• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Doradzenie w wyboru silnika benzynowego.

tomek1986

Użytkownik
Samochód
Seat Ibiza 1.2 TSI, Suzuki Baleno 1.2
Cześc, szukam innego auta w miejace Ibizy i patrzyłem na markę i silniki benzynowe. Jakie wg was jest najlepiej bez strachu ze pęknie tlok jak w 1.4 tsi:
- peugeot/citroen 1.2 puretech
- vag 1.2, 1.0, 1.5 TSI
- ford 1.0, 1.5
- suzuki 1.0, 1.2 i ewentualnie 1.4 tirbo

Albo jakiś inne propozycje?
 
Przede wszystkim musiałbyś określić budżet i do czego auto ma być używane. 1.2/1.4 TSI na pasku zostały poprawione i nie są już takie złe
 
EA827 nie ma żadnych wad i przypadłości. :cool: To "inna" propozycja.
 
auto uzytowanie bedzie do miasta i do trasy/epresowej 3-4 razy w roku. jakiś 50 tys. zł. patrzylem octawie 1.4 tsi ale grubo 210 tys. km i z 2019 roku. i podobno lepiej nie brac od osoby prywatnej.
 
Ford 1.0 sobie odpuść, problematyczny rozrząd - od łuszczącego się paska zaciera się silnik, żeby to hulało to wymiana rozrządu co 100 tys. km, koszt 4000 zł.

Ford 1.5 też do najbardziej udanych jednostek nie należy, do 2018 wadliwy kolektor dolotowy, potem już go poprawili ale też w tym okresie jakoś była większa zmiana i wykastrowali go na 3 cylindry.
 
50 tys to bardziej na Octavię przed liftem (2013-2016). Czemu niby lepiej nie brać od osoby prywatnej? Firmy to przecież serwisowały w trybie long life, kupując od osoby prywatnej, masz cień szansy, że olej był wymieniany co 15 tys. A do miasta, to bym szukał wolnossaka na wtrysku pośrednim - jakiś Hyundai/Kia 1.4/1.6 albo Toyota 1.6/1.8/2.0 (ewentualnie hybryda)
 
Opel Astra K z lat 2015-2019 z silnikiem 1.0 105km 3 cylindry.
Brzmi jak żart, ale z tym silnikiem nie kompletnie żadnych problemów.
1.4t miały do 2016r problem z pękającymi tłokami, 1.0 problemów nie ma.
 
50 tys to bardziej na Octavię przed liftem (2013-2016). Czemu niby lepiej nie brać od osoby prywatnej? Firmy to przecież serwisowały w trybie long life, kupując od osoby prywatnej, masz cień szansy, że olej był wymieniany co 15 tys.
Chodzi mi o uzywane w salonie dialerskim.
Prywatnie...ktos w rodzinie komus sprzedal auto i ma sprawy w sadzie bo oskarza go ze silnik po 1000 km rozleciał sie i rząda od niego 20 tys. zł.
Post automatically merged:

A do miasta, to bym szukał wolnossaka na wtrysku pośrednim - jakiś Hyundai/Kia 1.4/1.6 albo Toyota 1.6/1.8/2.0 (ewentualnie hybryda)
🤔ale pisalem miasto i trasa....
 
Prywatnie...ktos w rodzinie komus sprzedal auto i ma sprawy w sadzie bo oskarza go ze silnik po 1000 km rozleciał sie i rząda od niego 20 tys. zł.
To opis odcinka "Trudne Sprawy"?? Przecież to do wyśmiania na I rozprawie.
 
1.6 valvematic, może hybryda?
 
Trasa 3-4 razy w roku, przez pozostałą część czasu miasto - przy takich proporcjach skupiałbym się na samochodzie, który generuje mniej problemów w jeździe miejskiej, niż na odwrót. Wyższe spalanie i gorsze osiągi 3-4 razy w roku jest moim zdaniem mniejszym poświęceniem niż walka z nagarem, poborem oleju, dwumasą, LSPI i innymi "dobrodziejstwami" nowoczesnych silników użytkowanych przez większość czasu w mieście
 
Jeżeli chcesz gaz to Ceed 1.4 MPI. Jeżeli nie, to 1.6 GDI.

Albo może Fiat Tipo 1.4? Za 50k powinno się dać coś znaleźć. Nawet jeżeli nie TJet, to wolnossak.

Ewentualnie hybryda w gazie :D
 
kia suv 1.6 i prawie 500 tys. km...😲
Post automatically merged:

Jeżeli chcesz gaz to Ceed 1.4 MPI. Jeżeli nie, to 1.6 GDI.
Powiedz mi....jak reaguje na dodanie gazu? czy rwie do przodu czy trzeba glebiej dodac gazu zeby ruszył? Bo dla mnie wazne w miescie.
Testowalem Peugeota 308 1.2 i komfort ok,trochę czuć ze drga ale slaby w ruszaniu w porownaniu 1.2 tsi gdzie po puszczeniu polowy sprzegla rwie do przodu....
 
Last edited:
Hybrydowy Yaris do rocznika 2017. Wolnossący, 4 cylindrowy silnik 1.5 z pośrednim wtryskiem bez GPF. Silnik z Priusa C. Te silniki bez remontu robią do 1 mln km. Akumulator trakcyjny na ogniwach niklowo-wodorkowych - żywotność ~20 lat większa niż litowych. Brak alternatora - ładowanie akumulatora 12V przetwornicą DC-DC. Brak rozrusznika - samochód zawsze rusza z silnika elektrycznego i moment obrotowy dla silnika spalinowego nadaje zawsze silnik elektryczny. Brak skrzyni biegów i sprzęgła - eCVT to przekładnia planetarna zespalająca MG1, MG2 i na sztywno silnik spalinowy - tu nie ma co się popsuć ani zużyć. Wady Toyot - słabe blachy, trzeba pilnować ognisk korozji.
 
Ceed 1.4 ma hydraulikę zaworów?
 
Silnik Kappa ma hydrauliczne regulację zawór, silniki Gamma ręczna. Zmiana silnika była ok 2013-2014 rok.
 
Back
Top