• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

E60 530d - warunki inne niż "standardowe"

jacek.m

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E60 530d
Marka samochodu
BMW E60
Budżet/ile litrów
bez limitu
Styl jazdy
Silnik
M57D30
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-04
Jaki olej masz obecnie
Shell ECT 5W30
Dzień dobry,

Prosiłbym o poradę w kwestii doboru oleju do BMW E60 z silnikiem diesla M57.
Temat wałkowany od lat, na różnych forach. Ale chciałbym abyśmy wspólnie przeanalizowali "inne czynniki" aktualnie zachodzące.
Mianowicie:
ze względu na zmianę charakteru użytkowania auta. samochód z nastawieniem na trasy zrobił się autem w 99% miejskim.
trasa którą robię codziennie x2 ma dokładnie 2100 metrów.... (wiem, mogę z buta).
w związku z powyższym postanowiłem (na razie na próbę) usunąć filtr DPF, EGR (usunąć programowo) i zrobiony stage1.
tak więc, nie potrzebuję już oleju LL-04.
zastanawiam się, czy ze względu na te bardzo, ale to bardzo króciutkie odcinki nie skoczyć na jakieś 0Wx ?
(styl jazdy agresywny)
PS.
dodam, że na Stage1 ale z DPF i EGRem przez ostatnie 3 lata testowałem różne oleje wszystkie LL-04 5W30 (Ravenol VMP, Shell ECT, Motul na samym początku, ale najlepiej w moim subiektywnym odczuciu w silniku grał Millers EE 5w30 c3. Jakoś tak ciszej, "aksamitniej", może nawet "dynamiczniej".
 
Hej, nie jestem ekspertem ale czytając dosyć sporo przejście na 0W z 5W w naszym klimacie nie ma znaczenia - moim zdaniem to taka trochę sztuka dla sztuki, efekt na silnik nie będzie żaden. Od siebie polecę olej który sam używam w TSI, Valvoline Synpower 5W30 XL-III - silnik cicho pracuje, lekki rozruch, olej nie znika, ładnie trzyma temperaturę nie przegrzewając się, ale myśle ze oleje które już testowałes tez są Ok. Pozdrawiam :)
 
Last edited:
Nie ważne jaki olej zastosujesz i tak będziesz jeździł na oleju notorycznie niedogrzanym. Z powodu niedogrzania, w oleju może zbierać się woda, co będzie powodowało pojawienia się "masła" pod korkiem oleju i na górze silnika. Chociaż raz na dwa tygodnie przegalopuj auto gdzieś dalej.

Co do oleju: na Twoim miejscu spróbowałbym Castrol Magnatec Start-Stop + Archoil 9100. Castrol Magnatec SS dobrze się sprawdza na krótkich dystansach oraz podczas jazdy w mieście (deklaracja producenta nie moja) a Archoil poprawi smarowanie i zapewni lepszą ochronę na zimnym oleju.

Jeżeli sytuacja tak krótkich dojazdów się nie zmieni, to poszukał bym czegoś z silnikiem benzynowym lub roweru ;)
 
Posiadam mniejszego brata czyli M47. Od 4 lat, raz w roku leje Valvoline SynPower 5W30 i nie ma żadnych problemów a sam jeżdżę 99% w mieście. Co prawda robię 10km i to często w dużym korku. Co prawda zastanawiałem się ostatnio czy nie lepiej będzie wlać 5W40 bo we Wrocławiu latem potrafi być naprawdę gorąco... Tak czy siak ja tego w.w Valvoline polecam z czystym sumieniem.
 
2100 metrów

(styl jazdy agresywny)
Martwi mnie trochę ta adnotacja. Jak kolega wyżej wspomniał, czego nie zalejesz będzie niedogrzane, moja propozycja to jakieś 5W40 (na przykład Texaco Ultra S) ze względu na większy zapas na rozcieńczalność paliwem i zmiana co max 5 tys.
 
a ja na twoim miejscu zostawiłbym i dpf i egr, za to raz na miesiąc wyjechał i przepalił dpf. Olej shell am-l 5w30. mam zalany w m47 i wsio śmiga, ubytki pomijalne.
 
Co do DPF ważne aby było zrobione dokładnie tzn. żeby procedura się nie włączyła. Wtedy będziesz miał dolewane paliwo do oleju bez wypalania. Egr ok ale DPF jak fizycznie zostaje wolałbym nadzorować jego wypalanie btoolem i obd II po bluetooth.
 
Co nie wlejesz i tak będzie nie dogrzane i zalane paliwem ;)
Platinum Max Expert C3 wymiana co pół roku max . Bądź lej to co lałeś ale chociaż przejedz czasem dla odmiany 21 km .

Jak ktoś wspomnial po adnotacji i agresywnym stylu jazdy .. nie chciałbym tego samochodu później kupić :D
 
Agresywny styl jazdy na odcinku 2100 metrów? Wlej cokolwiek najtańszego w lepkości 5W-30 i tyle. Cokolwiek innego to wywalanie kasy w zarzynanie silnika.
 
Back
Top