• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dylemat olejowy, beczka 60l.

Mixer555

Nowy użytkownik
Samochód
WRX'15FA2.0/WRXsti'06EJ2.5/FXT'04EJ2.5/ACC'11,2.0/OCT'12CR2.0
Witam serdecznie, mój pierwszy post chociaż forum śledzę już baardzo długo...ale bez rozwodzenia i wzruszeń ;)

Zastanawiam się nad ugryzieniem tematu zakupów olejowych we w miarę złoty środek, dość mam ciągłego kupowania osobno plastikowych baniaków, ekomode:) i mam nadzieję, że się uda bo można stosować dodatki do olejów i sami takie mikstury stosujecie.
Główne założenie- olej "uniwersalny" w beczce 60l. w celu wykluczania ciągłego kupowania butli 4-5litrów.
Zainteresowani to turbo benzyny: Subaru/Skoda i wolnossące Honda, do tego turbo diesle Skoda i Kia.
Więc najpierw ogólnie bo nie wiem czy jest sens:
- czy da radę dobrać w miarę uniwersalny olej 5W40(taki stosuje w Subaru, 5w30 turboSkoda i Honda) do powyższego mając na uwadze beczkę 60l?
- dwie drogi, dobry olej bez dodatków czy "w miarę" dobry olej taniej + w ramach potrzeb (subaru ostrzej) dodatek do oleju?
- czy to ma w ogóle sens? :) ktoś z Was kupuje takie beczki w sprawdzonych źródłach?
 
Czy beczki 60L wychodzą taniej niż 20L?
 
Załóż temat w doborze oleju. Skad mamy wiedzieć co za subaru i skode i honde masz ?
 
Może będzie pomocny mój punkt widzenia, stosuję opakowania -bańki bo:

- w nich potem odstawiam olej do utylizacji
- olej nie ma kontaktu z powietrzem i nie utlenia się jak w beczce - beczki są dla warsztatów, gdzie w krótkim czasie zużyją
- mam flotę >1 auto i nie chce stosować uniwersalnego oleju
- jeśli nie lubisz plastiku szukaj bag-in-the-box o pojemności 20 litrów tam każde użycie nie powoduje kontaktu oleju z powietrzem


Co do ekologii - plastikowe opakowania po oleju w 99% podlegają recyklingowi i sa cennym surowcem wtórnym w przeciwieństwie do filtra oleju wyrzuconego do śmietnika ;)
 
Najbardziej uniwersalny będzie 5W30 C3 z normą 504/507.

Najlepiej jakbyś podał dane z instrukcji każdego samochodu.

Co do beczki 60l to myślę, że ciężko będzie dostać, łatwiej kupić 3 banki 20l.
Post automatically merged:

olej nie ma kontaktu z powietrzem i nie utlenia się jak w beczce
Jeśli w beczce jest taka pompa ręczna i jej rurka sięga do dna to jak bardzo narażony jest na utlenianie olej?

Tylko na tej powierzchni rurki o niewielkiej średnicy może być kontakt z powietrzem
 
Są beczki 60 L aczkolwiek to u dystrybutora lub hurtowni l i tak wychodzi taniej niż 20 L
 
Najlepiej jakbyś podał dane z instrukcji każdego samochodu.

Co do beczki 60l to myślę, że ciężko będzie dostać, łatwiej kupić 3 banki 20l.
Post automatically merged:


Jeśli w beczce jest taka pompa ręczna i jej rurka sięga do dna to jak bardzo narażony jest na utlenianie olej?

Tylko na tej powierzchni rurki o niewielkiej średnicy może być kontakt z powietrzem
W miarę ubytku oleju w beczce jest coraz więcej świeżego powietrza. Za to torba się "zapada" i nic się do niej nie dostaje.
 
Chyba jakieś Mobile, w Finlandii jest Teboil RN17 :) (on jest tylko w BiB, ewidentnie pod serwisy)

edyt: Yacco, Ravenol
 
Np Agip Eni z normą 504/507 jeśli taka ma być
 
Back
Top