dolomit
Użytkownik
- Samochód
- Fabia 1.9 tdi atd
Cześć. Tematyką mieszania olejów się zbytnio nie interesowałem, ale z racji na ciężą sytuacje i sprawdzenie wszystkiego chce spróbować zrobić coś takiego.
Jest sobie autko, opel astra benzyna lpg, które pali duże ilości oleju, wiec leje sie najtańszy 10W40 mannol defender, ale oleje marki qualitium są w tej same cenie, ewentualnie 1zł na litrze droższe niż ten mannol, mając do wyboru 5W40 czy 5W30.
Wszystkie te oleje spełniają normy auta.
Czy coś sie stanie jak olej wymieni się sam z 10W40 na 5W30 na przestrzeni około 1750km?
Pobór oleju przez auto wynosi około 2L na 1000km. Pojemność 3.5L. Płukanka popsuła.. przed płukanką brał litr. po płukance 2L.
Chce spróbować zmienić na 5W30 bo z innych samochodów wiem, że na pobór oleju może wpływać też sam olej. i w danym silniku jednego oleju będzie brał więcej innego mniej. Tutaj oczywiście są zbyt duże ilości aby miało to jakieś większe znaczenie, ale istnieje szansa że brałby coś mniej.. no i spadną trochę koszta, bo rzadszy olej, to mniejsze opory dla silnika, akulca przy odpalaniu, czy szybkości nagrzewania się. oraz silnik mimo że w złym stanie mógłby trochę dłużej pojeździć, a skoro cena w zasadzie taka sama...
Tylko po prostu nie wiem czy tak można, że do tego auta będzie dolewane 5W30 do 10W40 i w ten sposób wymieni sie tzn wejdzie do układu nowego oleju tyle, ile ma pojemność układ oleju. po przebiegu 1750km. Takie oleje w ogóle mogłby sie ze sobą wymieszać i czy rzeczywiście uzyskałbym w ten sposób wymianę oleju czy byłby to jakiś dziwny twór oleju, hybryda między 10W40 a 5W30, nawet jakby dolał i 20L wraz z przebiegiem i jedyna opcja aby go zmienić to zlać stary i zalać nowy
Jest sobie autko, opel astra benzyna lpg, które pali duże ilości oleju, wiec leje sie najtańszy 10W40 mannol defender, ale oleje marki qualitium są w tej same cenie, ewentualnie 1zł na litrze droższe niż ten mannol, mając do wyboru 5W40 czy 5W30.
Wszystkie te oleje spełniają normy auta.
Czy coś sie stanie jak olej wymieni się sam z 10W40 na 5W30 na przestrzeni około 1750km?
Pobór oleju przez auto wynosi około 2L na 1000km. Pojemność 3.5L. Płukanka popsuła.. przed płukanką brał litr. po płukance 2L.
Chce spróbować zmienić na 5W30 bo z innych samochodów wiem, że na pobór oleju może wpływać też sam olej. i w danym silniku jednego oleju będzie brał więcej innego mniej. Tutaj oczywiście są zbyt duże ilości aby miało to jakieś większe znaczenie, ale istnieje szansa że brałby coś mniej.. no i spadną trochę koszta, bo rzadszy olej, to mniejsze opory dla silnika, akulca przy odpalaniu, czy szybkości nagrzewania się. oraz silnik mimo że w złym stanie mógłby trochę dłużej pojeździć, a skoro cena w zasadzie taka sama...
Tylko po prostu nie wiem czy tak można, że do tego auta będzie dolewane 5W30 do 10W40 i w ten sposób wymieni sie tzn wejdzie do układu nowego oleju tyle, ile ma pojemność układ oleju. po przebiegu 1750km. Takie oleje w ogóle mogłby sie ze sobą wymieszać i czy rzeczywiście uzyskałbym w ten sposób wymianę oleju czy byłby to jakiś dziwny twór oleju, hybryda między 10W40 a 5W30, nawet jakby dolał i 20L wraz z przebiegiem i jedyna opcja aby go zmienić to zlać stary i zalać nowy