- Marka samochodu
- BMW E60
- Budżet/ile litrów
- bez limitu
- Styl jazdy
- Silnik
- M57D30
- Data produkcji
- 2005
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- LL-04
- Jaki olej masz obecnie
- Shell ECT 5W30
Dzień dobry,
Prosiłbym o poradę w kwestii doboru oleju do BMW E60 z silnikiem diesla M57.
Temat wałkowany od lat, na różnych forach. Ale chciałbym abyśmy wspólnie przeanalizowali "inne czynniki" aktualnie zachodzące.
Mianowicie:
ze względu na zmianę charakteru użytkowania auta. samochód z nastawieniem na trasy zrobił się autem w 99% miejskim.
trasa którą robię codziennie x2 ma dokładnie 2100 metrów.... (wiem, mogę z buta).
w związku z powyższym postanowiłem (na razie na próbę) usunąć filtr DPF, EGR (usunąć programowo) i zrobiony stage1.
tak więc, nie potrzebuję już oleju LL-04.
zastanawiam się, czy ze względu na te bardzo, ale to bardzo króciutkie odcinki nie skoczyć na jakieś 0Wx ?
(styl jazdy agresywny)
PS.
dodam, że na Stage1 ale z DPF i EGRem przez ostatnie 3 lata testowałem różne oleje wszystkie LL-04 5W30 (Ravenol VMP, Shell ECT, Motul na samym początku, ale najlepiej w moim subiektywnym odczuciu w silniku grał Millers EE 5w30 c3. Jakoś tak ciszej, "aksamitniej", może nawet "dynamiczniej".
Prosiłbym o poradę w kwestii doboru oleju do BMW E60 z silnikiem diesla M57.
Temat wałkowany od lat, na różnych forach. Ale chciałbym abyśmy wspólnie przeanalizowali "inne czynniki" aktualnie zachodzące.
Mianowicie:
ze względu na zmianę charakteru użytkowania auta. samochód z nastawieniem na trasy zrobił się autem w 99% miejskim.
trasa którą robię codziennie x2 ma dokładnie 2100 metrów.... (wiem, mogę z buta).
w związku z powyższym postanowiłem (na razie na próbę) usunąć filtr DPF, EGR (usunąć programowo) i zrobiony stage1.
tak więc, nie potrzebuję już oleju LL-04.
zastanawiam się, czy ze względu na te bardzo, ale to bardzo króciutkie odcinki nie skoczyć na jakieś 0Wx ?
(styl jazdy agresywny)
PS.
dodam, że na Stage1 ale z DPF i EGRem przez ostatnie 3 lata testowałem różne oleje wszystkie LL-04 5W30 (Ravenol VMP, Shell ECT, Motul na samym początku, ale najlepiej w moim subiektywnym odczuciu w silniku grał Millers EE 5w30 c3. Jakoś tak ciszej, "aksamitniej", może nawet "dynamiczniej".