• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dolewanie oleju i w ten sposób jego wymiana z 10W40 na 5W30

@dolomit, proszę nie chwal się takimi wynikami w spalaniu oleju. Ten silnik to po proshu złom i tam winien się dawno znależć. Pomyśl nieco o środowisku i zamień to auto na rower.
 
Myślę że tworzysz dziwne teorie z tymi zmianami lepkości. Ja aktualnie jeżdżę na tym "najtanszym" mannolu 10w40 i nic mi nie ubywa, też mam opla. Chyba mam silnik popsuty?

Jak silnik jeszcze nie wyzionął ducha to po plukance i porządnym uszczelnieniu (z opla leci olej jak z dziurawego wiadra) pobor powinien się zamknąć max w 1l ale na 10 tys, a nie na 1 tys km. Jeżeli dalej łyka takie ilości to czy mu wlejesz 5w30 czy 15w40 to nie ma to większego znaczenia...
 
Proszę, z tyłu na bagażniku umieści napis "w trosce o swoje zdrowie natychmiast włącz obieg wewnętrzny". Koniecznie wielkimi literami żeby ktoś kto się do Ciebie zbliża miał szansę zareagować odpowiednio wcześnie.
Staram się zrozumieć że jeździsz tym co masz, ale dramatem jest zassać powietrze do kabiny trafiając za taki pojazd :/
 
Olej ten jest dolewany od około 3000km. Poszło już 4L,
4 litry oleju poszło z dymem w 3000km? I to w 1.9TDI? To chyba rekord ever. No nawet 1.6 z fabryczną wadą olejową tyle nie paliły.

EDIT: ok, widzę, że chodzi o Opla
 
Proszę, z tyłu na bagażniku umieści napis "w trosce o swoje zdrowie natychmiast włącz obieg wewnętrzny". Koniecznie wielkimi literami żeby ktoś kto się do Ciebie zbliża miał szansę zareagować odpowiednio wcześnie.
Staram się zrozumieć że jeździsz tym co masz, ale dramatem jest zassać powietrze do kabiny trafiając za taki pojazd :/
To nie jest moje daily.
EDIT: ok, widzę, że chodzi o Opla
Oczywiście, że chodzi o opla. Ten i tak mało pali, miałem kiedyś innego to palił 5l na 1000 i ten rzeczywiście dymił. ten nie dymi chyba że po hamowaniu silnikiem.
 
Ani jeden, ani drugi malo tego oleju nie pali.
Do czego to auto jest uzywane, ze jeszcze jest sens je trzymac?
To było napisane z przekąsem co do tego ile silnik jest w ogóle w stanie palić oleju.
Ojciec inwalida jeździ. Poza spalaniem oleju nic innego mu nie dolega. a taka dolewka przy niskich przebiegach nie jest specjalnie uciążliwa. za 3-4 lata trzeba będzie więcej zainwestować. bo skończy się butla z gazem, opony zimowe i rozrząd i wtedy się okaże co dalej, czy złomowanie/sprzedaż czy remont, chociaż ciężko o zakład.


pobor powinien się zamknąć max w 1l ale na 10 tys, a nie na 1 tys km.
Producent podaje w instrukcji że powinien palić 6L na 10K, a nie 1L na 10k. 6 krotnie więcej niż podałeś.
t46hh4.png
 
To i tak rygorystycznie, zwykle dupochron wynosi 1l/1000km xD
 
Gowno prawda z tym spalaniem oleju. To tylko bełkot producenta, żeby czasem się ktoś z nimi nie sądził i nie domagał jakiś napraw. Jakby Ci silnik palił 6 litrów oleju na 10 tys km to w sumie nie musisz go nawet wymieniać bo w misce mającej 3,5-4 l pływa praktycznie ciągle świeży olej.
 
Doświadczenie uczy, że spalanie wiadra oleju między wymianami szybko kończy sondy i katalizator, zamula egr, przepustnicę, klapki w kolektorze, odmę itd. A tu mówimy o 2 wiadrach :) Nie ważne co tam jest w instrukcji- taka jazda sensu nie ma na dłuższą metę. A w instrukcji nawet współczesnej, z GPF, potrafią sobie napisać 1.5 l/ 1000 km.
 
Właśnie zależy co to znaczy łopatami, ja np. nie mam problemu z sondami, katalizatorem, dolot, odma czyste.
 
Back
Top