• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Edge 0W-40

wszystko o produkatach Castrol

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Castrol Edge 0W-40

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @MarcinM-Lbn , @Jacek Cz , @Uri0550 , @Mariusz.S , @wova75 , @Maro99 , @Speedmaniac41 oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • ACEA C3
  • API SN/CF
Aprobaty:
  • MB-229.31/ 229.51
  • dexos2™ apr. no GB2C1214082
Spełnia wymagania:
  • Porsche A40
  • RN0700 / RN0710
  • FIAT 9.55535-S2
Strona oleju:


castrol-edge-ow40-pierwiastki.jpg


castrol-edge-ow40-ir1.jpg


castrol-edge-ow40-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi klasyfikacji lepkościowej SAE J300 dla SAE40. Lepkość 13cSt plasuje go w dolnym przedziale wartości dla klasy. W porównaniu z Aralem SuperTronic, lepkość jest bardzo podobna. Wpisuje się w trend obniżania lepkości dla praktycznie każdej klasy lepkościowej olejów
  • VI (indeks lepkości) 171 - bardzo typowa wartość dla współczesnych olejów
  • Pakiet dodatków jest dość nietypowy i różny od zastosowanego w Aralu. Dodatki przeciwzużyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazują na klasycznym wielofunkcyjnym związku chemicznym ZnDDP, pełniącym również pełniącym rolę inhibitora utleniania (AO). W odróżnieniu od "koncernowego brata", praktycznie wyeliminowano związki Mo z reguły pełniące funkcję modyfikatora tarcia (FM), wprowadzając prawie 3x więcej związków Boru (właściwości dyspergujące oraz AW), pomaga również zrównoważyć negatywny wpływ na elastomery. Analiza wykazała obecność Tytanu. Obecność związku tego metalu jest nieczęsto spotykany w olejach. Jest stosowany w tanim GM Dexos1 gen2. Zwykle pełni rolę dodatku przeciwzużyciowego i/lub antyutleniacza. Bywa stosowany w zastępstwie ZnDDP, który jest szkodliwy dla katalizatorów. Związki Ca i Mg, czyli "detergenty odpowiedzialne za własności myjące" w proporcji typowej dla olejów "fullsaps", lecz ilościowo mocno obniżone
  • TBN 7,2 mg KOH/g, zapewni typowe dla olejów midSaps własności neutralizujące kwaśne produkty spalania
  • FTIR pokazuje, że baza oleju oparta została o mieszaninę olejów grupy III (VHVI) i IV (PAO) z dość znaczną ilością PAO. Widoczne są również związki estrowe oraz sporo AO's.

Podsumowanie:
Nasuwa się naturalne porównanie z Aralem Super Tronic,jako brandem będącym w tej samej grupie kapitałowej. Między olejami widoczne są pewne podobieństwa,widoczne są rónież znaczne różnice. Aral jest olejem w 100% opartych o bazowe oleje gr IV, Castrol najprawdopodobniej ma domieszkę gr III (HC). W Aralu mamy związki molibdenu w Castrolu Tytan i dużo związków boru, czyli bezpopiołowe dodatki przeciwzużyciowe. Należy pamiętać,że to olej dedykowany silnikom z filtrem cząstek stałych w co ww związkiboru i tytanu doskonale się wpisują.

Olej posiada oficjalne aprobaty MB oraz GM. Dedykowany silnikom z filtrem cząstek stałych w układzie wydechowym. Może być stosowany w samochodach (MB i Opel*) objętych gwarancją.

* o ile nie jest wymagana norma oleju ov0401547

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
20211103_130509.jpg 20211108_100725.jpg

Opakowanie:
20211030_054338.jpg 20211030_054357.jpg 20211030_054444.jpg
 
Szkoda, że taka niska lepkość, bo u siebie szukam czegoś z kv bliżej 15. Na plus uważam dużo związköw boru, brak molibdenu jest pewnym zaskoczeniem dla mnie, jednak ilość boru to rekompensuje.

A co Wy myślicie?
 
Nie można mieć wszystkiego. Jest tytan jest bor. Analiza wygląda dobrze, coś jak 504/507 🙂
 
Ciekawe czy te 15ppm TYTANU jest wartością "robiąca robotę" ???
Jakoś Aral do mnie bardziej przemawia....
 
Jak tak patrzę to też spodziewałem się lepszych wyników.
Zastanawiam się między aralem i mobilem...

Wysłane z mojego Mi11 przy użyciu Tapatalka
 
Na papierze to wszystko może wypadać lepiej lub gorzej. Ciekawe jak z opiniami użytkowników,którzy mają jakieś porównanie castrola do choćby mobila. Czym bardziej zagłębiam sie w oleje castrol edge to widzę raczej same pozytywne opinie. Aczkolwiek wiadomo jakie mity krążą o tych olejach...
 
Jakie te pozytywne opinie widzisz.
 
Trochę ich mniej niż o specolu i lotosie, ale jednak są:) a tak poważnie, sam teraz jeżdżę na edgu 5w40 i narazie jestem pozytywnie zaskoczony.. znajomy upala beemki od paru lat i zawsze leję castrola i jak na jego katy silniki daja radę, mimo że beemiarze są zakochani w motulu.. poczytaj opinię na różnych forach, świat się na oil clubie nie kończy. Rosjanie z tego, co czytałem i oglądałem również pozytywnie oceniają te oliwy.
 
Najlepiej chyba po prostu zalać Edga do własnego silnika, zamiast się przez pół roku zastanawiać ile warty jest Castrol? ;)
 
To jaki najlepszy do 1.8t edge czy magnatec powiedzmy 5w40 c3
 
@Leo, chyba pierwszy głos rozsądku!
Analiza oleju to jedna sprawa, druga to "współpraca z silnikiem".
Nie wiem, co mieli na myśli "poeci" piszący, że "spodziewali się lepszych wyników", czy inne takie stwierdzenia.
Olej bardzo "mocny". Jak z pewnego źródła, na pewno spełni swoje zadanie.

@soszo, w GM jest 30ppm Ti.
 
SACZI dokładnie. Jest oficjany dystrybutor na all.. wiec nie ma problemu z zakupem oryginału. Szkoda, że większość krytykujących castrola nigdy na nim nie jeździła.
 
Ja jeździłem na magnatecu ss 5w30 i bez zastrzeżeń ,super w mjet się sprawował .
 
Ja też śmigałem na Magnatecu SS A5, C2, Professional A5, czy w końcu Formule F 5W30. Jestem z tych oliw bardzo zadowolony, a ten C2 dla mnie jest genialnym olejem, na żadnym nie miałem tak lekkich zimnych startów i cichej pracy silnika. Nawet na ESP 5W30 z AR9200v2 nie miałem tak przyjemnej pracy, a wręcz się zawiodłem na tym mixie ;).

Do motocykli, tak Shell ma świetny olej w swojej cenie powiedział bym nawet bezkonkurencyjny, ale również uważam, że wśród motocyklowych olei największy efekt wow robi Castrol Power1 Racing, zaraz za nim jest w moim serduszku LM 4T Street.
 
Back
Top