• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do olejów ATF czy warto

screamaster

Użytkownik
Samochód
Audi A6 C5 2.5TDI BAU
Witam, mam skrzynie w Audi ZF 6hp19a. Generalnie skrzynia działa ale ma już swoje przejechane i czasem potrafi mieć gorsze dni czyli przeciagnąć bieg itd.
Czy stosowanie dodatków takich jak :
Lucas Transmission Fix
Ceramizer CBAT
Liqui Moly ATF Additive
FORTE Automatic Transmission Treatment

Ma sens? Głównie zastanawiam się nad Lucasem bo podnosi lepkość a dla wyżyłowanej skrzyni po przebiegu może coś dać?
Szukam opinii na ten temat
 
nie ja lałem AR9100 do 8hp i skrzynia chodziła zauważalnie gorzej zalałem olej bez dodatku i jest lepiej tz. tak jak przed dodatkiem skrzynia chodzi bez zarzutów.
Kiedyś do 5 biegowej skrzyni GM wlałem dodatek Lubegard i różnicy nie zauważyłem.
Olejem skrzyni nie uratujesz.
 
Jeśli skrzynia ZF ma swoje lata i przebieg, należy zrobić po pierwsze serwis mechatroniki. Zdjąć mechatronikę wyczyścić , wymienić uszczelki, "grzybki", przeczyścić elektrozawory. Skasować także adaptację skrzyni w sterowniku po takim zabiegu. Oczywiście przy okazji takiego serwisu wymienia się także olej z filtrem. Po takiej operacji najczęściej skrzynia zaczyna pracować prawidłowo. Dodatki do oleju w przypadku automatycznej skrzyni stosowałbym jako profilaktykę ,a nie w celu naprawy .
 
Zalałem lubeguard atf protectant do 7G Tronic Mercedesa, bo po wymianie oleju zaczęła czasami szarpać przy zmianie z 2 na 3. Po dodaniu dodatku i przejechaniu koło 1000km problem się zmniejszył, aczkolwiek czasami i tak szarpnie, choć dużo łagodniej. Zauważyłem też, że okolice lewarka skrzyni nie nagrzewają się aż tak podczas dłuższej podróży. 3 trasy nad morze, obie latem i bez dodatku obszar koło lewarka był zauważalnie ciepły, z dodatkiem ten obszar jest chłodniejszy ale tu nie wiem czy to wpływ dodatku. Ogólne płynność zmiany biegów, w moim przypadku po dodaniu dodatku na plus.
 
@Oskr5 Skrzynia działa, nie szarpie po prostu przy mocnym aucie czasem podczas deptania na bardzo ciepłym oleju przeciąga biegi (to nie tak że one nie wchodzą tylko przeciągnie 100-200 obr, tylko gdy kręce auto do końca), 1 wymiana oleju była przy 280k, zmieniłem odrazu konwerter i olej wszedł cały nowy czyli 9l zf8. Tak się składa że zf8 bardzo jest wodą i o ile do nowej skrzyni by sie nadał to dla starej już nie bardzo ze względu na zużycie sprzęgieł dlatego zastanawiam się nad dodatkiem który w wyższych temp zapewni wyższe ciśnienie (aktualnie widać po adaptacji że skrzynia dodaje sporo). Ewentualnie ten spulchniacz uszczelek, na logikę coś powinien dać jeśli oringi są stare po tylu latach i twarde.
 
Jeśli przeciąganie biegów ją dręczy, to przegląd mechatroniki jak najbardziej się kłania. Po tylu latach to po prostu obowiązkowa czynność serwisowa. Co prawda producent samochodu, ani producent skrzyni jej nie przewidują. Ale z tego co wiem to BMW w ZF , nie zaleca nawet wymiany oleju. Także te zalecenia można sobie wsadzić. Ja tylko piszę co powinieneś zrobić zgodnie ze sztuką. Jeśli chcesz oszczędzić, to już Twoja sprawa. Na pewno zastosowanie oleju dedykowanego do 6hp pomoże. Nie wiem jaki by musiał być procent dodatku w oleju żeby zwiększył lepkość znacząco, by miało to wpływ na działanie skrzyni. Raczej nic takiego na rynku nie znajdziesz. Także wymiana oleju na właściwy + serwis mechatroniki. Trzeba najpierw zrobić podstawy , żeby dalej można było się bawić w diagnozowanie problemu czy inne eksperymenty z dodatkami ( których stosowanie w moim mniemaniu jest stratą pieniędzy w przypadku automatycznej skrzyni) .
 
W 6hp jest taki piękny dostęp do miski, filtra, mechatroniki I do części zamiennych, że tylko pozazdrościć. 🤷
 
Jak skrzynia nie miała wymian oleju regularnie to jak wyżej - mechatronika. Robiłem to w ZF6HP26. Jeśli pierwsza wymiana była przy 280 to powinno pomóc. Wymiana pewnie była statyczna?
 
@PROPER wymiana statyczna ale olej cały wszedł nowy prawie bo konwerter nowy więc prawie 9l weszło tyle ile wchodzi do pustej
 
Moim zdaniem i tak mechatronika jest do roboty jeśli na oleju było zrobione 280tys. Jeśli jednak wlejesz dodatek to podziel się efektem na forum.
 
Wlałem Lucas Transmission Fix i jest lepiej skrzynia czuć ze w momencie zmiany biegów wchodzą lepiej szybciej, problem w tym ze zmieniłem tylko połowę oleju statycznie i w sumie zmieszałem dodatek z 5l zf lifeguard fluid 8 dolałem to do skrzyni i jest ok, poprzednio olej zmieniałem z konwerterem 20tyś km temu około 9l (do skrzyni wchodzi jakieś 10,5l) i zleciał brudny. Ciekawe teraz jak wygląda dozowanie tego dodatku bo nie jest napisane z iloma litrami oleju mieszać, zleje za jakiś czas znow olej i będę płukać skrzynie nowym
1000004403.jpg

1000004391.jpg
 
Back
Top