• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Edge 0W-40

wszystko o produkatach Castrol
Zgadza się, oczywiście, znowu, dopuszczając się dużej generalizacji i uproszczenia, właśnie dlatego te lepkości tak często są wskazywane jako pierwszy wybór w całej flocie przez producentów. 10W40 już bardzo rzadko ale kiedyś była to najpopularniejsza lepkość, a przy średnim wieku pojazdu w 🇵🇱 na poziomie 15 lat, wcale nie musi ustępować popularnością 5W30 w detalu.
 
Na stronie Castrola olej posiada już normę API SP.

Kojarzy ktoś jeszcze jakiś olej 0w40,5w40 oprócz Shella, który spełnia API SP?
 
0W30 C3 też już jest API SP

Z 5W40 na pewno Addinol Super Light, ale u nas ciężko dostępny
 
Zgadza się, oczywiście, znowu, dopuszczając się dużej generalizacji i uproszczenia, właśnie dlatego te lepkości tak często są wskazywane jako pierwszy wybór w całej flocie przez producentów. 10W40 już bardzo rzadko ale kiedyś była to najpopularniejsza lepkość, a przy średnim wieku pojazdu w na poziomie 15 lat, wcale nie musi ustępować popularnością 5W30 w detalu.
a co jakby do osobówki zalać 10w30 acea e9 ?

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
E9 to norma dla pojazdów ciężarowych, tam są inne pojemności misek, inne interwały i inny profil pracy - rzadkie starty, długie odcinki, niższe apmlitudy przyspieszeń. Inne systemy katalityczne. To wpływa na dodatki i ogólny skład tych olejów, dlatego poza awaryjną dolewką nie polecałbym.
 
Na stronie Castrola olej posiada już normę API SP.
Przejście z API SN na SP w tym oleju Edge 0W-40 to jakieś poważniejsze zmiany, czy raczej kosmetyka w dodatkach, czy pakietach dodatków? Coś czymś zostało zastąpione?
 
API SN+ i SP dokładają test na LSPI.
Formulację oleju przeważnie zmieniają się w taki sposób, że zmniejszana jest ilość Ca (pojawia się zwykle w jego miejsce Mg), może być dołożony Mo z ilości max 200ppm.
Tutaj jednak już wyjściowe Ca jest mniej więcej na wymaganym poziomie max 1500, co może zapewnić przejście testu LSPI.
Trzeba by analizę powtórzyć i wszystko będzie jasne, a nie tylko wypisywanie domysłów.
 
Z tego co wiem to cześć olejów po prostu przechodzi dodatkowe testy bez zmian w składzie.
 
Jakiś przykład oleju który w ten sposób "awansował" z API SN do API SP. Zmiana z SN+ na SP się nie liczy.
 
Back
Top