ciebie wypalanie co 200km trasy nie ma związku z olejem.
Dwa pytania:
1. Po czyszczeniu DPF dostales jakis papier z badaniem cisnien przed czyszczeniem i po?
2. Czy samochód bierze olej, jeśli nie to takie czeste wypalanie sie dpf w trasie moze byc spowodowane:
- zle dzialajacymi czujnikami cisnienia dpf
- lewe powietrze
- turbo do sprawdzenia
- wtryski do sprawdzenia
- i inne zwiazane z ukladem paliwowo powietrznym
Czy ktores z powyższych bylo sprawdzane?

Co do oleju, ostatnio na forum polecamy Orlen ME 5W30 V/V+. Jest to olej w dobrej cenie idealnie wywiazujacy sie z zadania jakie sie przed nim stawia.
 
Nie patrz na to czy olej jest 0w30 czy 5W30 bo jeśli zależy ci na wyższej lepkosci to patrz na lepkośc w temperaturze roboczej 100 stopni a nie na to czy olej jest 0W czy 5W.
 
Zapychający się dpf to być może jest tylko objaw usterki silnika. Trzeba znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy a nie jest nią olej. W kwestii formalnej dodam, że sformułowanie "low saps" w przypadku VW504/507 to nadużycie. To są oleje mid saps.
 
20240421_173229.jpg

Post automatically merged:

Nie patrz na to czy olej jest 0w30 czy 5W30 bo jeśli zależy ci na wyższej lepkosci to patrz na lepkośc w temperaturze roboczej 100 stopni a nie na to czy olej jest 0W czy 5W.
Czyli co polecasz nie patrząc na DPF?
Post automatically merged:

Nie patrz na to czy olej jest 0w30 czy 5W30 bo jeśli zależy ci na wyższej lepkosci to patrz na lepkośc w temperaturze roboczej 100 stopni a nie na to czy olej jest 0W czy 5W.
Czyli co polecasz nie patrząc na DPF?
U Ciebie wypalanie co 200km trasy nie ma związku z olejem.
Dwa pytania:
1. Po czyszczeniu DPF dostales jakis papier z badaniem cisnien przed czyszczeniem i po?
2. Czy samochód bierze olej, jeśli nie to takie czeste wypalanie sie dpf w trasie moze byc spowodowane:
- zle dzialajacymi czujnikami cisnienia dpf
- lewe powietrze
- turbo do sprawdzenia
- wtryski do sprawdzenia
- i inne zwiazane z ukladem paliwowo powietrznym
Czy ktores z powyższych bylo sprawdzane?

Co do oleju, ostatnio na forum polecamy Orlen ME 5W30 V/V+. Jest to olej w dobrej cenie idealnie wywiazujacy sie z zadania jakie sie przed nim stawia.
Czujnik ok, reszta nie była sprawdzana, czyli muszę zweryfikować układ paliwowy i dolotowy.
 
Back
Top