• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

U mnie kuleje na zimno przez chwilę i wylatuje ciemny dym, świeca żarowa?
Mogą być świece - tutaj multimetr w dłoń i można je przemierzyć, ja u siebie mierzyłem jeszcze pobór prądu na każdej, ale do tego najlepiej mieć małe cęgi i trzeba rozizolować zazwyczaj kawałek instalacji.
Jeżeli masz już powyżej 200kkm nalotu na świecach, to warto je wymienić nawet profilaktycznie, bo i tak na 90% w żadnej żarnik nie grzeje już w całości.
Mogą być wtryski, któryś może już zaczynać przelewać, jeżeli masz możliwość skasowania adaptacji wtrysków, albo jeszcze lepiej dawki pilotażowej, to na początek dobra opcja.
Natomiast tego typu dodatki dodaje się przed tankowaniem i trudno prognozować dokładną ilość zatankowanego paliwa.
Ja na podstawie wskazań poziomu paliwa jestem w stanie trafić nawet +/- 1-2l przy tankowaniu :). Także jestem w stanie dosyć dokładnie dawkować dodatek, tym bardziej, że odmierzam go jeszcze w cylindrze miarowym 😅
Post automatically merged:

a nie wywala na blacie?
Musiała by zdechnąć całkowicie, u Szwagra w Mesiu, świeca brała jakichś kilka śmiesznych mA a błąd wywaliło dopiero rok później, jak już całkowicie zdechł element grzewczy i zrobiła się przerwa w obwodzie.
 
Tak, tonzazwyczaj swieca. Jesli po kilu sekundach przechodzi, a w cieplejsze dni tak nie bylo, to bankowoswieca.
 
😂 bez zdjęcia podczas tankowania nie liczy się 😂

Do tego ja, cały na biało z pipetą automatyczną 😆
 
Ja mam 100ml pojemnik na szampon do samolotu.

Może nie za dokładnie, ale szybkie i proste.
Auto nie strajkuje.

Za to olej do 2T odmierzam już strzykawką.
 
Ja mam 100ml pojemnik na szampon do samolotu.

Może nie za dokładnie, ale szybkie i proste.
Auto nie strajkuje.

Za to olej do 2T odmierzam już strzykawką.
Dokładnie ja też takiej buteleczki używam :)

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
 
Mogą być wtryski, któryś może już zaczynać przelewać
Ja doczekam chwili gdy forumowicze przestaną kombinować z dodatkami w sensie mieszanie, dawkowanie wg własnego widzi mi się. Problemy z dpf/fap czarny dym, i paradoksalnie lepsze osiągi to może być objaw lekko lejących wtryskiwaczy.
 
Wlany ar6900 d max, dodatkowo 8kk temu wlany ar9100.

Wczoraj jechałem trasę 200km, spalanie przy 2.7 TDI wyszło 6.7l. Szczerze to jeszcze nigdy mi na takiej trasie nie wyszło takie spalanie.

Przyznam dla obiektywności że końcówkę czyli ok 50km jechałem wolniej niż zwykle ponieważ dziecko jeszcze spało :) ale do tego momentu miałem spalanie na poziomie 7.1l!

Testuję dalej.
 
Lałem różne dodatki ale efekt to taki raczej na siłę wyczuwalny.
Wczoraj wlałem po raz kolejny środek do czyszczenia wtrysków od LM. Tak wiem że to środek do czyszczenia a nie do podnoszenia jakości paliwa.
Ale. Po prostu efekt wyczuwalny po 5s pracy silnika. Do tego wypalanie 200km później niż w przypadku innych środków.
Po LM będę stosował dodatek Kleen Flo
 
Tak wiem że to środek do czyszczenia a nie do podnoszenia jakości paliwa.
W rozcieńczeniu z paliwem w baku jest po prostu uszlachetniaczem paliwa. Nie zawiera jakiejś kosmicznej technologii, której nie miałyby popularne uszlachetniacze marketowe (przynajmniej wg MSDS). Jest 2-ehn, więc poprawa jakości spalania może być jak najbardziej odczuwalna.
 
1644312727171.png

Czyżby Konkurent AR6400-D MAX ???
 
Miałem trochę ich chemii, samochodowej i nie i szału nie robiła więc bym oddechu nie wstrzymywał w oczekiwaniu na nie wiadomo jakie rezultaty. Jako jednorazowe czyścidło może się i sprawdzi.
 
Profesjonalne środki to tylko Tunap
 
Na razie nic innego poza depresatorem do baku nie wlewałem :)
Przepraszam, raz xceramic na wtryski :cool:
 
Last edited:
Jak przebiłem FAP to wróciłem do Mannola
 
Back
Top