Castrol Edge 0W-40
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @MarcinM-Lbn , @Jacek Cz , @Uri0550 , @Mariusz.S , @wova75 , @Maro99 , @Speedmaniac41 oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
Nasuwa się naturalne porównanie z Aralem Super Tronic,jako brandem będącym w tej samej grupie kapitałowej. Między olejami widoczne są pewne podobieństwa,widoczne są rónież znaczne różnice. Aral jest olejem w 100% opartych o bazowe oleje gr IV, Castrol najprawdopodobniej ma domieszkę gr III (HC). W Aralu mamy związki molibdenu w Castrolu Tytan i dużo związków boru, czyli bezpopiołowe dodatki przeciwzużyciowe. Należy pamiętać,że to olej dedykowany silnikom z filtrem cząstek stałych w co ww związkiboru i tytanu doskonale się wpisują.
Olej posiada oficjalne aprobaty MB oraz GM. Dedykowany silnikom z filtrem cząstek stałych w układzie wydechowym. Może być stosowany w samochodach (MB i Opel*) objętych gwarancją.
* o ile nie jest wymagana norma oleju ov0401547
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @MarcinM-Lbn , @Jacek Cz , @Uri0550 , @Mariusz.S , @wova75 , @Maro99 , @Speedmaniac41 oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- API SN/CF
- MB-229.31/ 229.51
- dexos2™ apr. no GB2C1214082
- Porsche A40
- RN0700 / RN0710
- FIAT 9.55535-S2
CASTROL EDGE | CASTROL POLSKA
Castrol EDGE to w pełni syntetyczny olej silnikowy, zaprojektowany z myślą o kierowcach, którym zależy na najwyższych osiągach swoich silników. Castrol EDGE z Fluid Titanium stanowi naturalny wybór dla kierowców wymagających maksymalnych osiągów i ochrony dla swoich samochodów. Uwolnij...
www.castrol.com
Opis:
- Olej spełnia wymogi klasyfikacji lepkościowej SAE J300 dla SAE40. Lepkość 13cSt plasuje go w dolnym przedziale wartości dla klasy. W porównaniu z Aralem SuperTronic, lepkość jest bardzo podobna. Wpisuje się w trend obniżania lepkości dla praktycznie każdej klasy lepkościowej olejów
- VI (indeks lepkości) 171 - bardzo typowa wartość dla współczesnych olejów
- Pakiet dodatków jest dość nietypowy i różny od zastosowanego w Aralu. Dodatki przeciwzużyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazują na klasycznym wielofunkcyjnym związku chemicznym ZnDDP, pełniącym również pełniącym rolę inhibitora utleniania (AO). W odróżnieniu od "koncernowego brata", praktycznie wyeliminowano związki Mo z reguły pełniące funkcję modyfikatora tarcia (FM), wprowadzając prawie 3x więcej związków Boru (właściwości dyspergujące oraz AW), pomaga również zrównoważyć negatywny wpływ na elastomery. Analiza wykazała obecność Tytanu. Obecność związku tego metalu jest nieczęsto spotykany w olejach. Jest stosowany w tanim GM Dexos1 gen2. Zwykle pełni rolę dodatku przeciwzużyciowego i/lub antyutleniacza. Bywa stosowany w zastępstwie ZnDDP, który jest szkodliwy dla katalizatorów. Związki Ca i Mg, czyli "detergenty odpowiedzialne za własności myjące" w proporcji typowej dla olejów "fullsaps", lecz ilościowo mocno obniżone
- TBN 7,2 mg KOH/g, zapewni typowe dla olejów midSaps własności neutralizujące kwaśne produkty spalania
- FTIR pokazuje, że baza oleju oparta została o mieszaninę olejów grupy III (VHVI) i IV (PAO) z dość znaczną ilością PAO. Widoczne są również związki estrowe oraz sporo AO's.
Podsumowanie:
Nasuwa się naturalne porównanie z Aralem Super Tronic,jako brandem będącym w tej samej grupie kapitałowej. Między olejami widoczne są pewne podobieństwa,widoczne są rónież znaczne różnice. Aral jest olejem w 100% opartych o bazowe oleje gr IV, Castrol najprawdopodobniej ma domieszkę gr III (HC). W Aralu mamy związki molibdenu w Castrolu Tytan i dużo związków boru, czyli bezpopiołowe dodatki przeciwzużyciowe. Należy pamiętać,że to olej dedykowany silnikom z filtrem cząstek stałych w co ww związkiboru i tytanu doskonale się wpisują.
Olej posiada oficjalne aprobaty MB oraz GM. Dedykowany silnikom z filtrem cząstek stałych w układzie wydechowym. Może być stosowany w samochodach (MB i Opel*) objętych gwarancją.
* o ile nie jest wymagana norma oleju ov0401547
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Opakowanie: