• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

E46 m52tub20

Yugin84

Użytkownik
Samochód
E46 m52tub20
Marka samochodu
E46 320i m52tub20
Budżet/ile litrów
150/5l
Styl jazdy
Silnik
M52tub20
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul x cess 5w40
Witam.
Posiadam od 10 lat e46 z 6 cylindrowym silnikiem m52tub20. Przebieg na ten moment 310k. Nigdy nie stosowałem żadnych plukanek ani dodatków do oleju, zawsze jeździłem na castrolu 5w30, w tamtym roku zrzuciłem pokrywę zaworów i zobaczyłem wszystko pokryte specyficznym kolorem Castrola dlatego się przesiadłem na motula x cess 5w40, ale zobaczyłem ze już ten olej nie ma tego oznaczenia dla BMW na butelce dlatego mnie zastanowiło to czy można dalej na tym jeździć. Nie chce płacić 200zl za 5l oleju ale chce mieć coś sensownego. Zbliża mi się wymiana oleju za 1kkm, wiec co byście polecili teraz zalać jaki olej i jaka płukankę jak w tym silniku nigdy nic nie było plukane i dodawane do oleju? Silnik oleju nie przepala jedyne co to dolewam setkę albo dwie na 1kkm bo ucieka przez miskę i podstawa filrta oleju. Jak to ma znaczenie to silnik często dostaje „ po dupie”
 
Przecież Motul na którym jezdzisz spełnia normę LL-01 to po co chcesz zmieniać?
 
O to chodzi ze już na butelkach nie ma ze spełnia te normę dlatego wolałem dopytać. Może tez jest coś lepszego od tego x cess dlatego tez pytam… a co do płukanki?
 
Ja mogę polecić ci Millersa Trident Profesional 5W40. Olej full saps, spełnia normę LL-01, kosztuje ok 150 zł za 5L więc cenowo bardzo ok i jest to najlepszy olej jaki do tej pory lałem do swojego BMW. Płukankę stosuję przy każdej zmianie oleju najczęściej Liqui Molly albo Millersa. Wymień tą podstawę filtra i miskę. Szkoda oleju ;) Z miską sporo roboty w M52 ale warto to zrobić.
 
Niestety żeby miskę wymienić cały przedni wózek musi wyjechać 😒 zwykła płukanka od LM pro flush wystarczy jak nigdy nie było nic plukane ? Ta dawka jest niby na max 5l oleju, do mnie wchodzi 6.5 da to coś wgl czy czy trzeba dokupić druga butelkę płukanki i wlać dwie całe ?
 
No dlatego napisałem, że z miską jest jest nie mało roboty. Jak nigdy nie płukałeś to zastosuj płukankę długodystansową np Xado. Wlewasz przejeżdżasz na niej 200-300km i zmieniasz olej. Po jednej płukance i tak silnik nie będzie czysty jak łza. Stosuj przy każdej zmianie oleju i będzie ok.
 
@Yugin84 Zacznij od wymiany oleju poprzedzonej płukanką, może być LM 2662 i śmiało potrzymaj do 30 minut. Swoje M54 na tej płukance trzymałem 40 minut. Przy wymianie zdemontuj podstawę filtra i wymień uszczelkę, bo tam cieknie do czasu i potem nagle tryska olejem. Stara uszczelka jest już jak plastik, pęka, a ciśnienie oleju robi swoje. Miskę zostaw na razie w spokoju, bo często leci tylko z podstawy filtra i pod wpływem pędu powietrza olej wędruje na granicy miska-blok. W tych silnikach przeciek miski zawsze zaczyna się w tym samym miejscu, z prawej strony pod kompresorem klimy i zapocenie utrzymuje się przez wiele lat, bo w skrzyni korbowej jest podciśnienie.
 
W M52 bardzo często nie leci tylko spod uszczelki podstawy filtra ale również z broków. Najlepiej wymienić podstawę na taką z M54 + nowa uszczelka i będzie po kłopocie. No i warto też pamiętać o wymianie odmy bo jak jest zapchana to też będzie wywalać olej różnymi uszczelnieniami.
 
Back
Top